A legendás tervező 85 évesen hunyt el, óriási űrt hagyva maga után.
Karl Lagerfeld, a világ egyik legbefolyásosabb tervezője, aki utánozhatatlan látásmódjával alakította át a divatipart, 85 éves korában elhunyt. Kivételes termékenysége a munkában bámulatra méltó volt, amellett, hogy egyszerre három luxusmárkának tervezett (Chanel, Fendi és saját nevén futó márkája), rendszeresen készített fotósorozatkat és különböző szállodák enteriőrjéért is felelt.
Ha csak egy tulajdonságával szeretnénk bemutatni, milyen is volt Karl Lagerfeld, egyértelműen az olvasási szokásait hoznánk fel példának. Minden oldalt, amit elolvasott, kitépett az adott könyvből. Nem mintha nem tisztelte volna az írás tudományát – Lagerfeld híres könyvgyűjtő volt és saját könyvkiadót is vezetett 7L néven. A tépkedés sokkal inkább az állandó újítási vágy szimbólumának tekinthető. Amikor az ember már több, mint fél évszázada dolgozik, könnyű beleragadni a szokásokba, de Lagerfeld mindig azt kereste, hogy mi van a következő ajtó mögött. Tisztelte és szerette a régimódi dolgokat (kézzel rajzolt pasztell vázlatok, klasszikus zene, rokokó legyezők), határozottan a jelenben élt és megállíthatatlanul vágyódott a jövő felé.
Getty Images / Pascal le SegratinFolyamatosan a munkájának élt, csakis előre nézett. A WWD szerint a Fendi design csapatának már előre felvázolta elképzeléseit, hogy milyen legyen a következő, február 21-i bemutató a milánói divathéten.
Nem túlzás azt állítani, hogy Lagerfeld kiörölhetetlen nyomot hagyott a divatban, a Chloé-nak tervezett könnyed, feminin kollekcióitól kezdve az elképesztő ruhakölteményekig a Fendi-nél (és persze a dupla F logót is Karl-nak köszönhetjük), nem beszélve a Chanel bemutatókról, amik a legkülönbözőbb tájakra vittek el minket, szupermarkettől a repülőtéri terminálon át a varázslatos szerverhotelig.
Ám azon túl, hogy állandóan jelen volt a kifutókon, mindig elsőként lovagolta meg a divat új hullámait – a fast fashion kollaborációkkal ( 2004-ben a H&M-el közös munkája az első eset, hogy designer és tömegruházati lánc együttműködött), a social médiás tevékenységével (2014-ben piacra dobta saját emoji kollekcióját, plusz macskájának, Choupette-nek 116 ezer követője van.) Az elsők között volt, aki, talán nem is szándékosan, de önmárka építésbe kezdett: ehhez hozzátartozik a hófehér copf, a merev gallér és az ujjatlan kesztyű, amik alapján már kilométerekről felismerhető volt a tervező.
Fotó: Karl Lagerfeld
És Karl mindig is nagylelkű volt. Amikor Lagerfeld egy híres személyt invitált a couture kifutóra – legyen az egy felfutóban lévő világsztár vagy Choupette, a macska – körbeünnepelte őket. Az amerikai ELLE fotózásán pihent már Nicki Minaj-zsal is egy kanapén, de az is előfordult, hogy összehívta legközelebbi barátait és munkatársait egy közös fotózáshoz a decemberi számba (ezeket a képeket láthatjátok itt).
Talán ez a befogadó hozzáállás volt a legmodernebb vonása, azon kívül, hogy – a ELLE küldetésével összhangban – elérhetővé és örömtelivé akarta tenni a divatot. Ahogy múlt ősszel nyilatkozta nekünk: „Előre haladni, változni és csábítani. Erről szól a divat!”
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!