Interjú Kajdi Csabával, Mihalik Enikő és Szikszai Johanna modellügynökével
Ennek már 16 éve, amikor megalapítottam a Visage Model Managementet. Ezt megelőzően egy ügynökségnél dolgoztam, és rengeteg olyan dolgot láttam, amive nem értettem egyet. Akkor még csak 25 éves voltam, nem sok élettapasztalattal, de rengeteg ötletem volt, hogy miben is csinálnám másképpen, ha a saját ügynökségem lenne. Ezen felbuzdulva elkezdtem dolgozni egy új managementen. Az első időkben nagyon sok munka volt azzal, hogy kialakuljon a saját modellcsapatunk, az ügynökség imidzse és a saját ügyfélkörünk.
Szerencsésnek mondhatom magam, mert már szinte az első percben olyan modelleket találtunk, mint például az egyik legsikeresebb modellünk, Ebergényi Réka, aki azóta már főállású anya. De a teljesség igénye nélkül kijelenthetem, hogy dolgoztam együtt Görög Zitával, Osvárt Andreával, Müller Attilával vagy Kinter Oszkárral is.
Milyen típusú személyiséggel válhat jó modellügynök valakiből?
Elengedhetetlen a jó kommunikációs készség, a nyelvtudás, a kellő érzékenység a divat és a szépség iránt. Picit kell érteni a fotográfiához, látni kell, hogy kiből mit lehet kihozni, és mennyit fog tudni egy fiatal lány változni az évek során. Fontosak a szakmailag hozzáértő kollégák és a csapatszellem. Nálam két ügynök dolgozik, és vannak külsős kollégáink, akik a fiatal tehetségek felkutatásával foglalkoznak.
A kollégáimmal nagy szerencsém van, mert Somogyi Krisztával több mint 12 éve dolgozunk együtt, Mocsnik Sebastian pedig 4 éve a Visage ügynöke. Mindketten rendkívül professzionálisak a saját területükön, így rengeteg terhet vesznek le a vállamról.
Egyik legsikeresebb topmodellünknek, Mihalik Enikőnek több év is kellett a nagy nemzetközi áttöréshez. Mit gondolsz, mi lehetett ennek az oka?
Igen, Enikő 19 évesen került az ügynökséghez. Egy modellverseny nyertese volt, és az a hölgy, aki indította a versenyen, irányította később hozzánk. A kezdeti időkben nem sok minden történt vele, hiszen egy lány 17-19 évesen érik be a sikerre. Enikő nagyon más volt fiatal lányként, még nem látta át ezt a szakmát. Első útjai Japánba, Koreába vezettek, és csak később indult el a nagy nemzetközi piacokon. Némi tapasztalata volt már Párizsban, de New Yorkban még nem járt. Ázsiában és az azt megelőző utakon sikerült olyan tapasztalatot szereznie, amik nagyon jót tettek neki a későbbiekben.
Hogyan és mennyi időt foglalkoztok egy kezdő modellel az első külföldi útja előtt? Mi a legjobb gyakorlóterep számukra?
Ez nagyon változó. Elsősorban attól függ, mikor kezd dolgozni egy lány. Azoknál, akik már 14-15 évesen elkezdenek modellkedni, hosszabb ideig tarthat ez az úgynevezett "alapozás". A magunk részéről nem szívesen küldünk ki egy 14 éves lányt külföldre. Ráadásul Európában 16 év alatt gyermekmunkának minősül a modellkedés, így itt nem is dolgozhatnak. A kezdő modelleknek az egyik legjobb gyakorlóterep a hazai piac: itthoni bemutatók, divatanyagok, tesztfotózások. Egyrészt a verseny közel sem annyira erős, mint külföldön, a tét sem akkora, ellenben rendkívül profi emberekkel tudnak együtt dolgozni.
Mi az, amire minden modellkarrierről álmodozó lánynak fel kell készülnie?
Először is azt kell látnia egy lánynak, hogy ez a "meló" nem arról szól, hogy valaki szép lány-e vagy sem. Ez egy nagyon komoly és kemény munka. Azt kell látni egy kezdő modellnek, hogy a megrendelő elvárásainak kell megfelelnie, és úgy kell tudnia együtt dolgoznia egy-egy ügyféllel, hogy az bármikor szívesen visszahívja. Ebben például fantasztikusan jó Szikszai Johanna, akinek évek óta vannak rendszeres kliensei, viszont például Ebergényi Réka sajnos általában csak egyszer dolgozott egy ügyféllel. Belőle lehetett volna egy olyan szupermodell, mint Gisele Bündchen, de sajnos a hozzáállása erre nem tette alkalmassá. Ezért hangsúlyozom mindig azt a lányoknak: úgy tekintsenek magukra, hogy ők pusztán "eszközei" annak, hogy velük eladjanak egy terméket.
Milyen trend uralkodik most a modellvilágban? Milyen típusú arcokat, karaktereket keresnek leginkább?
A karakterek általában szezonálisan változnak, de amit megfigyelhetünk az az, hogy az utóbbi időben megjelent a „furcsa szépség", akik hihetetlen népszerűségnek örvendenek a divattervezők körében. A szépséghibák mára már nem hibának számítanak, hanem csak a külsejük része. A fogközök, elálló fülek, pigmenthiány mind-mind a modellipar és a divatvilág sokszínűségét kívánják mutatni. Viszont, ami mindig örök és a legnagyobb szépségkampányok előszeretettel foglalkoztatják: a kék szemű, szláv típusú modellek. A klasszikus szépség sosem megy ki a divatból.
Úgy tudjuk, hamarosan újra modellversenyt indít a Visage. Elárulsz nekünk erről valamit?
Több mint 8 éven keresztül szerveztünk egy nagy nemzetközi modellversenyt, amit, azt hiszem, sikeresebbé és ismertebbé tettünk az évek alatt, mint előtte bármikor is volt. Most egy másik hasonlóan tradicionális versenyt szeretnénk újraéleszteni, amin keresztül nagyon sok ismert modell, színésznő került a pályára. Az ilyen típus modellversenyek nagyon is alkalmasak arra, hogy fiatal tehetségeket fedezzen fel egy ügynökség!
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!