Gyorsan végig szaladt ez a kérdés a barátnők között, és ahogy lenni szokott a beszélgetős estéinken, ezúttal sem értettünk egyet.
Végre visszatértek a barátnős estéink, amikor hangulatos teraszokon iszogatjuk a kedvenc italainkat és vidámakat beszélgetünk a csapat egyik tagjának rendre zűrös randijairól. Vagy sírósakat másikunk elkeserítő szakításáról, óóó, annyi év után. De a gyerekeink egyre bosszantóbb ovis és sulis kalandjai is állandóan szóba kerülnek, ahogy az is: melyik darabban nézzük meg legközelebb a kedvenc színészünket. Mi már megvettük a jegyeket a legújabb előadására – ugye nem eresztett pocakot a korlátozások idején?
A soron következő találkozásunk időpontjának egyeztetése közben szaladt körbe a kérdés: nektek mi a fontos egy autóban? Természetesen mindannyian vezetünk, de erről valahogy még soha nem beszélgettünk hosszabban. Annál érdekesebb válaszok születtek.
Egyértelmű volt a csapat legsikkesebben öltöző tagjának reakciója a kérdésre, azt is nyilván tudjuk, hiszen együtt konfiguráltuk vele, hogy rendelt egy új MINI-t. Ültünk a nappalijában és nézegettük a tableten a fotóit: pirosat vegyen, fehéret vagy kéket? És ezekhez a kasznifényezésekhez ezüst vagy fekete tető illik? Ráadásul mostantól elérhető az ún. színátmenetes tetőfényezés, egészen különleges extra.
Neki autóban az egyedi stílus a legfontosabb. Két órán keresztül tanácskoztunk a szép új kocsija részleteiről. Azzal kezdődött, hogy hármójuknak (utas lesz egy férj, és egy ovis gyerkőc), vajon háromajtósat vagy ötajtósat vegyenek, aztán amikor eldöntötte, valaki bedobta, hogy legyen inkább a kabrió változat. Na, itt megálltunk egy mosolygós öt percre, és elképzeltük magunkat benne, amint leengedett ponyvával nyárestéken elgurulunk pár hangulatos belvárosi utcában.
A négy felszereltségi szint közül viszonylag gyorsan választott, ekkor jöttek a felnik és kárpitok, meg pár extra, például fűthető kormány eddig egyik kocsijában sem volt soha. Ebben biztosan lesz. Végül olyan vidám és szerethető autót raktunk össze neki, amit mindannyian megirigyeltünk.
A MINI eredeti világához évtizedek óta kedves és játékos belső társul, ami távol áll a tengernyi dögunalmas, minden szürke-minden fekete műanyag kocsibelsőktől. Természetesen már beülni élmény, a sportos stílus része a jó oldaltartású, a testet szinte ölelő ülések, ráadásul az alapfelszereltség része ma már a remek fogású bőrözött sportkormány. Szintén fontos, hogy a manőverezést normális méretű tükrök segítik, sokan igénylik ezt.
Ez a barátnőnk a műszerek kezelhetőségét és a környezet minőségét emelte még ki. A tavasztól kapható frissített MINI-ben kellemesen nagyok a képernyők, a sofőr előtt 5 colos, a középkonzolnál pedig ennél is méretesebb, 8,8 colos, ráadásul igényes a grafikájuk. Egyszer próbálja ki mindenki: annyira más beülni ebbe a környezetbe, mint a többi átlagos autóba, amit sötétedés után még kellemesebbé tesz a variálható hangulatvilágítás.
Prémiumkategóriás autóról beszélünk, a beltérben felhasznált anyagok illata és tapintása ennek megfelelő minőségű, kellemes az ülések kárpitozása is.
Nem lepődtünk meg a legtöbbet kalandozó barátnőnk válaszán, szinte mindenben szereti a tempót. Tulajdonképpen a márka hatalmas rajongótáborában is az élmezőnyben áll a kedvelt tulajdonságok felsorolásánál a MINI könnyed sportossága. Az egyedi dizájnja mellett a legtöbben az élménygazdag vezethetőségéért szeretik.
Fontos része ennek a 136-tól 231 lőerőig terjedő motorválaszték (nem is beszélve a teljesen elektromos változatról), de erős autók ma már szép számmal futnak, olyanokból azonban alig akad, amelyeknél a teljesítményhez kis tömeg társul: a MINI ilyen, könnyedebb a mozgása, és kisebb a fogyasztása, azaz környezetkímélőbb.
A hideg reggeleken az ülésfűtést lesz könnyű megszokni, a sötétedés utáni vezetéskor pedig a kanyarfényeket. Igen, ez azt jelenti, amire most gondol az olvasó. Amikor egy hagyományos autó kanyarodik, a lámpái rendre egyenesen világítanak tovább a semmibe, a MINI azonban azt is tudja, hogy ilyenkor bevilágít a kanyarba, elénk az útra, amerre haladunk tovább. Ezen felül érdekes extra a 70 km/órás tempó felett magától fel-le kapcsoló fényszóró. Kamera érzékeli, hogy jön-e valami szembe, ha igen, lekapcsolja, hogy ne világítsunk a szemébe. Ha üres a tér előttünk, akkor pedig felkapcsolja, hogy mi lássunk jobban a sötétben. Plusz rendelhető extra a „rosszidő-fényforrás”, amely esőben, ködben stb. segít. Bármikor, bárhová eljut vele a család.
Természetesen radarok és kamerák segítik a parkolást, ráadásul nyugodtak lehetünk, a MINI befér mindenhová. Igen, arra a kétharmad helyre is, amely mellett bosszankodva tovább gurul a többi autós.
Jelenleg egyikünk független a csapatban. Mindig is ő volt a nagy álmodozó közöttünk, évek óta odavan valakiért, tőle jött ez a válasz a körkérdésre. Igényesnek látja a férfit, aki maga is egy szép autóval közlekedik. Amikor elkészültünk a konfigurálással, rögtön bedobta, na már csak ez kell, hogy párszor kölcsön kérem majd az új autódat. Erre a MINI-re biztosan felfigyel.
Te, milyen autója is van az álomemberednek? Hát, egy nyitott tetős. Összenevettünk: sztornó az egész konfiguráció, legyen akkor a MINI is kabrió. Mégpedig ebben a sárga színben!
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!