Azt mondják, a külcsín megfog, a belbecs megtart. De ugyan milyen lehet az a fotel, amely szépnek szép, de hírből sem ismeri a fát, sem a klasszikus behúzógombot? Eláruljuk: innovatív és trenddiktáló, akárcsak a tervezője, Hevesi Annabella. Hogy beérett a munkája gyümölcse, azt a Peach világraszóló sikerei alátámasztják, mi pedig örömmel köszöntjük az EDIDA-n ezt a formabontó bútordarabot.
A fotel az alapkészletünk része, ha bútorról van szó. Hogy lehet-e még ebben a kategóriában kivételeset alkotni, olyan technológiai újításokat és nézőpontot alkalmazni, amelyről eddig még nem hallott a világ, arra itt a tökéletes példa: a Peach pihenőfotel.
Hevesi Annabella formatervező, a Line and Round kötelékében dolgozik. Első saját kollekciója, a Burnt Geometry még csak tavaly debütált, de kijelenthetjük, hogy a tervező nyomban a legjobbak között találta magát. Ő azonban nem pihen: a Peach fotel és a fenti bravúr annak a fél éves komoly munkának köszönhető, amelyet a Kárpitos Partner Group csapatával végezhetett a Magyar Divat & Design Ügynökség inkubációs programjában. A Peach az idei Stockholm Furniture Fair pódiumán lépett nemzetközi színtérre, aztán pedig meg sem állt! Bemutatkozott Milánóban, elhozta a Design Shanghai Talents „Best Commercial Product Design” díját, mindeközben hihetetlen publikációt kapott: a Peach körbejárta a designvilágot.
A bútor megtervezésének motivációja ambíciózus: egy új mechanikai kötés, műszaki csomópont kidolgozása a komforthab formálásához. Így jöttek létre a 3D nyomtatott fémidomok, amelyek lehetővé teszik, hogy az egyébként sík, tömbszerű szivacs mechanikus torzításával kialakuljon a kívánt ergonómiai hatás. Ez az eljárás a kárpitozott bútorgyártásban új és egyedülálló technológia, ugyanis a komforthabot hagyományosan vágással vagy öntéssel alakítják ki. Míg az első sok hulladékkal jár és formai korlátokat is állít, addig az utóbbi az öntőforma és a speciális szerszámigény miatt rendkívül drága, ezért leginkább tömeggyártásban alkalmazzák. Annabella megoldásával azonban a bútor sziluettjének eléréséhez nincs szükség másra, mint a hab torzítására az idomok segítségével. Ez kevesebb anyagveszteséget, ragasztás helyett mechanikus kapcsolatot és végső soron egy fenntarthatóbb terméket eredményez. A Peach fémlábakon áll és az idomok is fémből készültek, amelyek kidolgozásához a tervező többek között az ékszertervezéshez és az építészethez nyúlt inspirációért. Az idomok ötletét a statikai szerepet betöltő építészeti vonóvasakból eredezteti, és úgy döntött, hogy ezeket a fémelemeket nem csupán a hab formázására alkalmazza, hanem a műszaki karaktert is magán hordozó lábakra is – így már érthető, miért nevezi Crosses kollekciónak a fotelt magában foglaló sorozatot.
A fejlesztés fontos pontja volt a fenntarthatóság, amely mind a módszer, mind pedig a technológia és a felhasznált anyagok tekintetében tetten érhető: a Peach fotel előállításához nem használtak faanyagot, sem ragasztót, a fém behúzóidomok 3D nyomtatással készültek. A fekete fémlábakat porfestés helyett patinázták és olajozták. A kárpitanyagok is különlegesek: a JAB Anstoetz magas kopásállóságú kárpitja, a Kvadrat rugalmas és szuper puha szövete, valamint egy svédországi természetes anyagokkal kezelt bőr ruházza fel eleganciával a fotelt. A beszállítókat a nyersanyagforrások átláthatósága és a fenntarthatóság alapján választották ki.
A Peach fotel tele van kontraszttal. Egyszerre hívogatóan puha és lágy, ugyanakkor érezni a fém erejét. Szakmai körökben nem ritkán hasonlítják ikonikus márkák darabjaihoz, és nem is kétséges, hogy a küllem és a belbecs a Peach fotelt a legjobbak közé emeli.
A jelölteket egy nemzetközileg is elismert szakemberekből álló zsűri választotta ki