

Fény és elegancia mindenek felett. A Manooinak sikerül az, ami csak kevés márkának: a mérnöki precizitást csordultig megtöltik kreativitással és érzelemmel. Design függesztékeik megalkotásához mesterien bánnak a kristállyal és más anyagokkal, lehetetlen nem csillogó szemmel nézni a munkáikat – és így van ez Milánótól Tokióig, a világ nyolcvan országában. Zoltai Judit és Héder János márkája több mint exkluzív.
A fény maga az élet, és van, aki olyan szerencsés, hogy a munkaeszközének tudhatja. Ebben áll a világítástervezés felelőssége és szépsége is, hiszen a fény a belsőépítészet alapvető elemeként képes egy teret igazán különleges és fényűző környezetté változtatni.
A Manooi tizenhét éves, sikeres márka, amelyet Zoltai Judit és Héder János emelt a magasba. Az első világítótesteket még egy garázsban rakták össze, hogy aztán általuk valósággal kitörjenek a fényre. Ma már formatervezőkkel, belsőépítészekkel dolgoznak együtt, és egy elhivatott, magasan képzett művészcsapat minden nap fehér kesztyűt húz, hogy az apró csillogó kristályokból összeálljon a Manooi-varázslat.
Manooi kristálycsillárok szórják fényüket szerte a világban, közel-keleti sejkek villájában, a bahraini Ritz Carlton Hotelben, luxusjachton, presztízsporjektekben, számos rangos díj tulajdonosai, a művész-designer házaspár azonban az élő kapcsolataikra, a munkájuk során megismert fantasztikus emberekre tekint legnagyobb szakmai sikerként. Ez is aláhúzza tervezői filozófiájukat, mely szerint olyan tárgyak létrehozása a cél, amelyek érzelmeket váltanak ki, amellett, hogy a végletekig kimunkáltak. Ehhez éppúgy segítségükre van a művészi randomitás és a mérnöki maximalizmus, mint a Manooi alappillérének tekintett kreativitás és szüntelen innováció. Mindezek harmonikus képlete határozza meg a márkát.
Ha Manooi, akkor kristály. Méghozzá csakis a legjobb, a legszebben csiszolt. A védjegyükké vált és a luxust is magában hordozó alapanyaghoz különleges szálak fűzik a márkát. Habár a kristály színtelen, mégis minden színt magában hordoz, és ez jellemző a Manooira is. Ezért és mert szenvedélyük arra készteti őket, hogy más anyagokkal is kísérletezzenek, egy-egy projekt kapcsán túllépnek a kristályon. Szép példája ennek az idei milánói Euroluce kiállításon debütált Onyx kollekció, amely az új hullám képviselőjeként az ónix érzékenységét és szépségét mutatja meg.
A Manooi manufaktúrában, kézműves módszerekkel alkot, ugyanakkor a legújabb LED-technológáit alkalmazza, a lámpatestek a smart home rendszerekhez is tökéletesen adaptálhatók. A cég életében ehhez a kettőséghez hasonlóan éppúgy jelen van a töretlen fejlődés, mint a múlt fontos darabkáinak őrzése. Az Artica csillár mint a márka sikerének első letéteményese egy nemzetközi kiállításon debütált, és a Mobilia-Artica bútorgyártó cég standjára tervezték fókuszelemnek. Ez az első és a mai napig egyik legnépszerűbb modell tulajdonképpen a brand szimbóluma. Szívesen emlékeznek vissza az első szereplésükre a milánói designkiállításon, és ha belenézünk a kristálygömbbe, azt látjuk, hogy tizennégy évvel később,az idén ugyanitt bemutatott Crystalight kollekció újabb fontos állomás lehet a márka életében. A Mirage a klasszikus Manooi stílus újraértelmezését csillantja meg kontrasztos színekkel és erős vonalakkal. Ez a csillár azonban nemcsak a színek, hanem a generációk fúziója is: Héder János és fia, Héder Máté, tehetséges ékszertervező közös alkotása.
A Manooi előtt fényes jövő áll, de jöjjön bármilyen innováció, lámpáik és a márka legfontosabb alkotóeleme mindig a fény marad.
Eredményhirdetés hamarosan.
A jelölteket egy nemzetközileg is elismert szakemberekből álló zsűri választotta ki