Organikus, hullámzó körvonalak, tökéletesen feszes, foltos vagy éppen teljesen homogén felületek, natúr színpaletta, kézműves kerámiatárgyak tele lélekkel, történettel, megkérdőjelezhetetlen szakértelemmel, és egy művészetet kedvelő lány álmaival.
Debóra már kislányként igazi polihisztor volt: aktívan sportolt, zongorázott és természetesen a rajzolásban is jeleskedett (de mind közül ez volt a legkedvesebb otthoni időtöltése). Már az általános iskolai évek végén, tinédzser évei legelején megfogant benne a gondolat, hogy művészeti irányban folytatná tanulmányait (de persze ebben a periódusban még képlékenyek a tervek) – ám amikor édesanyja az egyik iskolai nap után meglepetésként kirándulást tett vele a móri szobrásztelepre, sorsa örökre megpecsételődött. Szerelem volt első látásra, ugyanis amikor belépett a szobrászműhely ajtaján, bizonyossá vált: ezen az úton indul el. Eleinte szobrászati képzést kapott a Hang-Szín-Tér Művészeti Szakközépiskolában, Pintér Balázs műhelyében, majd később a Soproni Egyetem Művészeti karán formatervezőként folytatta tanulmányait, majd a Kisképző kerámia szakán tökéletesítette keramikus ismereteit.
“Csodálatos érzés, amikor a puszta kezeddel olyasvalamit alkothatsz, amelyet teljes mértékben te irányítasz, és azonnal van kézzelfogható eredménye.”
Debóra kiváló térlátása, stílus-és arányérzéke, precizitása és látásmódja, mindez a szobrászati, formatervező, valamint a keramikus képzés során szerzett tapasztalatokkal kiegészítve mind-mind hozzájárultak ahhoz, hogy évekkel később, 2020-ban a HORA Design márka létrejöjjön. Ekkor született meg az első termék is, egy vagány kávéscsésze, és persze a márka, amely azóta teljes állássá és egy országszerte ismert stúdióvá nőtte ki magát (akárcsak a 2022-ben, Godzsák Dáviddal karöltve alapított Henger Stúdió).
Debóra alkotásai a világhírű skandináv márkák kerámiáival vetekszenek: tűpontos kivitelezés, játékos, váratlan formák, mélyfekete és szelíd bézs színválasztás. Elsősorban a természetből és az építészetből inspirálódik: például az indusztriális építészetre jellemző elemek, monumentális terek, egymás mellett sorakozó tartályok, csövek, gyárkémények formavilága is felfedezhető alkotásaiban. Leggyakrabban laptechnikával, felrakással, préseléssel és porcelán öntéssel dolgozik – a tradicionális anyaghasználatot és keramikus technikákat kortárs szemlélettel vegyíti, ezáltal tárgyai stílusosak, modernek és persze funkcionálisak.
“A tárgyalkotás nagyban befolyásolja belső tereink kisugárzását és ezáltal a ránk kifejtett hatásukat. Keramikus munkásságom során igyekszem, hogy alkotásaim reflektáljanak a vizuális trendek materializálódására a tárgyi világban. Az általam készített használati tárgyak kontrasztra épülnek, a megfigyelőben ébredő érzelmi impulzust komfort érzetté alakítja a geometriailag jól értelmezhető formavilág.”
A jelölteket egy nemzetközileg is elismert szakemberekből álló zsűri választotta ki