Ki ne emlékezne a tavalyi Big City Life lapszámunk egyik gyöngyszemére, a Logodi utca legszebb lakására? Molnár Sára tizenkét Amerikában töltött év után végre Budapestre költözött egy szívszorítóan szép, fényes, kortárs elemekkel bolondított nagypolgári lakásba, fenomenális műtárgy- és cipőgyűjteményével.
Kétségtelen, hogy a budai Logodi utca a várnegyed egyik leghangulatosabb részlete – egy gyönyörű, zöldellő fákkal és szebbnél szebb századelős házakkal keretezett, mediterrán hangulatú napfényes utca, amelyet régen értelmiségi úri családok és híres írók laktak. Molnár Sárában fel sem merült más környék a lakásvásárlásra, végül egy különleges fecskefarkú előtér ejtette rabul a szívét (no meg a négyméteres belmagasság, a majd' száz négyzetméteres alapterület, és persze a fantasztikus utcai kilátás, amelyet egy hálószobából nyíló erkélyről élvezhet).
Az átalakításban Sára a Studio Architrest, azaz Csizinszky László belsőépítészt és Kis Dániel építészt bízta meg a tervezéssel, valamint régi barátjától, a 81font alapítójától, Szendrő Pétertől kért tanácsot a felújítás során. Az eredeti alaprajzot a tervezők teljesen átstrukturálták, csak a fecskefark előtér maradt meg. Ez egészült ki egy fürdőszobával, egy mosókonyhával, egy járható gardróbbal, egy hálószobával, valamint egy nagyobb, központi élettérrel – amely magába foglalja a konyhát, étkezőt és a nappalit. Ezáltal a lakás modernebb, világosabb és átláthatóbb lett.
Az építkezés alatt visszaállították az eredeti, klasszikus polgári elemek többségét (az ajtókat és rézkilincseket), de néhol éppen a kortárs megfelelőjével helyettesítették (például réz ablakkilincsek, profilozott plafonszegélyek és a mesés natúrtölgy halszálka parketta).
Belsőépítészetileg az Architres inkább egy letisztult, üres vásznat képzelt el, amelyben a hangsúlyt sokkal inkább a karakteres, izgalmas tárgyakra helyezték, mintsem az építészeti elemekre (a fürdőszoba általuk tervezett csodálatos, egyedi mosdója, és az íves, falamellás konyhasziget kivételével).
Nem feledkezhetünk meg az eredeti Fajó János műalkotásokban gazdag műgyűjteményről, valamint a tekintélyes méretű járható gardróbról sem, amelyet maga Carrie Bradshaw is megirigyelne. Az élvezeteket persze még mindig lehet fokozni: az egyik ablak alatt álmaink babakék olvasósarka terül el, amelyet Sára párja álmodott meg. Az olvasás élvezete kiemelt szerepet kapott az enteriőrben: egy egész falat beterítő, a teret nem uraló, hanem a műtárgyaknak is helyet adó, nyitott könyvespolc ad helyet a tulajdonos tekintélyes bakelit-, műtárgy- és könyvgyűjteményének.
Egy-két brilliánsan elhelyezett távol-keleti elem is megjelenik a központi térben (gésa Barbie, porcelán tigris, ikebana vázák vagy éppen egy Araki-album képében), a hálószobánál pedig az egész teret a japán minimalista stílus inspirálta, erről árulkodik a rizspapír csillár és az alacsony kialakítású, éjjeli szekrényekkel kiegészített egyenes vonalvezetésű masszív faágy.
A természetes anyagok jelenléte szintén fontos koncepció volt a lakás megtervezésénél: a grandiózus étkezőasztal, a konyhában található szürke gránitlap, valamint a fiatal belsőépítész duó által tervezett vörös márvány és agglomerát kompozit anyagból készült robosztus dupla mosdópult is ezt a víziót adja vissza.
A hangsúlyos statement elemeket homogén, környezetbe illeszkedő tárolóegységekkel és hófehér, stílushoz hű, stukkózott falakkal ellensúlyozták, ráadásul a kortárs kiegészítők mellett eredeti art dèco és mid-century modern darabok is helyet kaptak a térben.
A jelölteket egy nemzetközileg is elismert szakemberekből álló zsűri választotta ki