Webshop
KERESÉS AZ ELLE CIKKEI KÖZÖTT

Írd be a keresett kifejezést (Min. 3 karakter)

Anti-social

Bojkottálja a közösségi oldalakat a Lush

2021. november 22.

2 perc olvasás

ELLE

Instagram közösségi média Lush közösségi oldalak TikTok Facebook
Bojkottálja a közösségi oldalakat a Lush

Addig nem térnek vissza a közösségi médiába, amíg azok nem biztosítanak biztonságosabb környezetet a felhasználóknak.


Nagy lépésre szánta el magát a kozmetikumokat gyártó és forgalmazó Lush: november 26-án „antiszociálissá” válnak, azaz világszerte inaktiválják minden közösségi médiás fiókjukat. A brand mintegy 49 országban fordít hátat a Facebooknak, az Instagramnak, a TikToknak, a Whatsappnak és a Snapchatnek is, hogy globálisan felhívják a figyelmet a közösségi médiával járó veszélyekre.

Kiállásukkal a cég szeretné elérni, hogy a közösségi oldalak biztonságosabb környezetet biztosítanak a felhasználóiknak – és csak akkor térnek vissza a platformokra, ha ez megvalósul.

„Ugyanúgy, ahogyan a klímaváltozással kapcsolatos bizonyítékokat is évtizedek óta érdektelenség és ignoráció övezi, a közösségi média súlyos hatásaival kapcsolatos aggodalmakat is figyelmen kívül hagyja a világ. A Lush, amely közismerten inkább utat mutat, mint követ, úgy döntött, hogy már most foglalkozni kezd ezekkel a komoly problémákkal, és változtatni kezd a saját működésén ahelyett, hogy arra várjon, hogy mások is észrevegyék, bizony valós problémáról van szó” – olvasható a közleményükben.

Az ellenkezőjét teszik annak, ami a termékeik célja

A márka azután döntött a kicsekkolás mellett, hogy nemrégiben nyilvánosságra kerültek azok az információk, amelyek leírják, hogy a jelenlegi algoritmusok és hiányos szabályozások miatt mekkora veszélynek vannak kitéve a fiatalok a közösségi oldalakon.

„Fürdőbomba-feltalálóként abba fektetem minden erőfeszítésemet, hogy olyan termékeket készítsek, amelyek segítenek az embereknek kikapcsolni, lazítani és azzal foglalkozni, hogy jól legyenek. A közösségimédia-felületek azonban ma már úgy vannak kialakítva, hogy az emberek a lehető legtovább görgessenek rajtuk, az algoritmusok pedig éppen úgy vannak megtervezve, hogy megakadályozzák, hogy az emberek kikapcsoljanak és lazítsanak, vagyis pontosan az ellenkezőjét teszik annak, mint ami a fürdőbombáink és minden termékünk célja” – mondta Jack Constantine, a Lush termékfeltalálója.

A Lush azt ígéri, kiállásuk ellenére nem lesznek teljesen antiszociálisak, és mindent meg fognak tenni azért, hogy új kommunikációs csatornákat hozzanak létre a vásárlóiknak. Emellett a YouTube-on továbbra is megtalálhatóak lesznek – ehhez nem kell sem like-olni, sem értesítéseket beállítani, sem feliratkozni a csatornájukra. „Az emberek egyszerűen megnézhetnek minket, amikor éppen kedvük van hozzá” – írják a közleményükben.

Fontos számukra a digitális jóllét

Nem ez az első eset, hogy a Lush kiáll a webes technológiák mellett vagy éppen ellen. A 2016-os Black Friday során például a digitális jogokkal foglalkozó Access Now szervezettel együtt dolgoztak a #KeepItOn kampányon, hogy a kormányok által elrendelt internetleállítások ellen küzdjenek. Az #Error404 fürdőbomba segítségével akkor 250.000 fontot sikerült összegyűjteniük, amivel támogatták, hogy az internet ingyenes, nyitott és biztonságos legyen.

2018-ban arra reagálva, hogy a Facebook elismerte, hogy 29 millió felhasználói adat szivárgott ki egy bug miatt, a Lush piacra dobott egy limitált kiadású vászontáskát a The Next Web 2018 konferencián „What the Zuck?” szlogennel. A bevételek a Lush Digital Fundba folytak, amely világszerte olyan technológiákat támogat, amelyek jó kezdeményezéseket segítenek.

A 2019-es The New Web konferencián a Lush összeállt a digitális jogokért küzdő, hollandiai Bits of Freedom szervezettel, amely az online magánéletre és a kommunikáció szabadságára fókuszál. Erre az alkalomra egy „Take CTRL” feliratú vászontáskát készítettek, hogy felhívják a figyelmet, és arra bátorítsák az embereket, hogy tudatosan használják, válasszák meg és fogyasszák a technológiát.

A ROVAT LEGNÉPSZERŰBB CIKKEI

A frizura, ami teljesen tönkreteszi a hajat a fodrászok szerint
1

A frizura, ami teljesen tönkreteszi a hajat a fodrászok szerint

2023.07.08. 3 perc olvasás

A frizura, ami teljesen tönkreteszi a hajat a fodrászok szerint

Ez az újfajta francia manikűr lesz 2023 slágere
2

Ez az újfajta francia manikűr lesz 2023 slágere

2023.02.07. 1 perc olvasás

Ez az újfajta francia manikűr lesz 2023 slágere

Kiderült, hogy mi a világ 3 legtöbbet eladott parfümje
3

Kiderült, hogy mi a világ 3 legtöbbet eladott parfümje

2023.01.21. 3 perc olvasás

Kiderült, hogy mi a világ 3 legtöbbet eladott parfümje

Ezt a 10 parfümöt imádják a legjobban a nők a világon
4

Ezt a 10 parfümöt imádják a legjobban a nők a világon

2022.09.23. 3 perc olvasás

Ezt a 10 parfümöt imádják a legjobban a nők a világon

Visszajött a divatba az egyik legkellemetlenebb hajszín
5

Visszajött a divatba az egyik legkellemetlenebb hajszín

2022.07.13. 3 perc olvasás

Visszajött a divatba az egyik legkellemetlenebb hajszín

Kiderült, hogy nézne ki a Kardashian-család plasztikai műtétek nélkül
6

Kiderült, hogy nézne ki a Kardashian-család plasztikai műtétek nélkül

2022.10.13. 1 perc olvasás

Kiderült, hogy nézne ki a Kardashian-család plasztikai műtétek nélkül

A körömszín, amit mindenki viselni fog idén ősszel
7

A körömszín, amit mindenki viselni fog idén ősszel

2022.08.27. 3 perc olvasás

A körömszín, amit mindenki viselni fog idén ősszel

3 férfi parfüm, amiből a legtöbbet adják el a világon
8

3 férfi parfüm, amiből a legtöbbet adják el a világon

2023.03.05. 2 perc olvasás

3 férfi parfüm, amiből a legtöbbet adják el a világon

ezek is érdekelhetnek

Meghan Markle és Beyoncé videója uralja most az internetet – ennyire kedvelik egymást

Meghan Markle és Beyoncé videója uralja most az internetet – ennyire kedvelik egymást

2024.02.23. 2 perc olvasás

Sztárbarátság

Meglepő eredmény: szorongás egyik jele lehet, ha valaki így használj a közösségi médiát

Meglepő eredmény: szorongás egyik jele lehet, ha valaki így használj a közösségi médiát

2023.12.18. 2 perc olvasás

SOCIAL NETWORK

7 dolog, amit sose árulj el a gyerekeidről a közösségi oldalakon, súlyos következményei lehetnek

7 dolog, amit sose árulj el a gyerekeidről a közösségi oldalakon, súlyos következményei lehetnek

2023.10.14. 3 perc olvasás

Social média szabályok

Katalin hercegné és Vilmos herceg így tértek vissza a közösségi médiába

Katalin hercegné és Vilmos herceg így tértek vissza a közösségi médiába

2023.10.04. 2 perc olvasás

Royal Family

Elképesztő videó terjeng Erzsébet királynőről, az emberek meglepődtek a viselkedésén

Elképesztő videó terjeng Erzsébet királynőről, az emberek meglepődtek a viselkedésén

2023.08.11. 2 perc olvasás

Royal Family

Meghan Markle-t így sértette vérig a királyi család a születésnapján

Meghan Markle-t így sértette vérig a királyi család a születésnapján

2023.08.07. 1 perc olvasás

Royal Birthday

 A TikTok új ajakfestési trükkjéért őrül meg most a világ

A TikTok új ajakfestési trükkjéért őrül meg most a világ

2023.07.30. 2 perc olvasás

BEAUTY

Az olajos TikTok-trükk, amitől azonnal erősebbek lesznek a körmeid

Az olajos TikTok-trükk, amitől azonnal erősebbek lesznek a körmeid

2023.07.02. 2 perc olvasás

PERFECT NAILS

Figyelem

Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!

Még nem múltam el 18 éves