Sorra szólalnak fel a márkák az USA sokkoló abortusztörvénye ellen, ami a fél világot megdöbbentette.
Egyenesen sokkolta a világot mikor kiderült, hogy az USA több államában (egészen pontosan 26-ban, köztük Floridában, Dél-Karolinában, Texasban és Oklahomában is) illegálissá válhat az abortusz. Jelenleg még nem az, de ki tudja meddig? Sokak szerint átláthatatlanság és káosz lett úrrá az Egyesült Államokban: még ma is nők ezrei vonulnak az utcákra és tüntetnek azért, hogy saját maguk dönthessenek a testük felett, ne pedig a parlementben ülők szabályozzák az abortusztörvényt.
Az ügy rendkívül fontos, hiszen a törvény elfogadása azt kockáztatja, hogy a nők több száz kilométert utazzanak más államokba a műtétért - vagy ami még rosszabb, otthon, kezdetleges és életveszélyes körülmények között hajtsák magukon végre a magzat elvetését. A megdöbbentő abortusztörvény ellen a divatházak is felemelték a hangjukat: vannak, akik anyagi támogatással és alapítványok alapításával, mások pedig a saját dolgozóik orvosi költségeinek fedezésével állnak ki a nők alapvető jogaiért.
Az olasz divatház volt az első, aki felemelte hangját az abortusztörvény megváltoztatása ellen.
„A Gucci hisz abban, hogy az abortusz alapvető emberi jog, ezért a cégünk minden segítséget megad azoknak az amerikai állampolgároknak, akik ilyen orvosi kezelésre szorulnak és akiknek állama bünteti az abortusz elvégzését”
– tette közzé egy nyilvános publicisztikai jegyzetben a cég. A márka szóvivője egyúttal azt is hangsúlyozta, hogy még nagyobb anyagi támogatással fognak hozzájárulni az alapvető emberi jogok védelméért kiálló alapítványok működéséért, valamint a nemek közötti egyenlőséget támogató kampányuk, a Chime for Change népszerűsítéséért.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A Levi’s már az első abortusztörvények ellen felszólalt egy nyilvános közleményben, melyben az esélyegyenlőség fontosságát és a nők egészségügyének védelmét hirdette. Bár a Levi Strauss & Co. már jóval a törvényjavaslat előtt is támogatta dolgozóinak orvosi kezelését és utazási költségét, most a konkurens cégeket is felszólította arra, hogy tegyék ugyanezt.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A vintage farmereket készítő Lenny májusi eladásának 15%-át fordítja az abortuszt támogató Women's Reproductive Rights Assistance Project női alapítvány működésére; ahogyan női dolgozóinak esetleges abortuszkezelését finanszírozza.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Az abortusztörvények kezdődő, majd egyre erősödő jelenléte miatt 2019-ben megalapításra került a Don’t Ban Equality nevű program, mely a törvények teljes visszavonását követeli az Amerikai Egyesült Államokban. A kezdeményezést már 180 cég vezetője írta alá, köztük a H&M, a The Body Shop, a Levi’s, a Bumble, a LUSH, a lululemon és Rihanna márkacsoportja, a Fenty.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Sportruha-kollekció a menstruáció idejére
Van, ahol szabadnap jár a menstruáló nőknek
Végre hivatalos: a menstruáció fájhat úgy, mint egy szívinfarktus
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!