Quantcast

Dekor

5 lakberendezési hiba, amit érdemes kerülni a hálószobában

© @bed.threads

Ha csak egy (nem feltétlenül életmentő) szupererőnk lehetne, akkor biztosan azt választanánk, hogy egy csettintéssel életre tudjuk kelteni a Pinteresten berendezett álom hálószobánkat…

A hálószoba igazi happy place – az a hely, ahova visszahúzódhatunk relaxálni, feltöltődni vagy éppen újranézni a kedvenc sorozatunkat egy esős napon. Valahogy mégsem szentelünk elég figyelmet ennek a helységnek, így aztán szépen, fokozatosan ellepik a széthagyott ruhák, cipők és csecsebecsék, amelyek láttán még Marie Kondo is a szívéhez kapna. Érdemes egy kis figyelmet szentelni a hálószoba berendezésének, hogy valódi kis szentélybe vonulhassunk vissza egy nehéz nap végén – ehhez ad tippeket Julia Green, a Greenhouse Interiors lakberendezője, akivel végigvettük, mik a leggyakoribb hibák, amelyeket a hálószoba dekorálásánál elkövetünk.

1. Rossz méretű szőnyeg

„Kevés idegesítőbb dolog létezik a vastag, nehéz szőnyegeknél. Amellett, hogy túlságosan is elnyomják a szoba berendezését, még azzal is számolni kell, hogy nagyon könnyű elbotlani bennük. A túl kicsi szőnyeg sem ideális, mert elvész a térben” – mondja Julia, aki azt is hozzáteszi, egy jó szőnyegválasztással optikailag akár növelhetjük vagy csökkenthetjük a teret. A kiegészítő ugyanis magára vonzza a tekintetet, és annak határaihoz mérve szemléljük a szobát, így a túlságosan kis méretű szőnyeg miatt kicsinek érezhetjük az egész teret. Válassz vékonyabb szőnyeget, lehetőleg nem kontrasztos színekben, hogy a szemedet se zavarja.

2. Túl egységes ágyneműhuzat

Julia szerint az egyszínű ágyneműhuzat-szettek egyhangúak, hiányzik belőlük az egyediség és a személyiség. „Tekints úgy az ágyneműdre, mint a szoba művészi alkotására, törekedj az egyedi hangulatra és megjelenésre. Bátran kombináld több szett darabjait!” Ha nem szeretnél egyszerre több szettet vásárolni, keress olyan változatot, amelynek a két oldala eltérő árnyalatú vagy mintájú, így egyszerűbb lesz izgalmassá tenni a végeredményt. De az is jó megoldás, ha a kedvenc huzatodból szerzel be pár, a már meglévővel harmonizáló árnyalatú verziót.

3. pontos méretek nélküli vásárlás

A kisebb kiegészítőknél kevésbé számít a méret, de mielőtt egy nagyobb bútordarabot megvásárolnál, fontos, hogy előre lemérd, mekkora lesz, hogyan fog mutatni a szobában. „A túl nagy és a túl kicsi ágy is kilóg a helységből” – figyelmeztet Julia. Ha a méretarányos rajz készítése nem megy, szerezz be egy ragasztószalagot, mérd ki a kinézett bútor méreteit és ragaszd fel a padlóra, ez segít majd átlátni, körülbelül hogyan fog elhelyezkedni az adott szobában.

4. rossz fények

Elsőre talán nem is gondolnád, mekkora jelentősége van annak, hogy milyen fényforrásokat választasz a hálószobába. „Ha a lámpákon nincs fénytompító, az bizony problémás lehet” – szögezi le Julia. Az éjjeliszekrény közelében jó, ha van egy erősebb fényű lámpa, ami jól jön például az olvasáshoz, de a szoba fő fényforrása lehetőleg valamilyen hangulatos, tompított lámpa legyen, ami elősegíti a relaxációt és a nyugodt hangulatot. Egyszerű megoldás, ha alacsonyabb lumen-értékű izzókra váltasz a hálószobában, vagy az éjjeliszekrényre beszerzel egy olyan lámpát, aminek állítható a fényereje. Szintén jó szolgálatot tehet egy fényfüzér, ami remek dekorációs elem, és önmagában is kellemes hangulatfényt ad.

5. Tárolóhely hiánya

Nem számít, milyen gyakran selejtezünk, valahogy sosincs elég fiók, polc, szekrény ahhoz, hogy mindent el tudjunk pakolni, aminek nem kellene feltétlenül szem előtt lennie. „A tárolóhelyek hiánya nagyon jellemző probléma a hálószobákban. A ruhák előbb-utóbb a székeken vagy a földön végzik egy nagy halomban” – mondja Julia. Mindig legyen elsődleges szempont, hogy elegendő tárolóhely álljon rendelkezésre a pakoláshoz, ehhez beszerezhetsz pár dekoratív kosarat vagy ágy alatti tárolódobozt is. „Minél kevésbé zsúfolt a szoba, annál jobban lehet benne pihenni.”

Julia 3 extra tippje

A hálószoba a lakás egyik legszemélyesebb helysége, így nincs olyan trükk, ami mindenkinél biztosan beválik. A lényeg, hogy olyan hangulatot teremts a hálóban, amivel maximálisan elégedett vagy. Ehhez az alábbi 3 tippel is közelebb kerülhetsz.

  • Az aromaterápia remek módja a relaxáció elősegítésének. Szerezz be egy párologtatót, aromalámpát vagy szobaillatosítót!
  • Bátran kísérletezz a színekkel, textúrákkal és a változatos ágyneműkkel.
  • Csempéssz egy kis életet a szobába – szó szerint! Egy zöld növény frissebbé varázsolja a levegőt, és a kutatások szerint a mentális egészségnek is jót tesz, ha minél több szobanövénnyel vesszük körbe magunkat.

Forrás: ELLE