A meggyőzés a kommunikáció szerves része a mindennapi életben.
Bármennyire is hihetetlenül hangzik, de a legmeggyőzőbb emberek anélkül képesek bizonyítani az álláspontjukat, hogy manipulatívnak vagy rossz szándékúnak tűnnének. A meggyőzés technikáját ugyanis nem arra használják, hogy másokat megtévesszenek, a lehető legjobb szándék vezérli őket. Érveket sorakoztatnak fel amellett, amiről beszélnek, emellett pedig pontosan tudják, hogyan is hallassák a hangjukat. Összeállításunkban most megmutatjuk a legmegyőzőbb emberek bombazitos taktikáit, amiket te is bármikor kipróbálhatsz.
A meggyőzés sok esetben nem azon múlik, hogy mit mondasz, hanem azon, miként mondod. Melody Wilding vezetői coach, a LinkedIn Learning oktatója és szerzője szerint nagy hatást érhetsz el akkor, ha néhány apró változtatást eszközölsz a szóválasztásodban. Wilding több mint 12 éve tanítja a vezetőket arra, hogyan kommunikálhatnának meggyőzőbben, szerinte pedig a titok abban rejlik, hogy meggyőződéssel és tekintéllyel kell beszélni.
Gondoljuk csak át, mi a különbség a „szerintem kellene” és a „tapasztalataim szerint” felütések között. Míg előbbi bizonytalanságot sugall, addig utóbbi a szakértelmet jelzi
– magyarázza Wilding, aki úgy véli a passzív, „gyenge” kifejezéseket le kell cserélni olyan szavakra, amik cselekvésre ösztönöznek. Ezáltal az üzenet jobban célba ér.
Ha szeretnél valakit meggyőzni egy adott témával kapcsolatban, akkor nem az lesz a célravezető, hogy letámadod az álláspontoddal és egyáltalán nem mutatsz hajlandóságot arra, hogy egy kicsit is meghalld, amit ő mond. A pszichológusok szerint a rendkívül meggyőző emberek képesek meghallgatni másokat anélkül, hogy közben feladnák a saját nézőpontjukat. A meggyőző emberek tudják, hogy a vita nem háború, egy jó vitában valójában nincsenek vesztesek. Úgy vélik a vita konstruktív kell legyen, ami win-win szituációval ér véget. Ha a win-win csak annyi, hogy elfogadjátok és tiszteletben tartjátok egymás véleményét, már az is siker.
Bizonyára már te is észrevetted, ha valaki beszédet mond, akkor a mondandója során gyakran visszatér a fő üzenetéhez. A pszichológusok elmondása szerint ez egyáltalán nem véletlen. Az üzenet újbóli kiemelése ugyanis arra hivatott, hogy hangsúlyozza a mondandó legfontosabb elemeit. Bizonyos kulcsmondatok megismétlése emlékezetesebbé teheti a beszédet, így meggyőző erővel bírhat.
(via)
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!