A royalcore felvirágzásával együtt újra egy régi ismerőst köszönthetünk a gardróbunkban.
Bizonytalan időkben előszeretettel nyúlunk a megszokott dolgok után, a divat természetes körforgása mellett talán ezzel is magyarázható, miért fognak visszatérni 2022-ben az öltözködésünkbe a masnik. A nagy tervezők, Giambattista Valli, Moschino, Rochas, Natsheva és Richard Quinn már újrafelfedezte magának ezt a motívumot, és a feltörekvő márkák is tárt karokkal fogadták a visszatérő trendet.
A shanghaji székhelyű Shushu/Tong női ruhamárka identitása fontos részévé tette a masnit, ruháikon, bandeau felsőiket egyaránt megtalálhatók a kisebb-nagyobb kiegészítők, amikhez a tervezők, Liushu Lei és Yutong Jiang a japán animációk világából merítettek ihletet.
A Miu Miu és a Chanel cipőin, hajdíszein, ékszerein és estélyi ruháin is újra megjelentek a masnik modern változatai. „A szalagból kötött masni története ugyanis egészen a sumérokig nyúlik vissza, bár ma ismert formájában először a középkorban honosodott meg, miután feltalálták a vízszinten szövőszéket” – árulta el Sarah Collins, a Savannah College of Art and Design divatprofesszora.
A 16-17. században a romantika jelképeként volt ismert, a hosszú, befont hajfürtön viselt masnit „szerelemtincsnek” hívták a korabeliek. A 18. századi francia arisztokrácia is elsősorban hajdíszként tekintett rá, a pletykák szerint XIV. Lajos szeretője honosította meg a trendet, aki lovagolás közben elvesztett kalapja helyett egy, a ruhájából kihúzott szalaggal kötötte össze a haját.
A masni kinézetén alapuló csokornyakkendőt Pierre Lorillardnak tulajdonítják, aki 1886-ban tervezte meg a modern szmokingot és hozzá a klasszikus, fekete csokornyakkendőt. Ez utóbbi az 1920-30-as években a női ruházatban is megjelent, köszönhetően Katherine Hepburnnek és Marlene Dietrichnek, Elsa Schiaparelli pedig 1927-ben bemutatott kötöttruha-kollekciójával emelte új szintre a pulóver mintájába belegondolt masnit.
A hatvanas-hetvenes években a masni a nők munkahelyi szerepvállalásának szimbólumává vált, az Yves Saint Laurent-tól Halstonig csaknem minden nagy tervező kifutóján megfordultak a lavallière típusú óriás, masnis nyakú topok. A nyolcvanas években már merész módja volt a tömegből való kitűnésnek a csokornyakkendő viselése, akkoriban Madonna és még Diana hercegnő is gyakran viselt csokornyakkendőt.
2022-ben a masni az individualizmus jegyeit mutatja, merész, vaskos szalagok és finom, ártatlanságot sugalló masni váltják egymást a divatkollekciókban. A TikToknak köszönhetően virágzik a royalcore és a lovecore szubkultúrája, a romantikus, csipkékkel és masnikkal díszített megjelenések hódítanak a Z generáció bizonyos köreiben is.
Jól mutatja ezt az Instagramon hirtelen népszerűségre szert tett márka, a Selkie új kollekciója is, amely telis-tele van Marie Antoinette ihlette masnikkal.
Forrás: Elle
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!