A Delka Bag kezdetben a maradékanyagokból készült táskáival robbant be a köztudatba, ma pedig az upcycling kiegészítő mellett már a szabadszájú, vicces feliratos zoknijairól és pólóiról is ismert.
A Delka Bag márka tervezőjével – feleséggel, anyával, dolgozó nővel, és házimunkát végző szexistennővel –, Kiss-Egedi Adéllal beszélgettünk egyediségről, fenntarthatóságról, humorról és persze az imént idézett ikonikus feliratról is.
Divattervezőként végeztem, de miután elhelyezkedtem egy márkánál mint stylist, rádöbbentem, hogy inkább valami sajátot szeretnék. Bár ruhatervezőnek tanultam, a ruháknál mindig sokkal jobban foglalkoztattak a táskák, ráadásul ha vállalkozói fejjel gondolkodik az ember, akkor rájön, hogy a táskák kivitelezése sokkal egyszerűbb, mint a ruháké, hiszen míg egy adott fazonú ruhából egy teljes méretsort le kell gyártani, addig a táskáknál erre nincs szükség.
A sikerhez nagyon sok kitartásra, türelemre, áldozatra és akaraterőre van szükség, ezért fontos, hogy szeresd, amit csinálsz. Ami szerintem még elengedhetetlen, az egy nagyon jó társ – legyen szerelem, barát vagy üzlettárs –, aki mindig mindenben támogat. Szerintem ahhoz, hogy haladni és fejlődni tudj, kell a bátorság és a kockázatvállalás is. Kihagyhatatlan dolog ma már az is, hogy tervezőként érts a marketinghez. Folyamatosan jelen kell lenned minden platformon úgy, hogy az illjen a márka profiljába és kreatív, előremutató legyen.
Nagykereskedések anyagvégeiből dolgozunk, olyan bútorszövetekből és textilbőrökből, amik igazán vastagok és ezáltal strapabírók, ezért mindig meglepetés, épp mit kapunk. Megfordult már a kezem ügyében többféle különleges anyag is, de nem tudnék egyetlen egyet kiemelni, hiszen minden anyag különleges a maga módján: mindnek megvan a maga egyedi mintázata, bordázata.
Maradékanyagok esetében sosem tudhatjuk, milyen anyagokat is kapunk, illetve azok mennyiségével sem tudunk előre tervezni. Ez a tervezésnél nem kis kihívás, hiszen a az anyagokat úgy kell összepárosítanunk, hogy azok valahogy passzoljanak egymáshoz és mindeközben azt is szem előtt kell tartanunk, hogy kijöjjön az adott anyagból a szabásminta is.
Mivel egyedi darabokról beszélünk, minden termékünket egyesével kell befotóznunk, majd feltennünk a weboldalra, ahonnan lazonnal e kell vennünk, amint gazdára talált, majd feltölteni helyette egy másik egyedi darabot.
A kampányfotózás is kihívás ilyen esetben, mivel mi nem kollekcióban gondolkodunk. Míg más márkák akár egy teljes szezonon keresztül reklámozhatják a kollekciójukat a kampányfotózásuk során készült képekkel, addig mi ezt értelemszerűen nem tudjuk megtenni, hiszen amint elkel valamelyik egyedi darab, az azt megörökítő fotó már értékét veszti.
Az upcycling mellett jelen van a pólóink, zoknijaink, shoppereink anyaghasználatában is, mivel ezek 100% biopamut anyagból készülnek etikus körülmények között. A csomagolásra is figyelünk: minden megrendelésünket újrahasznosított papír dobozban küldjük ki, amihez csak papír ragasztószalagot használunk, valamint a matricáink, névjegykártyáink is újrahasznosított papírra vannak nyomva. Együttműködések közül is kizárólag olyanok jöhetnek részünkről szóba, melyek ugyancsak az újrahasznosítást képviselik.
A legelső felirat akkor született meg, amikor a pandémia kellős közepén, hat hónapos terhesen napi szinten gyártottam százával a maszkokat és adtam őket postára. Ekkor tudatosult bennem, mennyi szerepet töltök be egyszerre, és hogy ez a nők esetében tömeges jelenség. Így született meg a „Feleség, Anya, Dolgozó Nő, Házimunkát végző szexistennő” feliratunk.
Ezután a családban elhangzott szállóigékből születtek a felirataink. Akkor még nem volt kifejezett tematikánk, amit feldolgoztunk volna, az egész inkább próba jelleggel működött: figyeltük, mire hogy reagál a közönség.
Aztán elkezdtük a szállóigéket tematizálni: az anyaság, a testpozitivitás vagy akár a TASZ-szal közös együttműködésünk számtalan kifejezést ihletett. A most megjelent Balaton kollekció kicsit trash, de mégis nagyon nyári, nagyon vagány darabokból áll össze. Készültek pólók, zoknik, shopperek és újdonságként fürdőruhák, valamint a gyerekkori emlékeket idéző lemosható tetoválások is! Ezeken a „Bulaton”, a „Sajtos tejfölös”, a „Bícsbádi” és hasonló szövegek találhatóak, Balaton ihlette motívumokkal kiegészítve, mint például a lángos, vízibicikli, a főtt kukorica vagy a sör. Nincs olyan ember, akinek ezekről ne a Balaton jutna eszébe!
20 éves korom óta viszem a márkát, a követőim nagy része együtt nőtt fel velem, így merem azt állítani, hogy amit én általában jónak ítélek és foglalkoztat, azt nagy valószínűséggel a célközönségem is értékelni fogja. Olyan témákhoz nyúlunk, amikkel rengeteg ember tud azonosulni és úgy fogalmazunk, hogy az mindenki számára érthető legyen.
A Delka egy életérzés. Szokták mondani, hogy életveszélyes az az ember, akinek nincs humora. Ezen az alapon nyugodtan állíthatjuk, hogy életveszélyes az az ember, akinek nincs Delka terméke! A Delka vásárló szabad, nem retten meg az öniróniától, mer humorosan formabontó lenni, és ezzel nem csak a saját életére, de környezetében lévőkére is pozitívan hat!
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!