Kozmetikumokkal a jó ügy érdekében
Az érzés, hogy most ezzel a krémmel nem csak a bőrünknek tettünk jót, hanem valamilyen, a magunkénál sokkal fontosabb célt támogattunk, a lelkünket is ápolja. Szerencsére egyre több vállalat áll valamilyen civil szervezet vagy alapítvány mellé és juttat nekik egy meghatározott részt bizonyos termékek árából.
Lush
A cég gondolkodása, üzletpolitikája nem mindennapi: zászlajukra tűzték például a felesleges csomagolóanyagok elleni harcot. Szilárd sampont és testápolót fejlesztettek ki (ezeket nem kell külön csomagolni), ezzel is óvva környezetünket. Nem meglepő, hogy társadalmi szerepvállalásuk is meghatározó a magyar kozmetikai cégek között. Olyan ügyek mellett állnak ki, mint a fair trade kereskedelem, az állatkísérletek beszüntetése vagy a a kóbor kutyák gazdához juttatása. A Charity Pot nevű testápolójuk eladásából származó teljes hasznot jótékony célra fordítják. Idén támogatták már a Pilisi Kutyamentőket, majd nyáron a Macskamentő Alapítványt és a Macskavilágot is. A támogatandó szervezet mindig változik, akár mi, vásárlók is tehetünk javaslatot, hogy kik kapjanak legközelebb adományt. Ezen kívül az újrafelhasználás jegyében, ha összegyűjtünk és visszaviszünk az üzletbe 5 db tisztára mosott fekete Lush tégelyt, egy szappant kapunk értük cserébe. Az összegyűjtött tégelyek hasznosítására a cégnek az angliai gyár mellett már egy saját újrafeldolgozó üzeme is van.
MAC
A kanadai MAC cég az AIDS elleni küzdelemben vállal részt. 1994-ben egy alapítványt is létrehoztak, melynek célja a HIV-vírussal fertőzöttek és az AIDS-betegek segítése, függetlenül kortól, nemtől vagy faji hovatartozástól. A vállalat a Viva Glam kampány keretében gyűjt adományokat a rászorulóknak. Minden évben más hírességet kérnek fel, hogy adja az arcát a különleges csomagolású Viva Glam rúzsok, szájfények és ajakápolók hirdetéséhez. A Viva Glam termékek eladásából származó teljes bevételt, tehát a rúzs teljes árát (!) az alapítványnak utalják át. Az idei kampány arca Niki Minaj és Ricky Martin, de volt már Viva Glam képviselő Lady Gaga, Cindy Lauper, Mary J. Blige, Lill’Kim, Elton John, Pamela Anderson vagy Fergie is. Megdöbbentő, hogy egy alig több mint ötezer forintos rúzs árából mennyi mindent tehetünk. Ennyi pénzből az alapítvány finanszírozni tud egy AIDS-tesztet, vásárolhat 23 óvszert, egy pár cipőt AIDS-ben elhunyt szülők árva gyermekének, vagy 18 szülinapi tortát, amivel szintén az árván maradt gyerekeket segíti.
Ezen kívül egész évben zajlik, a "back to mac" környezetvédő program, aminek lényege, hogy ha 6 db kiürült MAC termékes csomagolást (nem a papírdobozt, hanem az üres szemhéjpúderes, alapozós tégelyt, vagy rúzst, szempillaspirál tubust stb.) visszaviszünk, egy teljes méretű, általunk választott rúzst kapunk ajándékba!
Estée Lauder
Az Estée Lauder vállalat egyik kiemelkedő alakja Evelyn H. Lauder, a vállalat alelnöke és nemzetközi parfümfejlesztési igazgatója volt. Ő hívta életre a cég mellrák-ellenes kampányát, mely idén 20. évfordulóját ünnepli. A vállalat világszerte támogatja a mellrák megelőzésére szolgáló felvilágosító kampányokat és a gyógymód kutatását. Többek között alapítványuk nevéhez fűződik a mellrák elleni harc mára már világszerte ismerté vált jelképének, a rózsaszín szalagnak a megalkotása is. Idén először mi is tehetünk valami a jó ügy érdekében: limitált darabszámban, a mellrák kampány jegyében értékesítenek bizonyos termékeket, melyek fogyasztói árának felét egy Magyarországon működő, mellrák megelőzésével foglalkozó szervezet számára ajánlják fel.
The Body Shop
Szintén fair trade kereskedelem párti a cég, igyekeznek minél több alapanyagot ily módon beszerezni, valamint fellépnek az állatkísérletek ellen. Fontos számukra a környezetvédelem is, vállalati szinten igyekeznek csökkenteni károsanyag kibocsátásukat (például napkollektorok használatával és újrahasznosítással). A cég nem régóta található meg hazánkban, első jótékonysági akciójukat nyár végén hirdették meg: a The Body Shop Alapítvány legújabb, 2013. június 30-ig tartó kampányával három civil szervezet egyikét támogathatjuk. Ehhez nem kell mást tenni, mint megvásárolni a Dragon Fruit Lip Butter ajakápolót. A termék eladásából származó profit teljes részét a Fészek Gyermekvédő Egyesület, a Lelenc Kutyamentő Egyesület, vagy az Ökoszolgálat Alapítvány Magyarország részére ajánlhatjuk fel. A vásárlás alkalmával egy szavazóérmét kell kitöltenünk, ezen kell bejelölni, melyik szervezetet szeretnénk támogatni. A kampány végén a befolyt összeget a leadott szavazatok arányában osztják majd el.
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!