Megkérdeztük, hogyan tartják kézben az üzletet
Három különleges szépségmárka alapítójával beszélgettünk, akiknek köszönhetően egyre nagyobb terepet kapnak a nők az iparban. Az ötletük kitalálásától kezdve az első befektetésükig, a küzdelmektől a győzelemig elárulják, hogyan érték el, hogy saját maguk főnökei legyenek.
JO MALONE, A JO LOVES ALAPÍTÓJAA parfümlegendának közel 20 évnyi tapasztalata van a szépségiparban. Miután 38 évesen legyőzte a mellrákot, Malone visszatért, hogy megalapíthassa második márkáját 2011-ben, Jo Loves névvel. „Őszintén, nem igazán ismerek más helyzetet, csak azt, hogy a saját főnököm legyek. A legelső munkám során egy családi virágüzletben dolgoztam, éppen ezért sosem volt prekoncepcióm arról, hogyan kéne egy vállalkozásnak működnie. “
Malone számos díjat nyert pályafutása során, és elkötelezett híve annak, hogy a jelennél nincs jobb időzítés egy vállalkozás indításához. „Rengeteg olyan csodás szépségmárka van a világon, amit nő alapított. “
CASHMERE, A BEAUTY BAKERIE ALAPÍTÓJAA vegán, indie stílusú márka olyan rajongókat tudhat maga mellett, mint Beyoncé vagy Cardi B., ami nem meglepő, hiszen csak az alapozóból 59 árnyalat található a kínálatban (ez több, mint Rihanna FentyBeauty alapozó árnyalatainak száma). Ha arról van szó, hogyan legyél saját magad főnöke, Cashmere-nak erre is van egy tuti receptje: „Sosem volt előttem példakép, aki inspirálna. Csak az hajtott, hogy tini anyukaként megmutassam a kislányomnak, hogy ha elég keményen dolgozik, az álmai valóra válnak.“
A Beauty Bakerie indulása előtt ápolóként dolgozott. „Mindig is saját vállalkozást szerettem volna létrehozni. Eleinte nagyon nehéz volt, de ha szereted a munkádat, akkor egyszerűen nem tudsz meghátrálni az akadályok elől." - mondja Cashmere, aki 2010-ben indította el cégét, ami ma már 5 millió dollárt ér. Arról is meg van a véleménye, milyen nőként vezető pozícióban lenni. „A nők akkor igazán erősek, ha együttműködnek. Amikor azt látom, hogy úgy bánnak egymással, ahogy a férfiak szoktak velünk, mindig ráeszmélek, hogy nem értik, mi vagyunk azok, akik kitapossák az utat a többiek számára az iparban. “
TATA HARPERTata Harper a nevével megegyező márkát 2010-ben alapította, azóta pedig elnyerte a ‘legzöldebb’ koronát. „Amikor a nevelőapámat rákkal diagnosztizálták, elkezdtem megvizsgálni mindent, amit bevittem a szervezetembe, és meglepődve tapasztaltam, hogy egy olyan márka sincs, ami száz százalékig természetes alapanyagokat használ. Éppen ezért elhatároztam, hogy majd én megcsinálom” - meséli történetét Harper. Az innovatív termékeiben található alapanyagokat saját farmján termeszti.
Harpert eleinte kinevették az ötlete miatt. „Azt hiszem bebizonyítottam minden kétkedőnek, hogy tévedett. Azt elismerem, hogy a tudatlanságnak hatalmas szerepe volt abban, hogy vállalkozó lettem, mivel, ha minden tudás eleve a kezemben van, nem biztos, hogy elindultam volna egy rizikós úton.” A cégalapító szerint az egyik legjobb dolog a vállalkozásában, hogy önmaga vásárlója lehet. „Nőként sokkal jobban ki vagyunk élezve arra, mit akarunk megvenni és mi illik hozzánk, ezért is ösztönös számomra a cég vezetése, hiszen olyan termékeket készítek, amiket én is megvennék. “
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!