A szilárd kozmetikumokkal sokat tehetünk bolygónk épségéért és hajunk szépségéért.
Egyre több kozmetikai márka kínálatában fedezhetjük fel a szilárd hajápolókat: samponkorongokat vagy sampontömböket. Valójában még csak mostanában figyeltünk fel rájuk, pedig ez a kozmetikum – ki hitte volna – már 30 esztendeje létezik! Amellett, hogy vizet és műanyag csomagolóanyagot takarítunk meg velük, még a logisztika okozta karbonlábnyomuk is lényegesen kisebb, mivel jóval kisebb helyet foglalnak a hagyományos termékekhez képest.
Mivel nem tartalmaznak vizet, összetételükben nincs tartósítószer sem, nem tartalmaznak szilikont, sem alkoholt, egyéb vegyszereket vagy adalékanyagokat. További előnyeik, hogy kíméletesen tisztítják a fejbőrt és a hajat, jóval kiadósabbak és nem termelünk velük hulladékot. Fontos tudni, hogy a hajnak hagynunk kell egy kis időt a szilikonos-vegyszeres samponok után az átállásra, ami körülbelül az 5-6. hajmosás után következik be. Természetesen csak akkor érjük el a kívánt eredményt, ha a hajtípusunknak megfelelő szilárd sampont választunk. Ennél a termékkategóriánál is érdemes többfélével kísérletezni, hogy megtaláljuk a hajunknak legmegfelelőbbet.
LAPOZD VÉGIG GALÉRIÁNKAT:
1987-ben Mo Constantine (a Lush társalapítója) és Stan Krysztal (kozmetikai vegyész) éppen egy új szappanon dolgoztak a dél-angliai Poole-ban található laboratóriumukban. Stan “kukacszappannak” becézte, a szintetikus mosószergranulátum ugyanis kis kukacokra emlékeztetett. Az alapötlet az volt, hogy ezt kézzel nyomva olyan formára alakítsák, amilyet éppen szerettek volna. Mo azt javasolta, cseréljék ki a szintetikus mosószert kis felületaktív tüskékre. Azzal, hogy a “kukacokat” ezekkel a tüskékkel helyettesítették, tökéletesre nyomható, kerek korongokat hoztak létre. Azonban a tesztelés során kiderült, hogy az állag nem volt megfelelő egy szappanhoz. Csalódottak és tanácstalanok voltak, mígnem megérkezett Mark Constantine, a márka hajszakértője, aki megállapította, hogy amit készítettek, az valójában egyáltalán nem is szappan volt. Tévedésüknek köszönhetően ugyanis nem szándékosan feltaláltak egy forradalmian új terméket: a szilárd hajsampont. A Cosmetics to Go, a Lush alapítóinak előző cége elnyerte a szilárd sampon feltalálásának szabadalmi jogát. Ez volt az egyik oka, hogy sokáig egyetlen másik cég sem készíthetett ilyen terméket.
A csomagolásmentesség hatása a környezetre számokban (Lush samponkorongok esetében):
Az elmúlt 14 évben a Lush 47 millió szilárd sampont adott el. Ez azt jelenti, hogy 141 millió műanyag flakon gyártását sikerült elkerülni. Így 3400 tonna műanyagtól mentették meg a bolygót, ami a nagy csendes-óceáni szemétsziget felszínének 4%-ával egyenlő.
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!