Nem véletlen, hogy az éjszakai szórakozóhelyek környékén tűntek fel a plakátok.
Első pillantásra teljesen átlagos fesztiválplakátnak tűnnek, ám ha alaposabban elolvassuk a rajtuk álló szöveget, rájövünk, hogy a téma nagyon is komoly. London-szerte feltűntek az utcákon a színes figyelemfelhívó plakátok, amelyek két végzős reklámszakember, Tom Snell és Dylan Hartigan fejéből pattantak ki.
A „Change the lineup” nevű plakátkampány az éjszakai életben a nőket érő szexuális zaklatásra igyekszik felhívni az emberek figyelmét. A fiatal fiúk azután döntöttek úgy, hogy szakmai gyakorlatukon ilyen komoly témát szeretnének feldolgozni, hogy Nagy-Britanniában Sarah Everard tragikus halála nyomán újra fellendült a szexuális zaklatásról szóló párbeszéd.
A rave-korszakot idéző plakátokat London legnépszerűbb szórakozóhelyeinek környékén ragasztották ki, éppen akkor, amikor azok a koronavírus-járvány csillapodásával újranyithattak. A neonszínű betűkkel írt poszteren olyan feliratok olvashatók, mint például: „A kitartó férfi – 5 órás szett”, „A zaklatás éjszakája”, „Kéretlen bámulás egész este”.
Az ötletes szlogeneket a UN Women nevű brit szervezet felméréséből származó adattal egészítették ki, amelyből kiderült: 5-ből 4 nő számára az éjszakai bulizás a füttyögésről, a kéretlen pillantásokról és a levakarhatatlan férfiakról szól. A több mint ezer megkérdezett nő 96%-a vallott úgy, hogy nem jelentette az őt ért atrocitásokat, 45%-uk kifejezetten azért nem, mert szerinte az úgysem változtatna semmin.
A kampány ötletgazdái azt tervezik, hogy a plakátok mellett „Change the lineup” merch termékekkel is megjelennek majd a különféle rendezvényeken és vásárokon, ahol a szlogennek ellátott matricák és karszalagok megvásárlása mellett az érdeklődők az áldozatoknak segítő szolgálatokról is tájékozódhatnak.
„Erősen éreztük, hogy a férfiaknak változtatniuk kell a viselkedésükön. Különösen az éjszakai szórakozóhelyek bizonyultak a zaklatás gyakori helyszínének, ezért dolgoztuk ki a ’Change the lineup’ ötletét, amelynek célja, hogy felhívja a figyelmet a szokásos felállásra, amit a nők az éjszakai szórakozóhelyeken tapasztalnak, és követelje a férfiak viselkedésének megváltoztatását” – nyilatkozták a készítők a Campaign magazinnak.
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!