Minden férfi mögött ott egy nő, tartja a mondás. A legendás filmrendező, Martin Scorsese esetében pedig ez a nő nem az anyja vagy a felesége, hanem a férfi kollégáit gyakran maga mögött hagyó vágója, Thelma.
Minden férfi mögött ott egy nő, tartja a mondás. A legendás filmrendező, Martin Scorsese esetében pedig ez a nő nem az anyja vagy a felesége, hanem a férfi kollégáit gyakran maga mögött hagyó vágója, Thelma.
Bár főképp férfiakkal dolgozott együtt, “sosem éreztették, hogy másként bánnak velem”, mondja. Ha valaminek, akkor inkább előnynek bizonyult a neme az évek alatt. Hogy hamar beletanult a vágásba, szerinte azért is van, mert a férfiak folyton elkeveredtek benne, ő viszont jóval összeszedettebb volt. “Ez egy kissé nőies jellemvonás”. És valóban, a vágók között mára szép számmal akadnak nők. Quentin Tarantino sokáig dolgozott Sally Menkével, aki tavaly hunyt el. Cecil B. DeMille és Woody Allen szintén nőkre bízták filmjeik vágását. Schoonmaker szerint ennek fő oka, hogy “egy jó vágónak nagyon kell tudnia együttműködni a rendezővel. Sok férfikapcsolat ennél harciasabb, márpedig egy filmnek nem tesz jót, ha harcolnak felette. Ismerek egy csomó vágót, akik nincsenek jóban a rendezőikkel. Úgy érzik, jobb munkát is tudtak volna végezni, erre én mindig megjegyzem: Tényleg? Miért nem próbáltad meg? - nem könnyű. Karrierem kezdetén sok időm ment el azzal, hogy elmagyarázzam a barátaim feleségeinek, miért szeretik férjeik annyira, amit csinálnak, miért dolgoznak hajnali kettőig, és miért nincsenek soha mellettük. Aztán rájöttem, hogy ha tényleg sikerülne megértetnem velük, mit csinálnak a férjeik, valószínűleg ők is filmkészítők akarnak majd lenni, és még otthagynák a gyerekeiket” Nevet, de egyértelmű, hogy csak félig viccel. Neki magának nem születtek gyerekei, részben azért, mert nem találkozott azzal a férfival, akitől szeretett volna, míg ő maga 39, az illető pedig 74 nem volt. Scorsese mutatta be leendő férjének, a kultikus angol filmrendezőnek, Michael Powellnek, mikor a Dühöngő Bikát vágta Scorsesénél, a kisszobában (a filmtekercseket a fürdőkádban tárolták). Powell, aki 1990-ben hunyt el, “olyan volt, mint a nap, mindenki máshoz képest”. Amikor pedig megkérdezzük, milyen örökösen valaki olyan jobbkezének lenni, mint a nagynevű Martin Scorsese, ő megvonja a vállát. “Én nem így látom – mondja. „Nem úgy gondolok erre, hogy ő elől van, én meg hátul – hanem ez egy csodálatos együttműködés. Szeretek nagy művészek közelében lenni, és ez sikerült is, nem egyszer.” Kuncogva teszi hozzá: “Ez semmihez sem fogható. Igazi szenvedély.” Ha még többet szeretnénk megtudni Thelma szenvedélyéről, olvassuk el a teljes interjút az Elle decemberi számában!
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!