13 hazai designmárka és művész munkái jelentek meg 2024. április 15. és 21. között a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) szervezésében a Triennale Milano Múzeumban a Milan Design Week során. A Design Walk in Budapest kiállítás kurátora, a világhírű Rossana Orlandi egy, a főváros gazdag kulturális örökségét középpontba helyező koncepciót hívott életre. A design LAB curated by Rossana Orlandi programban elkészült termékeken és kortárs művészeti alkotásokon keresztül a magyar kultúra vibráló keresztmetszetét a Budapest Select ernyőmárka alatt láthatta a nemzetközi közönség. A kiállítás már a nyitás előtt bekerült a legelismertebb nemzetközi design magazinok top 5 ajánlóiba.
Az MDDÜ stratégiájának négy fő pillére közé tartozik a hazai tervezők ismertségének növelése és a külpiacra lépés elősegítése, ennek jegyében nemzetközi designvásárokon és kiállításokon való megjelenéssel segíti a márkákat. Az idei évben a világ egyik legnagyobb design eseményén, a Milan Design Week-en jelent meg a magyar designt középpontba helyező önálló kiállítás a presztízsértékű Triennale Milano Múzeum épületében. A Design Walk in Budapesten egyszerre voltak láthatóak a kortárs formatervezési innovációk és a kulturális értékek.
„Mérföldkövet ünnepeltünk, hiszen a magyar alkotók a szakma világhírű képviselőjének mentorálásával egy ikonikus helyszínen jelentek meg. Több mint egy éve dolgozunk együtt Rossana Orlandival, a Design Walk in Budapest nagyra becsült kurátorával, és a kiállítás az együttműködésünk csúcsát jelentette. Immár harmadik alkalommal rendeztünk önálló kiállítást a Budapest Select ernyőmárka alatt a Milan Design Week keretében. Büszke vagyok arra, hogy egy méltó helyen, a meghatározó Triennale Milano Múzeumban, a megjelenésünk nemcsak a magyar alkotók kivételes tehetségét mutatta be, hanem bepillantást engedett Magyarország sokrétű kulturális örökségébe is. A kiállítás megidézte Budapestet, többeket invitálva hazánk vibráló fővárosának személyes felfedezésére, amely egyedülálló földrajzi elhelyezkedésénél fogva a Keletet és a Nyugatot összekötő központi híd szerepet tölt be, mindkettőhöz kaput biztosítva.” – hangsúlyozta a kiállítás jelentőségét Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója.
A design LAB curated by Rossana Orlandi keretében készült termékek a Milan Design Week-en debütáltak. A magyar kulturális örökségből ihletet merítő, azt újszerű és fenntartható megközelítésben megjelenítő kollaborációk a nemzetközi közönség figyelmét is felkeltették. A Design Walk in Budapest kiállítást olyan szakmai magazinok ajánlották a látogatók figyelmébe, mint a Dezeen, a DesignBoom és az olasz La Repubblica design kiadványa, a Door. A hét egyik csúcspontjaként Rossana Orlandi személyesen vezette körbe a vendégeket a kiállításon, amelyen az olasz Elle Decor és az Architectural Digest mellett, a Domus, a Cose di Casa és az ausztrál Vogue Living, valamint brit és amerikai újságírók is részt vettek. A Budapest Select ernyőmárka eseményein a cseh Vogue, az olasz L’Officiel és GQ, valamint az NSS újságírói is megtekintették a kiállítást.
A design LAB curated by Rossana Orlandi termékeit a magyar kulturális örökség inspirálta, a tervezők közül többen Budapest ikonikus helyszíneiből merítettek ihletet, amely így a milánói kiállítás koncepcióját is meghatározta. A Design Walk in Budapest a kulturális összefonódások központjaként ünnepelte Budapestet, a Duna ölelésében fekvő főváros kreatív hangulatát, kortárs szemszögből mutatva be annak építészeti és design örökségét. A kiállítás a város egyedi hangulatát hangsúlyozta, amellyel megőrzi sokszínű történelmi hagyományait, miközben magába szívja a modernitást. A designtárgyak mellett a kortárs magyar képzőművészeti alkotások, szobrok, festmények és fotók tették teljessé a kiállítótér hangulatát.
Harmadik alkalommal jelentek meg önálló Budapest Select kiállítás keretében magyar márkák a Milan Design Week alatt, és a tavalyi évhez hasonlóan ezúttal is további helyszíneken találkozhatott hazai munkákkal a közönség. Rossana Orlandi Master Galériájában a Solinfo Group Timbart márkájának kiállítótere, valamint Tombor Zoltán, fotográfus képei is helyet kaptak. Kele Sára és Cserba Anna kollaborációjának eredménye, a MOTO pedig az Isola Design Festival helyszínén mutatkozott be. A hagyományosan az egész várost felpezsdítő Milan Design Week-re idén is tömegek látogattak el a világ számos pontjáról. 1125 esemény csatlakozott a hivatalos programkínálathoz 838 márkával, az online közönség 23%-kal nőtt a tavalyi évhez képest, 630.000 látogatót vonzva 162 országból.
Az MDDÜ célja, hogy további nemzetközi megjelenési lehetőségeket biztosítson a hazai márkák számára láthatóságuk növelése és kereskedelmi határaik tágítása céljából, ezzel is egy magas nemzetközi elismertség felé mozdítsa el a magyar kreativitást.
A Budapest Select ernyőmárka alatt bemutatkozó magyar designmárkák és művészek:
ABODI ceramics X Zakar Clayart Kft.
Alchhabi Diána X LumoConcept Kft.
Juhász Norbert (komok) X Barlang Műhely Kft.
Pócs Judit Studio X Multifelt Factory Kft
sarakele studio X Nezozen Kft.
POSITION Collective
A HEART & CHERRY Galéria jóvoltából:
Baráth Áron
Magyarlaki Bence
Az Einspach Fine Art & Photography jóvoltából:
Dóra Ádám
Kármán Dániel
Melkovics Tamás
Szabó Menyus
Tombor Zoltán
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!