Azt mondják sokan, hogy manapság csupán a szép énekhang már nem elég egy művésznő pályáján: legyen intelligens, okos és érzéki, csavarjon az ujja köré mindenkit maga körül, sőt, állja meg a helyét akár a nemzetközi divatbemutatók kifutóin is.
Mérget vehetünk rá, hogy Kiss Diána primadonnára gondoltak, amikor a fentieket megfogalmazták. A Budapesti Operettszínház ifjú, tehetséges és lenyűgöző szépségű színésznője bátran kipipálhat minden fenti szempontot. A szemtelenül fiatal énekesnő ugyanis világra jötte után kis túlzással előbb énekelt, mint hogy megtanult volna beszélni. Gyermekkora óta meghatározó számára a zene, kezdetben népdalversenyeken vonta magára a figyelmet, később zongorázott és kórusban is énekelt.
A Debreceni Egyetemen végzett klasszikus ének alapszakon, és a budapesti Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen szerezte meg mesterdiplomáját 2017-ben. Nem kellett sokat várnia arra, hogy felfedezzék, 2019-ben abszolút főszerepet bíztak rá a Budapesti Operettszínházban, hiszen Kálmán Imre leghíresebb nagyoperettjében, a Csárdáskirálynőben a tűzről pattant Vereczki Szilviaként mutatkozott be a Nagymező utcai teátrum közönségének. A nézők pedig azóta is a tenyerükön hordozzák kedvencüket. Nem csoda: amellett, hogy már eddig is elénekelt jónéhányat az operairodalom legszebb nőalakjai közül – például a Figaro házasságából Susannát, A varázsfuvolából Papagenát, vagy éppen A sevillai borbélyból Rosinát –, a nézők láthatták Iluskaként a János vitézben, Rolla grófnőként a Mágnás Miskában és Lizaként A mosoly országában is.
Az énekesnő elmondása szerint sokat hallgatta a világhírű szoprán, Anna Netrebko felvételeit, és rátalált arra, amin egy schönbrunni szabadtéri koncerten Szilvia belépőjét énekli. Az erős, vagány, tüzes nő karaktere döntő élményt jelentett számára, és amikor 2019-ben az Operettszínház vezetősége felkérte a szerep eléneklésére és eljátszására, egy álma vált valóra.
Mostanában a Kiss-B. Atilla főigazgató által megálmodott Az Orfeum mágusa című, nemrég bemutatott új magyar nagyoperettben bűvöli el a közönséget. Testhezálló feladat ez számára, hiszen mindamellett, hogy énekesként mindenkor a legmagasabb színvonalat képviseli, szereti megélni a nőiességét, amihez hozzásegíti ez a szerep is: Az Orfeum mágusában színpadi partnereivel együtt a közönség elé tárja a századforduló pezsgő miliőjét, amiben kiemelkedő szerep jut Carola Cecíliának, az ős-csárdáskirálynőnek, vagyis a primadonnák primadonnájának. A már Fedák Sári és Honthy Hanna számára is élő legendává és fogalommá vált nagyvilági énekesnő megformálása különleges állomás Kiss Diána pályáján. Az új generáció primadonnája ugyanis a száz évvel ezelőtti femme fatale karakterét ölti magára, mégis, mai, 21. századi színészi eszköztárral felvértezve. Talán ettől a kontrasztól is olyan izgalmas és érdekes Kiss Diána a Budapesti Operettszínház legújabb darabjában. Alig várjuk, hogy lássuk, és kétség sem fér hozzá, hogy amint jegyet kapunk az előadásra, ott a helyünk a Nagymező utcában.
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!