Ott voltunk az X&Y premierjén
Szokás szerint óriási volt az érdeklődés a Frenák Pál Társulat legújabb előadása iránt, amit csak tetézett, hogy maga a koreográfus is fellép benne. Kígyózó sorokban állva vártuk, hogy megnyíljon előttünk az a futurisztikus tér, melyről már annyit hallottunk korábban. Sőt ismerjük. Ez a vakítóan fehér hely a létezés tere, és ez a függés is: az emberi lét egymástól függő viszonya.
A színpad letisztult, csend van. Erős és veszélyesnek látszó, meredek háló terül el díszletként. A két szereplő: Marie-Julie Debeaulieu és Holoda Péter a hálóba gabalyodva az első taktusoktól kezdve lassú mozgásba kezd. A testük áramlik és beszél, a nő és a férfi kapcsolatát viszik színpadra. Tele vannak kérdésekkel és kételyekkel. Tiszta lappal indulunk, de ahogy haladnak a percek, úgy törnek fel bennünk a gondolatok. A látottak akarva-akaratlanul előhívják azokat az érzelmeket, melyeket Frenák Pál a darab alatt ki akar csikarni a nézőből, hiszen csak így értjük meg: az egész rólunk szól.
A duó előadásában kezdetben (fogalmazhatunk úgy, hogy a teremtéstörténetben) a sikoltó magányt látjuk a színpadon, aztán megjelenik a távolság, a dilemma, a közeledés, a kapcsolat, később a pár minden mozdulatában láthatjuk a szenvedélyt is. „Függés és függőség, belegabalyodás és kapaszkodás, egyensúlyozás és lebegés, szakadás, elszakadás és szakítás” – ahogy a darab ismertetőjében is olvastuk. Az ötven perc alatt pedig állandó vendég: a kétségbeesés. A két fél küzdelme és akarása egy olyan térben, ahol legyőzhetetlennek tűnő akadályok várnak. Egyetlen kapcsolat van: a két fél közötti lelki kapocs.
Az X&Y mély és könyörtelenül őszinte, az arcunkba vágja az életet. Ez nem csupán három szereplő játéka, hanem az egész univerzumé.
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!