Az élelmiszerüzletekben is vannak olyan etikett szabályok, amelyeket jobb betartani.
A bolti eladók sokféle emberrel és szokással találkoznak nap, mint nap – kezdve az előzékeny, udvarias vevőkkel, egészen a durván modortalanokig. Ez utóbbiak – még, ha jót is akarnak – sok olyan dolgot elkövetnek, amivel egyrészt bosszantják az alkalmazottakat, másrészt plusz munkát is adnak nekik.
Kivel nem fordult még elő, hogy hirtelen eszébe jut valami, és vissza kellett rohanni azért a termékért a bolt túlsó felébe? Ez szinte mindennapos a vásárlók körében, de arra érdemes odafigyelni, hogy ilyen esetben ne hagyd a bevásárlókocsit az út közepén. Ez az árválkodó négykerekű ugyanis dugót okoz az áruház folyosóján, és a személyzet tagjait is akadályozod az árumozgatásban. Jobb, ha magaddal viszed a kocsit, vagy ha tényleg rövid időn belül visszatérsz hozzá, egy olyan helyen parkolod le, ahol az biztosan nem lesz útban senkinek. Ám a dolgozók mindig az első verziót ajánlják a különböző kérdőívek tanúsága szerint.
Elsőre jó ötlenek tűnt bedobni a kosárba a fagyasztott pizzát, de aztán mégis egy friss saláta mellett döntöttél? És mivel már a pénztár közelében vagy, inkább letetted az üdítők tetejére a dobozt, mert nem akartál kellemetlenséget a szalagnál, de már időd vagy kedved sem volt visszarohanni az eredeti helyéhez? Ez nagyon nem jó megoldás, ugyanis ezzel a lépéssel dupla problémát generálsz. Egyrészt egyáltalán nem mindegy, mennyi ideig volt az a fagyasztott áru a levegőn, illetve azt biztosan az eladóknak kell összeszedniük. Sokkal jobb ilyenkor a kasszánál visszaadni, és megmondani, nagyjából mikor vetted ki a fagyasztóból, de mégsem szeretnéd elvinni. Így ők el tudják dönteni, hogy az a termék még eladható vagy sem, és nem is kell az itt-ott elhagyott dobozokat begyűjteniük, amikről az sem tudják, mióta díszelegnek nem a megfelelő helyen.
Az udvarias megszólítás és néhány kedves szó minden bolti eladónak jól esik, de ha folyamatosan szóval tartják őket, az már inkább zavaró, mint kellemes. A pénztárosok felé például elvárás, hogy minél gyorsabban pörgessék a vevőket. Ha azt látja a főnökük, hogy beszélgetnek, a sor meg alig halad, egészen biztosan nem lesznek megdicsérve a nap végén. Bőven elég, ha köszönsz, és inkább az elpakolásra koncentrálsz.
Amennyiben egy nehéz tárgyat vásárolsz, mindig kérdezd meg a pénztárost, hogyan szeretné beszkennelni a vonalkódot – maradjon a kosárban vagy inkább tedd fel a szalagra? Mivel egy súlyos dologról van szó, lehet, hogy szívesebben lehúzza a kocsiban, minthogy ülve kelljen emelgetni a zsugor vizet, ami ebben a testhelyzetben még nehezebb. Tehát, lehet, hogy csak jót akarsz azzal, hogy kiveszed a virágföldet, de előtte inkább kérdezz, és csak utána cselekedj.
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!