A tervező bejelentette, hogy visszatér a divatiparhoz, és elindítja saját nevével fémjelzett cégét.
A Céline korábbi kreatív igazgatója hétfőn tette közzé nyilatkozatát, melyben bejelentette, hogy visszatér a divatiparba és létrehozza saját, független márkáját, amely ruházati cikkeket és kiegészítőket fog forgalmazni.
„A stúdiómban lenni és újra alkotni izgalmas és hihetetlenül kielégítő volt” – mondta a 48 éves tervező. „Nagyon várom, hogy újra kapcsolatba léphessek a közönségemmel és az emberekkel mindenhol. A függetlenség, az irányítás és a saját feltételeim szerinti kísérletezés rendkívül fontos számomra.”
Noha egyelőre keveset tudunk a 2022 januárjában induló márkáról, azt már sejteni lehet, hogy a székhelye Londonban lesz, ahol Philo is él. A brit tervező a WWD-nek elmondta, hogy a ruhák és kiegészítők alapja a „kivételes minőség és dizájn” lesz. A Women's Wear Daily korábban már megszellőztette, hogy Philo a fenntarthatóságra összpontosító márka köré építette fel csapatát.
Philo három és fél év kihagyás után tér vissza a divat világába, miután 10 éves hivatali idejének lejárta után Hedi Slimane tervező váltotta őt a francia Céline márka élén.
Mielőtt a Céline-hez került, a londoni Central Saint Martins egyetemen diplomát szerzett Phoebe Philo korábbi osztálytársától, Stella McCartneytől vette át a Chloé kreatív igazgatói posztját 2001-ben, majd a New York Times szerint ő volt az első nagy divatháznál dolgozó tervező, aki szülési szabadságra ment. Philo 2006-ban mondott fel a Chloénál, személyes okokra hivatkozva.
Ha a neve nem is feltétlenül cseng ismerősen, meghatározó munkásságával szinte biztosan találkoztunk már. Philo volt az a nő, aki a 2000-es évek legnagyobb trendjei mögött állt.
Kevés tervező hagyott olyan mély nyomot a szakmában, hogy külön szavakat hoztak létre a tiszteletére: a „Philophiles” elnevezés Philo elkötelezett követőire utal, míg a „Céline-ification” (Céline-izálás) kifejezést munkájának az egész divatiparra gyakorolt hatására használták, amely számtalan márkás divatcikk másolatának megszületését eredményezte.
Híresen távolságtartó, ritkán ad interjút és a közösségi médiában sincs jelen („A legsikkesebb dolog az, ha nem létezel a Google-ban” – mondta egyszer) – Philo vitathatatlanul a generációja néma hangja, aki a ruhákon keresztül támogatta a nők érdekeit; csendesen létrehozott valamit, ami az érzékenység megváltoztatásáról szólt, újfajta könnyedségvezetést vezetett be otthon és a munkahelyen, előtérbe helyezve a karaktert és a kényelmet.
Egyúttal dicséretre méltó tehetségek új generációját is mentorálta, köztük a Bottega Veneta kreatív igazgatóját, Daniel Lee-t, aki Philo vezetésével dolgozott a Céline-nél, valamint Peter Do, Rok Hwang és Ilaria Iccardi tervezőket, akik jelenleg a Victoria Beckham tervezői igazgatói.
„Jobb érzés volt számomra egy gardrób ötletén dolgozni, mint túl sok trendet kitalálni” – mondta Philo 2009-es Céline-debütálásán. „Keményen dolgoztam olyan dolgok létrehozásán, amelyek kiállják az idő próbáját.” Philónak köszönhetően még mindig nem tudunk betelni a széles szárú nadrágokkal, amelyek sportcipőkkel, túlméretes mandzsettaingekkel, tevekabátokkal és puha clutchokkal párosítva is remekül mutatnak.
Az LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton, a világ legnagyobb luxuscikk-konglomerátuma, amely a Louis Vuitton, a Givenchy és a Tiffany & Co. társaságai mögött is áll, kisebbségi részesedést szerzett az új márkában.
Az LVMH részesedéséről szólva Philo megjegyezte: „Sok éven át nagyon konstruktív és kreatív munkakapcsolatom volt az LVMH-val. Tehát természetes előrelépés számunkra, hogy újra együttműködünk ezen az új projekten.” Az LVMH elnöke, Bernard Arnault „vállalkozói kalandnak” tartja az új márka megalapítását, Philót pedig „korunk egyik legtehetségesebb tervezőjének” nevezte.
Hogy mit várhatunk a sokat dicsért kreatív igazgató új márkájától, azt egyelőre csak találgatni lehet. De Philo előző munkái alapján az elkövetkező években teljes változásra számítunk az öltözködésben, a kiegészítőkben és a divat megítélésében.
Forrás: Elle
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!