A fenntartható divat iránti törekvéseinket mostantól a H&M, a legtudatosabb fast fashion márka, kuponra beváltható pontokkal jutalmazza!
Szomorú tény, hogy a divatipar a világ egyik legszennyezőbb iparága, amely ráadásul rengeteg vizet használ. Legtöbben azt is tényként kezelik, hogy a fast fashion szöges ellentétben áll a környezettudatossággal és a fenntartható divat fogalmával. Éppen ezért öröm látni, hogy ebben az iparágban is akad olyan kezdeményezés, mint a H&M csoport számos kampánya és fejlesztése, amelyek azt bizonyítják, hogy a változás igenis lehetséges.
A világszerte jelenlévő márka az új technológiákba való befektetéssel igyekszik megváltoztatni azt, ahogyan a ruhákat készítik, használják és leselejtezik. Céljuk, hogy minimálisra csökkentsék a hulladékot, és biztosítsák az anyagok körforgását, továbbá, hogy minden anyaguk újrahasznosított, organikus legyen, vagy fenntartható forrásból származzon.
A H&M világelsők közt volt az újrahasznosított, illetve innovatív anyagokból készült kollekciók létrehozásában, és már 2013 óta működik ruhagyűjtési kezdeményezése, a gyűjtődobozok minden magyar üzletben megtalálhatók. 2019-ben a H&M csoport 29 005 tonna felesleges textíliát gyűjtött össze ruhagyűjtési kezdeményezésén keresztül. Ez 145 millió(!) pólónak felel meg.
Annak érdekében, hogy a vásárlókat is ösztönözze a fenntarthatóbb divat felé vezető úton, a svéd divatóriás új kezdeményezést indított.
A teljes mértékben digitális hűségprogram idén tavasztól új módon jutalmazza magyar klubtagjait – a vásárlók Conscious pontokat kapnak tudatos döntéseikért, például a fölöslegessé vált ruhák újrahasznosításáért, vagy a saját bevásárlótáska használatáért. Conscious pontjaink bónuszutalványokká alakulnak át, amelyeket a következő vásárláskor beválthatunk!
A Conscious pontok gyűjtésének módjai:
A Conscious pontok elkülönülnek a többi ponttól, hogy a vásárlók még könnyebben nyomon követhessék tudatos döntéseiket. Az összesített pontokkal a klubtagok digitális kedvezménykuponokat szerezhetnek.
- Ha egy H&M termékre kattintunk, megtudhatjuk, milyen anyagokból készült, mely országban állították elő, és melyik beszállítókkal és gyárakkal dolgoztak együtt az előállításán. Ehhez nyissuk meg a H&M alkalmazást a telefonunkon és olvassuk be az árcédulát. Ha a termék megtalálható online, akkor a termékoldalon megtalálunk minden információt!
- Keressük a zöld címkét! Jelenleg a H&M-nél használt összes anyag 65%-a újrahasznosított, organikus vagy más, fenntartható forrásból származik. A Conscious koncepció olyan termékeket fémjelez, melyeknek legalább az 50%-a fenntartható forrásból származó anyagból készült – mint az organikus pamut vagy az újrahasznosított poliészter —, de sok Conscious termék tartalmaz ennél sokkal többet.
- Ha a ruháinkat megfelelően gondozzuk, tovább tartanak, és még a villanyszámlán is spórolhatunk! Ehhez szolgál hasznos tippekkel a Take Care online központ, ahol mindent megtanulhatunk a nadrág felhajtásától a makacs foltok kiszedésén át addig, hogyan ápolhatjuk az ingeket és hogyan fehéríthetünk természetesen.
A Fashion Revolution által összeállított Fashion Transparency Index azt értékeli, hogyan teljesít a 250 legnagyobb globális divatmárka és kiskereskedő egy sor társadalmi és fenntarthatósági kérdésben. 2020-ban a H&M a legmagasabb pontszámot elérő márka lett.
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!