A H&M számára egyaránt fontosak a nők, a kényelmes vásárlás és a fenntartható divat. Ezekről beszélgettünk a márka két menedzserével.
Sokunk kedvence, a 74 éves H&M az első 21 évben csak női ruhákat forgalmazott. Viszont mai napig is fontos számukra a nő, akire figyelnek, akiből inspirálódnak. Ráadásul a technológiai fejlődések által kényelmessé szeretnék tenni a vásárlást és fenntarthatóvá a divatot. Fekete Natasával, a H&M loyalty menedzserével és Werderits Szilviával, a H&M marketing menedzserével beszélgettünk.
Fekete Natasa: Nagyon fontosnak tartjuk, hogy ötleteinkkel úttörők és példamutatók legyünk. Az évek során számos, a piacon teljesen új kezdeményezésbe vágtuk a fejszénket – többek között 2013 óta minden magyar üzletünkben megtalálhatók a ruhagyűjtő dobozaink, ahová bárki visszahozhatja megunt textíliáit, hogy azok új életet kaphassanak.
F.N.: Természetesen óriási szerepünk van az emberek környezettudatosságra való nevelésében. Szeretnénk megmutatni, hogy az elérhető árú divat is lehet fenntartható, így, ha újdonságokról van szó, sosem állunk meg – idén márciusban ismét egy korábban példa nélküli kezdeményezést indítottunk el: a klubtagjainkat pontokkal jutalmazzuk a tudatos döntéseik után, például a fölöslegessé vált ruhák újrahasznosításáért, vagy a saját bevásárlótáska használatáért. A Conscious pontok bevezetésével szeretnénk a vásárlókat segíteni abban, hogy tudatos döntéseket hozva maguk is részesei legyenek a fenntarthatóbb divatnak.
Werderits Szilvia: A nők inspirálnak minket. Őket ünnepeljük minden kollekciónkban. Próbáljuk elérhetővé tenni számukra mindazt, amire szükségük van, és olyan kommunikációval fordulni feléjük, ami reményt ad a mindennapi életben, és amitől jól érzik magukat, amiből erőt gyűjthetnek.
W.Sz.: A folyamatos fejlődést és a változás lehetőségét köszönhetjük a nőknek. A nők nem félnek és nem féltek változni és megmutatni, hogy kik ők valójában, mit szeretnek, mit akarnak, merre tartanak. Ugyanezzel a lendületességgel, bátorsággal és vakmerőséggel válhatott a H&M azzá, ami ma. Egy olyan vállalattá, amely büszkén mondhatja, hogy vezetőinek 70%-a ezen bátor nők közül való.
A teljes cikk az ELLE magazin 2021/novemberi számában elérhető.
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!