A tavalyi hullámvölgy után a divatmárkák újult erővel tértek vissza a kifutókra, és bebizonyították: a világjárvány sem foghat ki rajtuk. Mutatjuk, melyik márka végzett az élen!
Különleges év volt az idei a divatmárkák számára: a már majdnem két éve tartó járvány közepette a divatházak képesek voltak újra feltalálni magukat, és tejesen újragondolt történetmesélést választottak a közönséggel való kommunikációra. Ráadásul a 2020-as nagy hullámvölgy után a márkák idén tértek vissza újra a fizikai bemutatókhoz, amelyen már meghívott vendégek is részt vehettek. „A világjárvány felgyorsított néhány változást a márkák ökoszisztémájában. A trendek új ciklusa lehetőséget teremtett a kisebb és függetlenebb márkák számára, miután a közösségi média platformjait használók a hitelességet és a szórakoztatást részesítik előnyben a nagy költségvetésekkel szemben” – nyilatkozta a wwd.com-nak Brenda Otero, a toptízes listát összeállító Lyst Cultural insights menedzsere.
Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint Nensi Dojaka tervező esete – miután a londoni tervező elnyerte idén az LVMH luxuskonszern díját, a neve egyre több helyen bukkant fel, a londoni divathéten bemutatott fekete slip-on ruhája pedig egyik napról a másikra közbeszéd tárgya lett; a Lyst adatai szerint a ruhára havonta mintegy 7000 keresés érkezik. Emellett sok divatirányzat kifejezetten az Instagramról indult, miután a bezártság idején a legtöbb márka a digitális közösséggel próbált szorosabb kapcsolatot kialakítani, videós, írott és fényképes tartalmakkal.
A Lyst idén is összeállította top 10-es listáját a legbefolyásosabb divatmárkákról, amelyek egyben a legkeresettebbek is – következzenek az idei helyezettek!
Hosszú kihagyás után újra a csúcsra tört a Balenciaga, amely idén a virtuális világot is meghódította: a Fortnite-tal való együttműködésükkel belépőjegyet váltottak a divat metaverzumába, legutóbbi bemutatójukon pedig nem más lépett a kifutóra, mint a Simpson család legismertebb tagjai.
Idén ünnepelte fennállásának századik évfordulóját az olasz luxusmárka, akik körül alaposan felkavarta az állóvizet Ridley Scott új filmje, A Gucci-ház. A márka nemrég bejelentette, hogy visszatérnek a milánói divathétre, és jövő februárban ők is a rendezvényen mutatják be legújabb kollekciójukat.
A francia divatház számára eseményekkel teli év volt 2021, a férfiruha-divízió bejelentette együttműködését a Paris Saint-Germain labdarúgócsapattal, melynek keretében ők fogják megtervezni a játékosok mezeit. Mindeközben a női kollekció kreatívigazgatója, Maria Grazia Chiuri bejárta az egész világot Designer of Dreams kiállításával.
A luxusmárka idén azzal tűnt ki a sorból, hogy egy időben mutatta be új kollekcióját a milánói divathéten és Sanghajban. Miközben üzleteik mintegy 17%-a zárva tartott az év első felében, a cég nyáron bejelentette, hogy eladásaik 66%-kal meghaladták az előzetes várakozásokat.
Idén ünnepelte alapításának 200. évfordulóját a francia luxusbrand, amely ennek alkalmából feltörekvő művészeket kért fel, hogy gondolják újra ikonikus táskáit dizájnját. Az év során több neves alkotóval is együttműködtek, nagyköveteit közé pedig olyan hírességeket igazoltak le, mint a Squid Game koreai sztárja, HoYeon Jung.
A sportruházati márka egyik legnagyobb idei dobása a Serena Williams Design Crew-val közösen megálmodott kollekció volt. A Nike idén 16%-os forgalomnövekedést könyvelhetett el, részben a Szöulban nyitott új üzletüknek köszönhetően.
Daniel Lee idejében a márka lábbelijei és kiegészítői voltak a legkelendőbb darabok – az összbevétel 74%-a a kiegészítőkből, 16%-a pedig a cipőkből származott. Kíváncsian várjuk, hogy Matthieu Blazy kinevezésével ez a jövőben hogyan fog változni. Az biztos, hogy a Guccihoz hasonlóan jövőre a Bottega Veneta is visszatér az olasz divathét kifutójára.
Fontos évet zárt Donatella Versace is, aki amellett, hogy a 2021-es Met-gálán három káprázatos kosztümöt is készített Lil Nas X számára, a Fendi kreatívigazgatójával és régi jóbarátjával, Kim Jonesszal közös kollekcióját is bemutatta.
A milánói divathét egyik legfeledhetetlenebb bemutatója után a Fendi idén egy másik neves együttműködésben is részt vett: Kim Kardashiannal közösen piacra dobták a Fendi x Skims kollekciót.
A francia divatház 2022-es tavaszi-nyári kollekciója nagy sikerrel mutatkozott be a párizsi divathéten, aminek köszönhetően a márka második negyedéve lett a legeredményesebb. A Lyst jelentése szerint 119%-os forgalmat produkált a Saint Laurent.
Forrás: Elle
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!