A 2014-ben alapított ZSIGMOND márka szeptemberben befejezi működését.
A fájdalmas hírt a márka a közösségi oldalán jelentette be. A ZSIGMOND-ot Zsigmond Dóra alapította még 2014-ben, azzal a céllal, hogy megőrizze a vidéki magyar örökséget.
A ZSIGMOND mindig több volt puszta ruhadaraboknál. Reméljük, hogy az elmúlt 11 évben sikerült felhívnunk a figyelmet a vidéki kultúra eltűnésére, megosztani olyan történeteket, amelyek különben elvesztek volna, és olyan termékeket létrehozni, amik anyaghasználatuk, részleteik és kidolgozásuk révén mélyebb jelentést hordoznak – fogalmaztak az Instagramon megosztott posztjukban.
Az animizmus – a meggyőződés, hogy az élettelen tárgyak is hordozhatnak spirituális erőt – mélyen gyökerezik a magyar folklórban. Hisszük, hogy az emberek által a ruháinkon keresztül kialakított kapcsolatok hasonló örökséget teremtettek, amely nem ér véget a márkával, hanem tovább élhet az élet más területein. Büszkék vagyunk arra, hogy darabjaink számos országba eljutottak, és hogy két budapesti múzeum – az Iparművészeti Múzeum és a Néprajzi Múzeum – is megőriz belőlük az utókor számára
– fogalmaztak, valamint kiemelték, szeretnék kifejezni mély hálájukat mindenkinek, aki velük tartott ezen az úton, és hitt az értékeikben, támogatta a küldetésüket.
Köszönjük, hogy meghallgattátok mindazokat a történeteket, amelyeket el akartunk mesélni. Ez a történet itt ér véget. Búcsúnkat egy utolsó vásárral tartjuk, amelyre 2025. szeptember 13. és 21. között kerül sor Budapesten. A nyitó hétvégén a látogatás csak előzetes időpontfoglalással, privát formában lesz lehetséges. A részletek a Facebook-eseményben találhatók
– írták.
Ami igazán szomorú, hogy nem a ZSIGMOND az egyetlen márka, akiktől búcsúzni kell, ugyanis július közepén az Anna Daubner is bejelentette, hogy több mint 10 év után megszűnnek. A Daubner Anna által alapított márka gyökerei szintén 2014-ig nyúlnak vissza, a divattervező pedig ugyanúgy a közösségi médiában jelezte a szomorú hírt, hogy véget ér a története.
Ez egy nehéz, de tudatos döntés volt
– írta a Facebookon az alapító.
Külön érdekesség, hogy mind a ZSIGMOND, mind pedig az Anna Daubner márka tavaly még részt vett az Design Pop-Up by ELLE rendezvényen, ám idén – a november 21–23. között megrendezésre kerülő eseményen – már nem lesznek ott.
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!