Hogyan vehetjük rá a őket, hogy szép cipőket vegyenek?
A Shoe Club For Men márka egy családi vállalkozás keretei között jött létre. Közgazdászként 20 évig pénzügyekkel foglalkoztam, a második 10 évben ingatlanfejlesztés és finanszírozás területen. Az ingatlanszakma megmutatta számomra az értékteremtést, gyönyörű projektek épültek, melyekhez a pénzügyi munkám, igaz mindig indirekt módon, de elengedhetetlenül hozzájárult.
Melyek azok a személyes tapasztalatok, melyek életre hívták a céget? Miként jött létre? Milyen feladatokat látsz el a Shoe Club For Men-nél?Az üzleti életben rendszeresen találkoztam férfi partnerekkel, üzletfelekkel, kollégákkal, és sokszor tapasztaltam, hogy bár igényes, minőségi ruhákban jelentek meg, de a lábbeli sok esetben nem volt összhangban az öltözékkel, aminek fő oka volt a szűk és szegényes kínálat a magyar boltok polcain. A férjem részére is szinte kizárólag külföldi útjainkon vásároltunk cipőket, akár több modellt is egy-egy alkalommal. Számomra egy férfi igényességének és eleganciájának fő meghatározója az órája és a cipője. Érdekesség, hogy egy amerikai felmérés (Women’s Health) szerint a nők 82% a cipőt előbbre sorolja, mint az órát. Egy jó minőségű kézműves férficipő különösen gyönyörű műalkotás, minden darab majd' megszólal. Szerettem volna fantasztikus minőségű termékekből megfizethető áron óriási választékot biztosítani a magyar piacon, mert biztos vagyok benne, hogy az igényesség és a minőség iránti elhivatottság nem hiányzik a hazánkban élő férfiakból, csak elő kell csalogatni a lehetőség megteremtésével. Több mint egy éves kutakodás után kiválasztottam azokat a kézműves manufaktúrákat, akikkel hosszú távú együttműködést tervezünk, összeállítottam a mintegy 100 modellből álló kollekciót, összefogom a márkánk bevezetésével kapcsolatos teendőket, valamint a működéshez elengedhetetlenül szükséges webshop fejlesztése is fontos feladatom volt. Most éppen a bemutatóterem kialakítását irányítom.
Ha Magyarországot tekintjük, viszonylag szűk az a réteg, melyet kiszolgál a vállalkozás. Jó a feltételezés, nem csak a hazai, hanem a külföldi vásárlókat is ugyanúgy megcéloztad?Magyarországon 2016-ban lakosonként 2,4 lábbeli kelt el, míg az EU-ban 5,5, tehát van hova fejlődnünk. Meglepő módon azonban a megvásárolt lábbelik átlagára közel azonos a németországival. Vagyis a magyar piacon sem csak a legalacsonyabb kategóriára van kereslet. Ha a 700 mEUR-s lábbelipiacnak csak a fél százaléka tartozik az igényes vásárlók közé, akkor már érdemes volt belevágni.Természetesen a Magyarországon élő külföldi üzletembereket, diplomatákat is szeretném megszólítani és megkedveltetni velük a szolgáltatásunkat. Bízom benne, hogy nemcsak a jövedelem, de a cipők iránti szeretet és igényesség is generál majd vásárlást, és lesznek, akik hajlandók majd áldozni egy szép cipőre, még akkor is, ha alacsonyabb jövedelemmel rendelkeznek. A kollekciónk több korosztály igényét is kielégíti, a vagány fiatalt és az idősebb generációt is, számomra ez nagyon fontos szempont volt.
Milyen – határokon átnyúló - kereskedelmi kapcsolatrendszert építettél ki?Több neves, külföldi cipővásáron való részvétel után választottam ki azt az 5 manufaktúrát, akikkel nagyszerű – szinte baráti- kapcsolatot ápolva, zökkenőmentesen zajlott az induló készletek beszerzése. Spanyol, portugál és olasz gyártókkal dolgozok és máig maradéktalanul elégedett vagyok a támogató hozzáállásukkal. Közel 1000 pár cipő várja boldog gazdáját, a sportostól az alkalmiig, a papucscipőtől a magasszárúig.
Mit érdemes tudni egy minőségi férficipőről?A minőségi férficipő válogatott minőségi anyagokból, legalább részben kézzel készül, tartós, sok esetben egyedi és nem utolsó sorban kényelmes. Kínálatunk termékei különleges gyártási technológiákkal készülnek, amelyek az iparosított cipőgyártással összehasonlítva jóval több munkafázist és hozzáadott emberi munkát igényelnek, hozzájárulva ezzel a kiváló minőséghez. A kézzel festett modelljeink nagyon egyediek: Az első tapasztalatok azt mutatják, hogy van vagányság a magyar férfiakban és bevállalják az igazán különleges cipőinket is.
A Shoe Club For Men személyre szabott, klubhelyiségben történő értékesítésével egyedülálló a piacon. Igaz, hogy a vásárlók hamarosan már whisky- és borkóstolás mellett válogathatnak a prémium márkák cipőkínálatából?Készül a minden igényt kielégítő bemutatóterem, amit reményeim szerint jövő év elején megnyithatunk a már meglévő és leendő klubtagjainknak. Szeretnék létrehozni egy olyan helyszínt, ahol a vásárlás élménnyé válik, whiskybár, minőségi bor, újhullámos kávé, elképesztő teakínálat várja majd vásárlóinkat. Lehetőség lesz üzleti megbeszéléseket folytatni vásárlással egybekötve. Azt gondolom, hogy ez a szolgáltatás egyedülálló és hiánypótló a mai magyar piacon, de a mai vásárlási szokások átalakulóban vannak és az élményvásárlás egyre inkább előtérbe kerül, különösen a férfiak körében, akik amúgy is nehezebben indulnak el vásárolni.
A door-to-door szolgáltatásunk fő attrakciója, hogy az előre kiválasztott modelleket az ügyfelünk által kívánt helyszínre szállítjuk, ahol szakértőnk segítségével kiválaszthatja a legmegfelelőbb lábbeliket. Ha vásárlónknak nincs ideje eljönni a bemutatótermünkbe, akkor ezt a megoldást is választhatja, így a számára legmegfelelőbb időben, kényelmesen tud vásárolni, akár a saját irodájában is. Ennek ötletgazdája a férjem, aki maga is elfoglalt üzletember.
Kvázi az egekbe emelted a cipővásárlást, élménnyé kovácsoltad. Mi volt ezzel a célod?Saját tapasztalat, hogy sokkal kellemesebb a vásárlás, ha kapcsolódik hozzá egy élmény. Rendszeresen járok olyan privát eseményre, ahol beszélgetünk, kávézunk és közben, nem mellékesen, szebbnél szebb dolgokat vásárolhatok. Szeretem, ha úgy érezhetem, hogy személyre szóló, „csak nekem” érzést nyújt egy vásárlás. A férfiak vásárláshoz kapcsolódó negatív hozzáállását szerettem volna átfordítani, kellemessé varázsolni. Emellett egy minőségi férficipő olyan esztétikai élmény, ami megérdemli a méltó „körítést”.
Említetted a készülő bemutatótermet. Erről mit érdemes tudni?A Mammut Bevásárlóközpont közelében, a Millenáris Park mögött lévő csendes utcában egy új építésű társasházban lesz a bemutatóterem, ahol időpontfoglalással, a korábban már említett egyedi kiszolgálással várjuk majd kedves vásárlóinkat. Ez is az egyedi üzleti modell része, nem a klasszikus üzletben történő értékesítésben gondolkodtunk, hanem szerettünk volna ebben is sokkal közvetlenebb, kényelmesebb, személyre szabottabb szolgáltatást nyújtani vásárlóinknak. Mindezt könnyű megközelíthetőséggel és jó parkolási lehetőséggel kombinálva.
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!