A nőies stílus koronázatlan királya
Az 1927-ben, arisztokrata családba született Hubert de Givenchy 17 évesen kezdte meg tanulmányait a párizsi École des Beaux-Arts-ban, majd 1945-től kezdve Jacques Fath, Robert Piguet, Lucien Lelong és Elsa Schiaparelli mellett dolgozott. Saját divatházát 1952-ben alapította, első kollekciója pedig óriási siker lett – legemlékezetesebb darabja a Bettina blúz, melyet a híres francia divatmodellről, Bettina Graziani-ról nevezett el. Diorhoz képest avantgárdnak számított, olcsóbb anyagokat kombinált újszerű szabásokkal. Két évvel később Givenchy a világon elsőként mutatott be luxus ready-to-wear kollekciót.
Ebben az időben ismerkedett meg Cristóbal Balenciaga-val, későbbi barátjával, mentorával, akinek pályája iránymutató volt számára. 1955-ben bejelentették, hogy közös divatbemutatót tartanak, de az akkori szokásokkal szembemenve: a sajtóaz áruházak beszerzőihez képest csak egy hónappal később láthatja a ruhákat. Ezzel igyekeztek kikerülni a "divatmagazinok diktatúráját", amelyek csak nagyon kis merítést mutattak be a kollekciókból, leszűkítve ezzel az olvasók választási lehetőségeit. Két évvel később egyszerre debütált kifutóikon az ikonikus zsákruha. 1957-ben elkészült a L’Interdit, az első Givenchy parfüm, melyet a tervező nemcsak, hogy Audrey Hepburnnek ajánlott, de ez volt az első illat, amelyet színésznő reklámozott. A világ leghíresebb kis fekete ruháját szintén Givenchy alkotta Hepburnnek, aki a Reggeli Tiffany-nál nyitójelenetében viselte 1961-ben.
Ugyan a divatház a múlt század közepén élte fénykorát, és többször kritizálták, amiért nem mutatott újat, továbbra is Hubert de Givenchy igazgatta egészen 1995-ig, amikor levette jellegzetes fehér köpenyét, és nyugdíjba vonult. A poszton rövidebb időszakokra John Galliano, Alexander McQueen és Julien Macdonald követte, ám a márka ebben az időszakban sem nyerte vissza egykori fényét. 2005-ben, az akkor viszonylag ismeretlen olasz divattervező, Riccardo Tisci került a ház élére, aki 2007-es punk-tengerész kollekciójával újra az egekbe emelte a Givenchy hírnevét, olyan sikeresen, hogy a mai napig ő a kreatív igazgató.
Tisci stílusa különös keveréke az olasz vallásos hagyományoknak, a párizsi haute couture-nek, a kísérletezésnek és az innovatív streetwear-elemeknek. Bár nemrég bemutatta következő, mesés őszi-téli kollekcióját, egy ideig még a tavaszi kampányképekben gyönyörködhetünk, melyeken Kate Moss, Marina Abramovic performanszművész és Tisci múzsája, Mariacarla Boscono modell szerepel kislányával.
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!