Nem egyszerű kérdés eldönteni, mikor kapjon a gyerek saját telefont vagy laptopot, de ha ebbe még egy családtag is beleszól, a szülő két tűz közé kerül.
Kétségtelen, hogy életünk ma már elképzelhetetlen a digitális eszközök nélkül. Azonban megoszlanak a vélemények arról, hogy a gyerekeknek mikor kell először aktívan használniuk az internetet és a különböző multimédiás eszközöket. Erről osztotta meg a véleményét egy édesanya.
„Percekig ültem egy becsomagolt díszdoboz felett, ami egy Kindle-t rejtett. Az 5 éves kislányom kapta a nagymamájától karácsonyra. Kétségtelenül nagyvonalú ajándék volt, azonban fogalmam sem volt, mit tegyek vele, ugyanis a férjemmel eszünkben sem volt ilyesmit venni neki – mostanáig.
Persze, mindig érdeklődve figyelte az unokatestvére tabletjét, és a nagypapa iPad-jén is szívesen játszott, de úgy gondoljuk, nincs semmi szüksége egy saját eszközre.”
„Hirtelen azzal szembesültünk, hogy az óvodásunknak lesz egy táblagépe, amin játszhat, gyakorolhatja az olvasást vagy internetezhet. Ez elsőre persze ártatlanul hangzik, ráadásul szeretnénk, ha a későbbiekben nem okozna problémát számára a technikai berendezések kezelése. Számtalan alkalmazást találhatunk, amiket kifejezetten gyerekeknek fejlesztettek, és hasznos lehet egy tablet, hiszen még a hosszú utazások alatt is elfoglalhatja magát. Az is befolyásolt minket a férjemmel, hogy a tablet édesanyám drága ajándéka volt. Mégis komoly fenntartásaink voltak, ezért összeállítottunk egy listát, hogy a fenti előnyök ellenére miért érezzük mégis úgy, hogy az a helyes, ha a kislányunk nem kapja meg ezt az ajándékot.”
„Rengeteg gyereket látunk, aki fel sem néz a kütyüjéből, fogalma sincs a körülötte lévő világról. Az ilyen gyerek elmulasztja az élet csodálatos pillanatait, észre sem veszi a fák tavaszi virágzását vagy az úton előtte cipekedő idős nénit. Én nem ilyen felnőttet akarok nevelni a lányomból, és azt szeretném, ha megismerné a világot – de nem a YoutTube-on keresztül.”
„Annak ellenére, hogy a lányunknak időnként megengedjük, hogy tévézzen, korlátozzuk, hogy mennyi időt tölthet a képernyő előtt. Azonban ezek az alkalmak számos vitát és konfliktust szülnek. El sem akarom képzelni, mi történne, ha a Kindle-t vennénk el tőle a vacsora vagy a házifeladatok megírása alatt. Miért hozzunk be még egy eszközt az életünkbe, ami miatt veszekednénk?”
„Sajnos nem kontrollálható, hogy milyen tartalmakba fut majd bele a weben egyedül. A szülők tehetetlenek az internetes zaklatásokkal szemben, én pedig nem szeretném semmilyen traumának és veszélynek kitenni a gyermekem.”
„A kislányom a kesztyűi és sapkái 90%-át elhagyta, és még a táskáját is képes bennfelejteni az óvodában. Miért várjam el egy 5 éves gyerektől, hogy vigyázzon egy drága tabletre?”
„A lányom 2 éves öccse valószínűleg hamar megirigyelné a tabletet, ő pedig nem adná neki oda a saját eszközét. Pontosan tisztában vagyunk vele, mekkora hisztik indulnak a csillogó-villogó tárgyakért…”
„A lányom igazán nyugodt és szemlélődő természetű gyerek, őt leköti a rajzolás, a kirándulás, de még az is, ha hosszabb autóútra indulunk: vagy szunyókál, vagy gyönyörködik a tájban. Miért rontsam el azt a képességét, hogy érdekli a világ?
Tisztában vagyunk vele, hogy a technika az életünk minden területét egyre inkább behálózza, de szeretném, ha a lányomnak normális gyerekkora lenne. Éppen ezért bármilyen kellemetlen volt is, végül visszaadtuk édesanyámnak a Kindle-t, aki igazából megértette az érveinket.
Az AngryBirds végül is várhat még néhány évet, mire családként is felkészülünk, hogy belépjünk a XXI. századba.”
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!