A Médiaunió bemutatja Magyarország példaképeit
A Médiaunió Alapítvány Kuratóriuma az idei évben nem egy megoldásra váró társadalmi problémát állít kampányának középpontjába, hanem több fontos értékre hívja fel a figyelmet. Ennek érdekében az ország nyilvánosságának segítségével olyan társadalmi, közösségi értéket létrehozó embereket keresnek, akik cselekedeteikkel pozitív hatással vannak környezetükre. Az alapítvány abból a feltételezésből indult ki, hogy ezen emberek, példaképek, illetve tetteik bemutatásával rávilágíthatnak arra, hogy a cselekvés, a tenni akarás, az egyéni szemlélet vagy egy újszerű megközelítés sikerre vezethet egyént és közösséget egyaránt.
A kampány jelentőségét nem vonhatjuk kétségbe - olyan kezdeményezés, ami mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Eszünkbe juthat az idézet: „Az alázat nem az, hogy valaki kevesebbnek gondolja magát, hanem hogy kevesebbet gondol magára.” Ez a kampány kifejezetten hétköznapi jó embereket, hősöket keres, akik valamilyen módon példaértékű, a közösséget a jó irányba terelő tetteket hajtanak végre.
A zsűri nemrég tartotta meg első ülését, ahol az 508 jelölt közül kiválasztotta azt az 50 élettörténetet, mely számukra a leghitelesebb módon mutatja be, hogy hogyan lehet szeretettel és bölcsességgel, megfelelő alázattal jót tenni. Ebből a rövidített listából fogják rövidesen megszavazni azt az öt kiemelkedő jótevőt, akit a médiában országszerte szeretnének bemutatni.
A NIOK (Nonprofit Információs és Oktató Központ Alapítvány) igazgatója, Gerencsér Balázs a kampány egyik szakmai zsűritagjaként a kiválasztások során az alapján mérlegel, hogy ezek az emberek mennyire lehetnek példák. „Itt nem hihetetlen segítségről van szó, hanem olyanról, ami megindít. Jó ember az, aki saját, egyéni boldogulásán túllép, és a közösség problémáját tartja szem előtt. Legyen az lelki vagy anyagi segítség”- mondja.
Hargitai Lilla, a Médiaunió Alapítvány ügyvezető igazgatója szerint, ha az ország jó embereit keressük, akár tízmillió jelölt is lehetne, hisz mindenkiben ott van a jó, és az emberek alapvetően jónak születnek: „Rajtunk áll, hogy figyelembe vesszük-e mások érdekeit is, empatikusak vagyunk-e, igyekszünk-e másokon segíteni, még akkor is, ha mi magunk is nehéz helyzetben vagyunk. A beérkező pályázatokból is látszik, hogy mindig van lehetőség a változtatásra, mindig lehet másképp hozzáállni ahhoz, ami történik. Van, aki a legsúlyosabb deprivált helyzetében is képes másokon segíteni. Persze, szeretünk kifogásokat keresni, a körülményeinkre, neveltetésünkre, anyagi helyzetünkre hivatkozva, de ezen a hozzáálláson lehet és kell is változtatni. A pályázatokból látszik, hogy nagyon sok csodálatos ember van.”
A „Jó embert keresünk” kampányban ismert példaképek buzdítanak az ismeretlen hétköznapi hősök megtalálására. Tenki Réka színművésznő szerint a jó ember ismérve a kitartó és alázatos munka, akikből árad a jóság és képesek a környezetüket boldoggá tenni. Az ilyen példaértékű emberek felkutatása lehetőséget nyújt arra, hogy a társadalom többi tagja is felfedezze, mi motiválja őket életükben, hogy higgyenek magukban és abban, amit csinálnak.
Az öt jó embert hamarosan mi is megismerhetjük. Már nagyon várjuk a találkozást.
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!