Borzalmas történetek és megdöbbentő adatok bizonyítják, hogy a kapcsolati erőszak és a nemi megkülönböztetésen alapuló erőszak milyen mértékben van jelen mindennapjainkban. A súlyos probléma minden harmadik nő életének a része.
Habár a statisztikák csak a legsúlyosabb bántalmazási formákat vizsgálják, világszerte minden harmadik nő elszenvedett már valamilyen fajta fizikai vagy szexuális erőszakot élete során. Érdemes ugyanakkor feltenni a kérdést: vajon hány nőt érinthet nap mint nap a lelki erőszak, amely ugyanolyan mély sebeket ejthet, csupán könnyebben szemet huny felette a társadalmunk?
Az AVON legújabb figyelemfelhívó kampányában azért küzd, hogy a bántalmazottak felszólaljanak és tudják, van kihez fordulniuk segítségért. A vállalat legújabb #watchmewearit, #felhívomafigyelmet kampánya során kitűzők segítségével igyekszik felhívni világszerte a figyelmet erre a fontos társadalmi problémára, és minden eladott kitűző után pénzadománnyal is támogatja a bántalmazottak megsegítését.
Fontos tisztában lennünk azzal, hogy a bántalmazás nem csupán a fizikai erőszakot jelenti, hanem a lelki bántalmazást is, amelyet sok nő és fiatal lány átél akár a mindennapok során is. Bántalmazásnak számít a szexuális erőszak, egy elcsattant pofon, a fizikai vagy gazdasági korlátozás, de az utcán való lelki bántalmazás, zaklatás is, legyen az egy kéretlen mondat vagy egy zavarba ejtő füttyögés egy idegen lány irányába. A nők napjainkra megtanultak együtt élni azokkal a tényekkel, hogy nem vehetnek fel akármit, nem sminkelhetnek akárhogy és esténként folyamatosan tartaniuk kell attól, nehogy valaki leszólítsa őket, amikor egyedül sétálnak hazafelé. Társadalmunk sajnos szemet huny ezen problémák felett, de az AVON szeretné most mindenki figyelmét felhívni arra, hogy ez súlyos lelki megpróbáltatás minden nő számára. Nem normális, hogy a nőknek minden nap át kell gondolniuk, milyen ruhát vesznek fel, nem normális, hogy este a kulcsukat szorongatva vagy telefonálva mernek csak hazamenni, és nem normális az sem, hogy csak akkor érzik magukat teljes biztonságban, ha egy barátjuk elkíséri őket!
A vállalat #watchmewearit kampánya mellé állva mi magunk is kifejezhetjük véleményünket ezzel a világszerte leginkább nőket érintő társadalmi problémával kapcsolatban. A nők biztonságáért folytatott harcot szimbolizáló kitűzők megvásárlásával és viselésével felhívhatjuk a környezetünk figyelmét arra, hogy foglalkozni kell ezzel az égető problémával, nem szabad tovább hallgatnunk, hiszen ez sokszor ártatlan nők életébe is kerülhet. „A mellrák elleni küzdelem után most a kapcsolati és a nemi megkülönböztetésen alapuló erőszak elleni küzdelemre fektetjük a hangsúlyt, és új kitűzőinkkel igyekszünk felhívni a figyelmet arra, hogy a bántalmazottaknak van hova fordulniuk” – nyilatkozta Kósa Anita, az AVON Magyarország szóvivője.
Az AVON már hosszú évek óta küzd a kapcsolati és a nemi megkülönböztetésen alapuló erőszak ellen. A vállalat és az AVON a Nőkért Alapítvány több mint 80 millió dollárt adományozott eddig világszerte a nők elleni erőszak megfékezésére. Hazánkban a figyelemfelhívó kampányok mellett a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet számára biztosított pénz- és termékadományokkal is igyekszik a vállalat támogatást nyújtani a bántalmazottak számára, amellyel az idei évben a Titkos menedékház bővítéséhez, illetve a Krízisambulanciák üzemeltetéséhez járul hozzá, és a kitűzők eladásából befolyt összeget is az áldozatok megsegítésére fordítja.
„Bontsuk le közösen a hallgatás falait! Foglaljunk állást és hirdessük, hogy mindenkit ugyanazok a jogok illetnek meg, a kihasználásnak és a megkülönböztetésnek nincs helye társadalmunkban! Jusson el mindenkihez az információ, hogy van segítség a bántalmazottak számára, nem kell tovább hallgatniuk!” – hívta fel a figyelmet Kósa Anita.
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!