Állásfoglalás és nyilatkozat
Pozitív változásokra van szükség, és szerencsére többségben vannak azok, akik erre vágynak. A Nyitottak vagyunkkal szeretnénk segíteni felgyorsítani ezeket a folyamatokat.
Hat év alatt számos kampányt szerveztünk, melyekhez cégek tucatjai, akár százai csatlakoztak, hogy együtt álljanak ki a nyitottságért.
A Gemiusszal végeztünk egy országos reprezentatív kutatást. Ebből kiderült, hogy a nők és férfiak 63-63%-a szerint nőként és férfiként együtt kell tennünk azért, hogy a nők ugyanolyan lehetőségekhez jussanak a munkahelyeken, mint a férfiak. Ha ez sikerül, mindannyian jól járunk. Erre építve szeretnénk milliókat inspirálni az ELLE-lel együttműködésben indított ”Közös Ügy” kampányunkkal. Örülünk annak, hogy azonnal csatlakozott 50 cég, és várunk mindenkit a nyitottakvagyunk.hu oldalon.
Nők vs. férfiak, munkaadók vs. munkavállalók – szeretünk ellentétekben gondolkodni. Még akkor is, ha a két csoport érdekei gyakran közösek. És persze a céljaik is: egyenlő viszonyok, kiszámíthatóság, átláthatóság, szabadság és biztonság megfelelő egyensúlya.
Az Elle magazinnál mindig is az egyik legfontosabb szempont volt, hogy a lapban szereplő anyagokkal számunkra fontos üzeneteket is közvetítsünk. Hogy ne csak a cikkek, de a fotók is megkérdőjelezzék a nők társadalomban betöltött helyéről alkotott elképzeléseinket. És hogy ne csak beszéljünk róla, de tegyünk is a változások előremozdításáért. Épp ezért vagyunk nagyon büszkék arra, hogy a Nyitottak vagyunkkal együtt a Közös Ügy élére állhattunk. Ilyen nagy horderejű fotózás ritka a magyar sajtó történetében: több mint 100 ember állt a kameránk előtt. Ráadásul mindez nemcsak egy üres kampány, a vezetők konkrét vállalásokat fogalmaznak meg 2020-ra. Hogy a nőknek és a férfiaknak együtt kell tenniük a változásért? Tiszta ügy. Reméljük, 10 év múlva az ilyen cégvezetőknek és kampányoknak köszönhetően már nem kell erről beszélnünk.
A Közös ügy kezdeményezés állásfoglalásához eddig már több mint 150 vállalati vezető, nő és férfi csatlakozott. A Nyitottak vagyunk 2016-os “Virág helyett, virág mellett” kampányát is felidézve pedig, a nőnap apropóján hozta nyilvánosságra az első vállalásokat – már több mint 100 érkezett –, és arra biztatja a nagy- és kisvállalatokat, szervezeteket, hogy csatlakozzanak az állásfoglaláshoz, tegyenek konkrét lépéseket, és azokat vállalják nyilvánosan is a nyitottakvagyunk.hu oldalon. Vállalásokat tettek már nemzetközi nagyvállalatok, startupok, magyar kisvállalatok. A vállalások listája lefedi a lehetséges változtatások széles spektrumát: a sokszínűségi mutatók nyilvánosságra hozatalától, a női vezetők számának növelésén, a fizetéskülönbség jelenlétének megvizsgálásán, és ha szükséges, a beavatkozáson, a szülőket támogató programokon át a diákok oktatásáig számos olyan terület van, ahol egy szervezet változtathat a belső folyamatain. A vállalások megvalósítása során keletkező tapasztalatok megosztására a Nyitottak vagyunk platformot teremt az év második felében. Ezzel egyúttal arra is fel szeretnék hívni a figyelmet, hogy ne csak nőnapon legyen kiemelt téma, hogy a nők és férfiak ugyanolyan munkahelyi lehetőségekhez jussanak.
“Azok a vezetők, akik csatlakoztak a kampányhoz amellett állnak ki, hogy a női esélyegyenlőség nem női ügy, hanem közös ügy, amiért együtt kell tennünk. Ráadásul ha elérjük, hogy nők és férfiak ugyanolyan lehetőségekhez és esélyekhez jussanak, az mindenkinek jó, sőt, a vállalkozások sikeresebbek, a munkavállalók pedig elégedettebbek lehetnek” – mondta Miklós Melinda, a Nyitottak vagyunk ügyvezetője.
A BCG kutatása alapján azoknak a vállalatok, ahol a férfiak is bekapcsolódnak a munkahelyen a sokszínűségi törekvésekbe, 96%-a fejlődésről tud beszámolni. Ahol ez nem történik meg, előrelépést csak a cégek 30%-a tapasztal. Eközben a hazai munkavállalók, a nők és férfiak 63-63%-a egyaránt úgy gondolja, hogy a nőknek és férfiaknak együtt kell tenniük azért, hogy a nők is ugyanolyan lehetőségekhez jussanak a munkahelyen mint a férfiak - derült ki a Nyitottak vagyunk és a Gemius országos reprezentatív kutatásából1.
Több mint 20%-kal nőtt négy év alatt azok száma Magyarországon, akik sürgetőnek tartják, hogy a munkahelyük tegyen érte, hogy a nők és a férfiak ugyanolyan lehetőségekhez jussanak.
A lépések szükségszerűségét, időszerűségét számos adat támasztja alá, így például:
A “Közös ügy” kezdeményezést indító Nyitottak vagyunk nonprofit szervezet célja, hogy a nők és férfiak ugyanolyan lehetőségeiért együtt kiálló női és férfi vezetőkkel együtt, valamint a nyilvános vállalásokon keresztül felgyorsuljanak a pozitív változásokat célzó folyamatok a magyarországi munkahelyeken. Ehhez olyan, a nyitottságot támogató cégek és szervezetek csatlakozását várják, akik a már csatlakozókhoz hasonlóan hisznek abban, hogy ez egy közös ügy, amiért együtt a cégek közössége hatékonyabban léphet fel. A Nyitottak vagyunk első lépésként azt kéri a szervezetektől, hogy vizsgálják meg saját belső működésüket, és annak függvényében nyilvánosan is vállalják, hogy mit tudnak tenni a nemek közötti esélyegyenlőség fejlesztése érdekében 2020-ban.
A kampányhoz saját fotóval csatlakozni a nyitottakvagyunk.hu-n lehet.
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!