Mozikban Az éhezők viadala új része, de régebbi filmek közül is kedvelünk néhány negatív utópiát
A tavaly bemutatott első részből már megtudhattuk, hogy a jövőben játszódó történetnek Katniss Everdeen (Jennifer Lawrence) a főhőse, aki Panem egy szegény körzetéből megnyerte a brutális tv show-t, melyhez évente huszonnégy tinédzsert sorsolnak ki, hogy egymást gyilkolva végül egy győzedelmeskedjen. Katniss kalandjai azonban közel sem értek véget a viadal befejeztével, az ünnepelt nyertesre a körzetek forradalmi szimbólumként tekintenek, melyet a Kapitólium nem nézhet tétlenül. A disztópia-trilógia bemutatója apropóján néhány korábbi sötét jövőt festő filmet ajánlunk a figyelmetekbe.
Battle Royale (2000)
A japán film azért is került fel listánkra, mert Az éhezők viadalához igen hasonló alapcselekménnyel bír. Az alternatív valóságban az ázsiai országban káosz és erőszak uralkodik, amiért a lázadó, kontrollálhatatlan tinédzserek a felelősek. A kormány új törvényt hoz megfékezésükre: minden évben találomra kiválasztanak egy osztályt, elviszik őket egy sivatagos szigetre, hogy rendezzék le egymás között a nézeteltéréseiket. Kapnak vizet, élelmet és különböző fegyvereket, illetve olyan nyakörveket szerelnek rájuk, melyek automatikusan felrobbannak, ha egy nap halál nélkül telik el - a versenynek egy túlélője lehet. A Battle Royale Koushun Takami azonos című, ’99-ben megjelent regénye alapján készült.
A majmok bolygója (1968)
Egy asztronauta csapat a távoli jövőben egy idegen bolygón landol, ahol intelligens, beszélő majmok uralkodnak a primitív emberek felett. A Charlton Heston főszereplésével készült film Pierre Boulle azonos című ’63-as regénye lapján készült. Nem szeretnénk elrontani az élményt azok számára, akik még nem találkoztak a történet valamely feldolgozásával, mi leginkább az elképesztő fordulatokat felvonultató regényt és az első, ’68-as filmet ajánljuk.
Az ember gyermeke (2006)
A 2027-ben játszódó történet szerint az emberiséget kihalás fenyegeti a húsz éve tartó terméketlenség miatt. A helyzet világszerte szociális összeomlást eredményezett, terrorizmussal és természeti katasztrófákkal kísérve. Ebben a kaotikus helyzetben tűnik fel egy menekült nő, aki valamely csoda folytán mégis teherbe esett és az ex-aktivista főhős Clive Owen feladata, hogy biztonságba juttassa az emberiség utolsó reményének számító nőt és leendő gyermekét. A zseniálisan egyszerű alaptörténet nem meglepő módon regényként látott napvilágot 1992-ben P.D. James tollából. A filmet pedig Alfonsó Cuarón rendezte, akinek Gravitáció című filmjét játsszák éppen a mozik.
Mad Max (1979)
George Miller víziója Ausztrália romjain, még a teljes szociális összeomlás előtt, de a már kaotikussá vált világban játszódik. Az utakat ellepték a száguldó, fosztogató bandák, a rendőrség pedig alig tudja felvenni velük a harcot. Max Rockatansky egy a rendőrök közül, amíg romba nem döntik az életét, ezután azonban Mad Maxként tér vissza, és egyetlen dolog tartja életben: a bosszú. Ma már kissé banálisnak tűnhet a történet, és a két évvel később bemutatott második rész azon ritka folytatások egyike, mely jobban sikerült elődjénél, mégis érdemes újranézni. Egyrészt ezzel a filmmel fedezte fel a világ Mel Gibsont, másrészt látványosan mutatja be egy civilizáció összeomlását. A harmadik indokunk a sorozat újranézésére pedig az, hogy (majdnem harminc évvel a legutóbbi rész után) jövőre bemutatják a folytatást, melyben már Tom Hardy játssza Maxet, oldalán Charlize Theronnal, Nicholas Houlttal és a szupermodell Rosie Huntington-Whiteley-vel, illetve Abbey Lee Kershaw-val.
A.I. Mesterséges értelem (2001)
Valamikor a távoli jövőben az embereket a legtöbb területen robotok segítik, kifinomult, mesterséges intelligenciával ellátva helyettesíthetik a barátokat, szeretőket vagy akár a gyerekeket is. David (Haley Joel Osment) az első olyan robot fiú, aki szeretni is képes, így hamar ragaszkodni kezd a párhoz, akik „tesztelik”, míg igazi fiuk hibernálva várja, hogy gyógymódot találjanak betegségére. David nevelőszülei azonban hamarosan visszakapják igazi fiukat és a két mostohatestvér között kialakul a rivalizálás. Steven Spielberg filmje egy szívszorító, ultramodern Pinokkió-történet, az akkor tizenkét éves Haley Joel Osment felnőtt színészeket megszégyenítő játékával, melyhez olyan nagy nevek csatlakoztak, mint Jude Law vagy William Hurt.
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!