Aldo Gucci örökösei közleményben reagáltak Ridley Scott filmjére, és Tom Ford is élesen bírálta az alkotást.
A jogi lépésektől egyelőre eltekintenek, ám nyilatkozatukban élesen bírálják A Gucci-ház című mozifilmet a Gucci-dinasztia ma élő tagjai. Aldo Gucci örökösei közleményben adtak hangot elégedetlenségüknek a családjuk ábrázolásával kapcsolatosan – számolt be róla a The Guardian.
Mint fogalmaztak, bántja őket, hogy a filmkészítők nem keresték fel őket a forgatás előtt, hogy konzultáljanak, és az sincs ínyükre, hogy „gengszterként, tudatlanként, a körülöttük lévő világgal szemben érzéketlenként” ábrázolják felmenőiket.
Sara Gay Forden A Gucci-ház: Igaz történet gyilkosságról, őrületről, csillogásról és kapzsiságról című regénye alapján készült forgatókönyv a Gucci család szerint „olyan hozzáállást tulajdonít a közismert események főszereplőinek, amely soha nem volt az övék. Ez emberi szempontból rendkívül fájdalmas, és sérti az örökséget, amelyre a márka ma épül.”
A leszármazottak nyilatkozatukban arra is kitérnek, hogy a Gucci hetvenéves története során mindig is befogadó vállalat volt, ahol a 80-as években – amikor a film nagyrészt játszódik – több nő is vezető pozíciót töltött be. Éppen ezért nem értenek egyet a film szereplőinek megszólalásaival sem, akik úgy állítják be Patrizia Reggianit, mint aki egy hímsoviniszta vállalati kultúrában próbált túlélni.
„A Gucci egy olyan család, amely ősei munkásságának tiszteletére él, akiknek az emléke nem érdemli meg, hogy megzavarják egy olyan látványosság megrendezéséhez, amely nem igaz, és amely nem tesz igazságot a főszereplőkkel szemben” – zárták soraikat az örökösök.
Úgy tűnik, nemcsak a Gucci család, de a divatvilág főszereplői körében sem arat osztatlan sikert Ridley Scott filmje. Legutóbb Tom Ford divattervező bírálta nyilvánosan az alkotást, akinek karakterét a mozivásznon Reeve Carney kelti életre.
Az amerikai divattervező, aki 1990-ben kezdett dolgozni a Guccinál, és 1994-ben már a divatház kreatívigazgatójává lépett elő, maga is jártas a filmkészítésben, két Oscar-díjra jelölt filmet is forgatott. Az Airmail Newsnak írt kritikájában úgy fogalmazott, kínkeservesen vészelte át a 2 óra 37 perces film megtekintését, amit egy hurrikán túléléséhez hasonlított.
Leginkább azt kifogásolta a filmmel kapcsolatban, hogy hiányzott belőle a valódi tragédia, ehelyett egyfajta komikus vázlata volt csupán a valód eseményeknek. „Gyakran hangosan felnevettem, de vajon kellett volna?” – tette fel a költői kérdést. Különösen Al Pacino és Jared Leto játékát bírálta, akik Aldo Guccit és fiát, Paolót keltették életre, az ő alakításukat a Saturday Night Live amerikai show-műsor meseváltozataként jellemezte. „Paolo, akivel többször is találkoztam, valóban excentrikus volt, és csinált néhány őrült dolgot, de az általános viselkedése biztosan nem hasonlított Leto előadásának őrült és látszólag mentálisan sérült karakterére” – idézi a kritikát a Collider magazin.
Azt ugyanakkor hozzátette Tom Ford, a film igazi sztárja egyértelműen Lady Gaga, akinek Patrizia Gucci megformálása telitalálat volt. Ennek ellenére szomorúan távozott a moziból, és úgy véli, ebben az érzésben mindazok osztoznak vele, akik személyesen is ismerték a szereplőket.
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!