Készített már narancshéjból lámpát, tűlevélből sámlit, tárgyaival rangos designkiállításokon találkozhatunk, friss MOME-mestermunkájában az ornamentika és kézművesség helyét keresi a kortárs bútortervezésben. Zsófi nem az a típus, aki várja a jövőt, inkább csinálja.
Ha három fontos jelzőt keresnénk Zala Zsófia neve mellé egy designlexikonba, akkor ezek lennének: kísérletező, szemléletformáló, emberközeli. A Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen formatervező művészként végzett 2018-ban, majd rögtön sikerrel megpályázta a Kozma Lajos Kézműves Iparművészeti Ösztöndíjat. Ennek köszönhetően foglalkozhatott először saját termékek fejlesztésével, amelyek fókuszában a növényi hulladékok álltak. Szabad kísérletezéseinek eredményeként nem csupán a kávézacc és a narancshéj lényegült át kezei között használati tárgyakká, de ekkor indította el saját márkáját is: a Harm less égisze alatt lebomló designtárgyakat alkot. Lételeme a kísérletezés, az alkotás.
Idén frissen végzett a MOME mesterszakán, amelynek eredményéről, a Merengő öltözőasztalról még biztosan hallunk. Ez a bútor tisztán elénk vetíti Zsófi tervezői filozófiáját: „olyan tárgyak létrehozására törekszem, amelyek kézműves részleteik miatt megismételhetetlenek, így ellensúlyozzák a tömeggyártás elidegenítő hatását. Ha úgy tetszik, funkcionális műtárgyak.”
Zsófi elsősorban bútor- és világítástervezéssel, illetve installációs munkákkal foglalkozik, ahol lehetősége van a vizualitással, művészeti tartalommal és az anyagok újszerű társításával egyidejűleg kísérletezni. Az Instagram-oldalán sorakozó tervek, tárgyak láttán mi kíváncsian várjuk a jövőt!
A shortlistet egy szakértőkből álló zsűri választotta ki, amelynek tagjai idén Szakos Andrea enteriőrtervező, a tavalyi EDIDA Év designere kategória nyertese, Dr. Horváth Judit, Iparművészeti Múzeum, Kortárs Design Gyűjtemény Főosztály főosztályvezetője, valamint Osvárt Judit, az ELLE Decoration magazin főszerkesztője.