

Jelöltünk számára a modellként eltöltött évek és a különböző kultúrákkal való találkozásai adták azt a sokszínű tapasztalati alapot, amelyből később saját formatervezői nyelve kibontakozott
A designer eleinte kerámiával kísérletezett, éttermeknek készített tányérkollekciókat, majd a The Sentimentalist ékszermárkával együttműködésben tervezett kisebb léptékű tárgyakat. Egyetemi éveiben fokozatosan a fém felé fordult, amely máig kulcsfontosságú anyaga munkáinak. Formavilága bravúrosan egyszerű, letisztult és geometrikus, tárgyai mindig többet sejtetnek, mint amit első pillantásra mutatnak. A KARTON szék esetében egy kartondoboz logikája, a forma és annak szerkezeti kialakítása csillantotta fel a szemét. Henriett a struktúrát 3 milliméter vastag szálcsiszolt acéllemezzel váltotta ki, amely hajlítással és ponthegesztéssel nyerte el végső formáját. Az ipari anyaghasználat más munkáiban is felüti a fejét, LOOP széke például ipari maradékcsövekből készült, szerkezete ördöglakat-szerűen kapcsolódik össze, mintha a fizika törvényei maguktól illesztenék helyére az elemeket. Két acélból hajlított széke már több nívós kiállításon és szakmai eseményen is bemutatkozott, kecses IKO szökőkútja pedig a Középpont Jóga Stúdió előtt kapott helyet.
Idén is összeállítottuk a magyar design szakma legjobb és leginspirálóbb alkotóinak, termékeinek és szép tereinek listáit, amelyekből ti választjátok ki a magyar design szakma „Oscar-díjasait”. Ismerd meg őket, és szavazz a kedvenceidre szeptember 29. éjfélig!
A shortlistet idén a szerkesztőség tagjai állították össze szakmai érvek alapján, hogy aztán az olvasók, az EDIDA közönsége választhassa ki a kedvenceket. A kiválasztás során a jelölőbizottságot Osvárt Judit az ELLE Decoration magazin főszerkesztője vezette.