Bilincs és domina-csizma – a világ divattervezői tobzódnak a fétistárgyakban. Semmi kétség, a szex újra visszatért a divatba. Hát ennyire nincs senkinek se fantáziája?
Bilincs és domina-csizma – a világ divattervezői tobzódnak a fétistárgyakban. Semmi kétség, a szex újra visszatért a divatba. Hát ennyire nincs senkinek se fantáziája?
A Louvre kertjében vagyunk Párizsban. Ez a 2011 ősz/tél pret-á-porter kollekciók bemutatójának utolsó felvonása, és a kiváltságos kevesek rövidesen megtudják, mi mondanivalója lesz ebben a szezonban a divatnak a szexről, egészen pontosan a fétisről. A Louis Vuitton show-ra – amelynek esetében a pénz sosem volt szempont – egy kifejezetten erre a célra épített hatalmas, fekete üvegkockában kerül sor. Belül nincs a klasszikus értelemben vett kifutó: négy egyenruhás liftkezelő által működtetett acélszerkezetes lift repíti fel a modelleket a színpadra. Amikorra Kate Moss színpadra lép– akiből csak úgy sugárzik a szex, a bűn és a sebezhetőség –, az embernek már rég az az érzése, hogy a színfalak mögött valami rendkívül erkölcstelen zajlik. Kate úgy szív bele cigarettájába, ahogy csak egy tikkasztó szex-csata után lehetséges, a közönség fantáziája pedig azonnal beindul és lelki szemei előtt megjelenik a szupermodell, amint testrészei egymásba fonódnak a két öltöztetőfiúéival, akik ebbe a magas szárú kötős domina-csizmába belevarázsolták. Nem, ezután már egy csepp kétség sem marad senkiben, hogy a szex visszatért a divatba. „A divat, hűen önmagához, mindig arra reagál, ami előzőleg történt – mondja Katie Grand über-stylist, Marc Jacobs jobbkeze. Lefordítva ez azt jelenti, hogy az előző szezon nagyon nőies, könnyed és színes ’70-es évek hangulatát törvényszerűen fel kellett váltania valami sötétebb és durvább szexualitásnak. – Idővel mindig visszatérünk a „power woman” figurájához, akinek az életében a szex fontos szerepet játszik, legalábbis Louis Vuittonnál mindenképpen. Arról a ravasz nőről van szó, aki szereti kitenni a combját és szeret szexis magassarkúban járni.” A divatvilág egyik kedvenc filmjére tett utalás teljesen egyértelmű. Az 1974-ben készült The Night Porter (Az éjszakai portás) egy náci tiszt és egy koncentrációstábor-túlélő közötti szado-mazochisztikus kapcsolatot mutatja be, és kétség sem fér hozzá, hogy a Vuitton-csapatnak ez járt a fejében, amikor az idei divatbemutatójukat megtervezték. Ám tekintve a kérdés rendkívül kényes voltát és nem feledve John Galliano nemrég tett antiszemita kirohanását és az azt követő kirúgatását a Diortól, a film női főszereplője, Charlotte Rampling minden hangulati képen a felismerhetetlenségig át lett alakítva (a szakavatott szem azért észrevette, hogy a képek a filmből valók). Ennek megfelelően Jacobs sem tesz említést a filmről, mint inspirációforrásról: a londoni Claridge hotel egyenruhás portása által működtetett liftjét nevezte meg a Vuitton-show felvonós ötletének alapjául. (Ez azonban nem ad magyarázatot sem a liftkezelők náci egyenruhához hasonlító uniformisára, sem a kéz- és lábbilincsenkre.) „A fétisnek van pozitív oldala is – magyarázta Jacobs a színfalak mögött. – Valami megmagyarázhatatlan erejű fókuszáltságról és bevonódottságról van szó. És úgy gondolom, hogy ez elkötelezettséget és fegyelmet is jelent. Beszélhetünk szexuális fétisről, de beszélhetünk divat fétisről is, amikor valakinek egyszerűen meg kell szereznie egy bizonyos tárgyat, legyen az egy táska, egy cipő vagy egy ruha. Ahelyett, hogy úgy gondolnánk rá, mint egy mocskos dologra, a fétis nagyon szép is tud lenni.” Hogy mi keresnivalója van a szexnek illetve a fétisnek a divatban, arról az Elle októberi számában olvashatunk bővebben.
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!