A divatház öröksége selyemmel szőve tárul fel egy lenyűgöző kampányban, a gyönyörű Julia Garner főszereplésével.
Fedezd fel a történetet, amit a luxus selyem és a jellegzetes minták mesélnek el.
A Gucci divatház „The Art of Silk”, A Selyem Művészete kampánya nem csupán a múlt előtt tiszteleg, hanem ünnepli az élő kézművesség, a hagyomány és a művészi újítás értékeit is. Az 1950-es évek óta piacra dobott selyemsálak evolúcióját követve a projekt összekapcsolja a múltat és a jelent, miközben új utakat nyit a divat és művészet világában. Itt van egy új kampány, egy exkluzív könyv és egy különleges művészeti kezdeményezés, amiben a márka gazdag tradíciói és innovatív hozzáállása megerősíti, hogy a selyem nem csupán egy luxusanyag, hanem az önkifejezés és történetmesélés szövete is.
A Gucci selyemörökségét bemutató kampány, a finom anyag különleges, áradó mozgásában, hullámzásában rejlő varázslatot ünnepli. Julia Garner színésznő főszereplésésével, Steven Meisel fotós munkájaként egyszerre markáns és dinamikus, filmjelenetszerű képekben merülhetünk el. A vibráló városi éjszaka hátterében az ikonikus monogrammos, színpompás növényi motívumos, fénylő, dinamikusan lebbenő anyagok még a kimerevített képeken is a folyamatos mozgás, lebegés érzetét keltik. Itt a selyem több mint egy kiegészítő – az önkifejezés eszköze, amely mozdulataival mesél történeteket az eleganciáról, misztikumról és az örök megújulásról.
A Gucci és a selyem érzelmi köteléke az 1950-es években kezdődött, amikor a ház a bőrárukon túl új területekre is kiterjesztette szakértelmét. Az első selyemsálak mintáit a ház által tradícionálisan gyártott bőrtermékek inspirálták, kapcsolódva a divatház kézműves örökségéhez. Az áttörést 1958-ban egy híres olasz selyemgyártóval kötött együttműködés hozta, amelynek eredményeként megszületett a Tolda di Nave – egy tengeri témájú mestermű, amely elindította a Gucci selyemforradalmát.
Az igazi művészi áttörést az 1960-as évek hozták meg, amikor egy együttműködés keretében Vittorio Accornero de Testa, elismert illusztrátor a selyemsálakat valóságos műalkotásokká varázsolta. Az általa tervezett, részletgazdag, természet és álomvilág által inspirált minták egy új vizuális nyelvet teremtettek. Accornero közel 80 sáltervet készített az évtizedek során, a Gucci selymet pedig az elegancia és kreativitás ikonikus jelképévé tette.
Accornero alkotta meg a Florát – az egyik legismertebb minta, 1966-ban született meg Grace Kelly monacói hercegnő számára. Accornero mindössze egy hét alatt alkotta meg ezt a művészi kompozíciót, amely 27 virágot, bogyókat, pillangókat és rovarokat ábrázolt, és amely 37 különálló színből állt össze – mindegyik réteg külön-külön került a selyemre, kiemelve a Gucci egyedülálló szakértelmét. Ikonikus státusza miatt a kampányban is kiemelt figyelmet kap, a feliratos, monogrammos és a lovas világból ismert motívumokkal együtt.
Ahogy a sálak egyre meghatározóbbá váltak a Gucci arculatában, a selyem anyagát is egyre gazdagabb motívumkészlet díszítette: virágminták, állatok, tengerészethez és lovagláshoz kapcsolódó elemek, valamint a GG Monogram és a jellegzetes Gucci felirat egyaránt megjelentek.
1969-re a selyem túllépett a kiegészítők világán: a Gucci DNS-nek fontos részét adó sálminták megjelentek ingeken és ruhákon is. Ez a tendencia azóta is élénken jelen van a márka életében – a selyemminták gyakran visszaköszönnek a Gucci ready-to-wear kollekcióiban, továbbörökítve a múlt és jelen közötti párbeszédet.
A Gucci hagyományai előtt tisztelegve, de a jövő felé is tekintve született meg a 90 x 90 projekt, amely a selyem új értelmezésére invitált meg kilenc nemzetközi művészt. Az elnevezés a klasszikus Gucci selyemsál méretére utal (90 cm x 90 cm), miközben a selymet egyfajta művészeti médiumként kezeli. A művészek – Robert Barry, Everett Glenn, Sara Leghissa, Currynew (Peter Zhang), Jonny Niesche, Gio Pastori, Walter Petrone, Yu Cai és Inji Seo – a Gucci örökérvényű motívumait újragondolva alkottak különleges műveket. Egyes alkotások szürreális látványvilágba helyezik a Flora ikonikus liliomát, míg mások az Animalia vadállatait képregényhősökké vagy futurisztikus lényekké alakítják. Az absztrakt művészet, a popkultúra és a haute couture találkozásában ezek a sálak valódi miniatűr mesterművekké válnak.
Az Assouline kiadóval együttműködve a Gucci bemutatja a „Gucci: The Art of Silk” című könyvet, amely a ház selyemművészetének történetét és hatását örökíti meg.
„Egy divatarchívumhoz közelíteni mindenekelőtt a megfigyelés és az értelmezés fáradhatatlan gyakorlata. Egy sálarchívum esetében ez olyan, mintha egy mesekönyvet nyitnánk ki...”
– olvashatjuk a műalkotásnak is beillő kiadványban.
A The Art of Silk nem csupán egy kollekció, sokkal inkább egy selyembe szőtt örökség, egy folyamatos párbeszéd múlt és jövő, tradíció és innováció között. A Gucci selymei nemcsak divattárgyak, hanem egyedi műalkotások, amelyek generációkon átlebbenve mesélik tovább a ház történetét.
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!