Thierry Mugler, az avantgárd zseni
Cardi B a hétvégi Grammy-díjátadón Mugler ruhában volt, méghozzá egy olyan archív haute couture ruhában, aminek a divatbemutatója egy órán át tartott 1995-ben. Cardi B nem egy, nem kettő, hanem három archív Mugler ruhát viselt, és - teljes joggal - ellopta a show-t. Hálásak vagyunk, hogy az énekesnő modern Vénuszként pompázott, mert az avantgárd tervező munkáját egy teljesen új generációnak mutatta be általa.
Cardi B a "Vénusz születése" nevű ruhában a Grammy-díjátadón / Getty Images Ki az a Thierry Mugler?Manfred Thierry Mugler legendás divatházáról nem túlzás azt állítani, hogy a történelem egyik legelrugaszkodottab és legzseniálisabb művészeti alkotásokat hozta létre. Thierry Mugler olyan vizualitással és haladó szellemiséggel rendelkezik, hogy nem csoda, Lady Gaga, David Bowie és Beyoncé is megkérte már, tervezzen nekik ruhát.
Két évtizeden át a Mugler uralta a divatipart, polgárpukkasztó divatbemutatóin egymás után szállította nekünk a fantasztikus ruhákat és lélegzetelállító showkat évről évre.
Kevés tervező tudhat maga mögött olyan sok klasszikus divatbemutatót, mint Thierry Mugler. Ha az 1992-es haute couture ‘motorcycle corset’ (motoros fűző) kollekció nem verte volna ki eléggé a biztosítékot, akkor Ivanka Trump már annál inkább, aki a 90-es évek egyik leghíresebb sztárjaként sétált végig a kifutóján. Végtelenségig sorolhatnánk, miért imádjuk annyira a tervezőt. A vad, hivalkodó és bámulatosan ‘camp’ látásmódjának nincsen párja a világon.
1992 tavasz/nyár, a motoros fűző / Getty Images + Victor VirgileHabár a tervező legtöbb divatbemutatója ikonikus kategóriába sorolható, az 1995-ös őszi-téli kollekció mégis felejthetetlen pillanat a divattörténelemben.
A bemutató egy órán át tartottA mai divatbemutatókkal ellentétben, a kilencvenes években jó pár nap, vagy akár hét is eltelt, mire az éppen bemutatott kollekciókat szemügyre vehette a világ. Amikor Mugler-re kerül a sor, a tervező ezen az ominózus show-n figyelt arra, hogy egy órán keresztül senki se mehessen ki a teremből. A párizsi Cirque d’Hiver nevű, híres cirkuszban zajlott az esemény, ahol a megszokottnál is extrémebb bemutatóval ünnepelték a divatház huszadik évfordulóját. James Brown is tiszteletét tette egy fellépés erejéig, és a nagyszabású eseményt még primtime időben a francia nemzeti tv-csatorna is közvetítette.
Szupermodellek jelenCsak és kizárólag szupermodellek lába érintette a kifutót, Kate Moss, Naomi Campbell, a csodálatos Linda Evangelista, Shalom Harlow, Elle MacPherson, Claudia Schiffer, Veruschka, és Jean Paul Gaultier múzsája, a plus-size modell Stella Ellis is köztük volt.
Természetesen azt is tudni kell, hogyha egy Mugler bemutatóról van szó, akkor szinte kizárt, hogy a modellek szimplán előre, majd vissza sétáljanak. A modellek a kifutón megcsillogtatták, mennyire tudnak ügyesen vonulni, folyamatosan különböző arcokat vágva néha ledobták a látszólag elhanyagolható kabátjaikat, hogy a közönség megpillanthassa az ámultba ejtő futurisztikus ruhákat. Ezen a bemutatón minden megtörtént, amit csak el lehet képzelni, a kifutó nem szenvedett hiányt a túlzó vonulásból, többszörös ruha cserékből. Sőt, az egyik modell rágyújtott séta közben.
Ez a bemutató fordulópontot jelentett a divattörténelemben, ugyanis az ezredfordulóhoz közeledve egyre inkább dominálni kezdtek a minimalista bemutatók. El se tudjuk képzelni, hogy ma valaki rágyújtson a show közepén (kivéve Lady Gagát.)
FembotMugler legismertebb kollekcióinak egyedi vizualitása mögött az a gondolat húzódik meg, hogy a tervező valahogy így képzelte el a jövőbeli divatot ( a kollekcióhoz hasonló látványvilágú a Terry Gilliam rendezte Brazil című 1988-as film is). A tervező mindig is szerette a modelleket futurisztikus ruhákba öltöztetni, de ebben az évben egy teljesen új megvilágítást adott ennek a tematikának. A német szupermodell Nadja Auermann egy bionikus női robotként jelenik meg a kifutón - egy metálból készült ezüst páncél body-ban, amit a repülőgép specialistával, Jean—Pierre Delcros-al közösen tervezett. Ezt a ruhadarabot később Helmut Newton tette felejthetetlenné, de sok más divattervezőt is megihletett, többek között Nicholas Ghesquiére, Alexander McQueen vagy Gareth Pugh is merített belőle inspirációt.
Eredetileg az Haute Couture ruhákat nagyon szigorú szabályok és rendszer szerint kell készíteni, a tervezők pedig nem térhetnek el a megadott formáktól. Ha valaki valaha feszegette ezeket a határokat, az biztos, hogy Mugler volt. Ebben az egy kollekcióban több latex anyagú ruha volt, mint eddig bármikor. Thierry Mugler egy teljesen új szemléletben mutatta meg, milyen is lehet egy couture show. A latex nem egy közkedvelt anyag, ám gondoskodott róla, hogy minden eddiginél extravagánsabban mutassa be, hogy mindannyian akarjunk egy eredeti Mugler latex ruhát, azzal a hatalmas kalappal, ami eltakarja az arcunkat. Mugler munkájának a köponti témája a női formák ünneplése, a latex pedig egy ideális anyagként szolgál hozzá.
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!