A munkahelyen gyakran hallani olyan odavetett megjegyzéseket, amiket nem bántónak szánnak ugyan, de végül mégis azok lesznek.
Ezek a hétköznapi, sokszor nem is tudatos bántások azonban komoly hatással lehetnek a munkavállalók biztonságérzetére és a közösségi élményre. Összeállításunkban most megmutatjuk, a szakértők szerint melyek azok a munkahelyen elhangzó mondatok, amik lekezelőnek hatnak még akkor is, ha egyébként nem annak szánták őket.
Ez a mondat látszólag nagyon empatikus, de valójában elzárja a beszélgetést. Tessa West, a New York-i Egyetem pszichológia professzora szerint ez „gyenge kísérlet az együttérzés kifejezésére”, ami inkább érvényteleníti a másik érzéseit. Ráadásul ez egy olyan mondat, amit a szülők gyakran mondanak a gyereküknek, a felnőttek azonban nem szeretik, ha gyerekként kezelik őket, de ez a mondat mégis ezt az érzést hozza magával.
Az életkorra vagy a munkaviszony hosszára tett utalások rendkívül lekezelőnek hangzanak. Egy ilyen kijelentés azt sugallja, hogy a másik tapasztalata nem számít, mert kevesebb. Janine Vanderburg,az Changing the Narrative nevű, ageizmus (idős emberekkel szembeni negatív előítélet – szerk.) ellen küzdő nonprofit szervezet vezetője szerint az ilyen megnyilvánulás klasszikus példája az életkor szerinti előítéletnek. Ugyanilyen sértő lehet egyébként a „Várnod kell a sorodra” vagy „Komolyan ezt javaslod? Mióta is dolgozol itt?” típusú kérdés, megjegyzés.
Ez a mondat segítő szándékúnak tűnhet, mégis gyakran azt üzeni, hogy a másik munkája nem elég jó. Különösen a vezetők követik el azt a hibát, hogy nem engedik a beosztottak önállóan dolgozni. Így viszont akadályozzák a fejlődésben, a tanulásban, ami hosszú távon frusztrációt válthat ki a munkavállalóból.
(via)
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!