Hiába akarja a legtöbb szülő a legjobbat a gyermekének, van úgy, hogy a visszájára fordulnak át a dolog. A következőket például érdemes alaposan átgondolni, ha a gyermeked fejlődése a cél, a szakértők szerint ugyanis többet ártanak, mint használnak.
Minden szülő a legjobbat akarja a gyermekének, ám a sok közösségi médiás gyereknevelési tipp, az iskolai tanácsok és az interneten olvasott praktikák ellenére előfordulhat, hogy közel sem az a legjobb a gyermeked számára, amit a legtöbben annak hisznek. A gyermeknevelési szakértők most lerántották a leplet azokról a teljesen átlagos, hétköznapi dolgokról, amiket a legtöbb szülő hasznosnak tart a gyermeke fejlődése szempontjából, de igazából csak ártananak vele.
A gyermekek kíváncsi lények, ezért 3-6 éves kor között a lehető legtöbb dologra rákérdeznek, ami körülveszi őket. Sok szülő ezt az alkalmat arra hasnzálja, hogy minél tájékozottabb és intelligensebb gyermeket neveljen azáltal, hogy a gyerek minden kérdését megválaszolj, ám a tanácsadók szerint ez az elmélet rossz. A gyermekeknek ugyanis szükségük van a kreatív és önálló gondolkodásmód kifejlesztésére, ami azáltal fejlődik, hogy segítség nélkül találnak választ és megoldást azokra a dolgokra, amik foglalkoztatják őket.
A jó szülőnek az a dolga, hogy kiálljon a gyermeke mellett, ám ha mindig, minden alkalommal készenlétben állsz a számára, csak azt jelzed neki, hogy ő saját maga, egyedül képtelen egy feladat megoldására. Ez a helyzet bizonytalanságot, frusztrációt idézhet elő a gyermekben, aki egy idő után nem is akar majd önállóan feladatokat elvégezni és a későbbiekben is rád lesz majd szüksége.
A sok különóra a gyermek érdeklődésének fejlődését és a tehetségének fejlesztését szolgálja elő, ám nem árt észben tartani, hogy ők csak gyerekek, akiknek az állandó időbeosztás helyett egy kis játékra, pihenésre, családi együtt töltött időre lenne szükségük. Hosszú távon kivitelezhetetlen és rendkívül fárasztó, ha egy gyermeknek iskola vagy óvoda után minden egyes nap edzése, fejlesztése, különórája vagy tehetséggondozója van, arról nem is beszélve, hogy ezzel azt kerül a gyermek fejébe, hogy neki mindenből jónak kell lennie. A szakértők szerint viszont teljesen rendben van, ha a gyermek nem az élete minden területén alkot tökéletes eredményt.
Vannak olyan ritka és kivételes alkalmak, amikor ez még beleférhet, de az állandó segédkezés (ahogyan azt a 2. pontban is említésre került) nem kifizetődő, és nem is túl jó ötlet a gyermek szempontjából. Ha gyakran segítségre van szüksége a házi feladat megoldásához, érdemes felvenni a kapcsolatot a tanáraival, mert könnyen lehet, hogy tanulási nehézségekkel küzd a gyermeked, de az is lehet, hogy csak egy-egy bizonyos tananyagot nem ért. Akármi is legyen az ok, minél előbb kiderül, annál előbb oldódik meg a probléma!
A tökéletes gyermekideállal az a probléma, hogy nincs olyan, hogy tökéletes gyermek. Minden szülőnek a saját gyermeke a legtökéletesebb a világon, de felesleges lenne azzal kábítani magadat (rosszabb, ha a gyermekedet is), hogy mindenben ő a legjobb és a legkiválóbb. Az állandó bókok nárcizmusra nevelhetik a gyermekedet, aki kivételezettnek és mindenkinél különbnek fogja ezáltal magát gondolni: ezzel a magatartással pedig az a gond, hogy senki sem akar majd vele barátkozni, legyen szó felnőttről vagy gyermekről.
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!