A férfiak nőket vesznek, a nők pedig Gucci-táskát és Chanel-kosztümöt. Egy kis betekintés az orosz oligarchák és asszonyaik világába – ahol a férj a szponzor, a feleség pedig elégedetten doromboló házicica.
A férfiak nőket vesznek, a nők pedig Gucci-táskát és Chanel-kosztümöt. Egy kis betekintés az orosz oligarchák és asszonyaik világába – ahol a férj a szponzor, a feleség pedig elégedetten doromboló házicica.
Az orosz irodalomban bajosan találni boldog nőket. Vonat elé ugranak, meghalnak szülésben, követik a férfiakat Szibériába, reményt vesztve kémlelik a havas sztyeppéket. Tolsztojtól Turgenyevig az orosz prózaíró nem a hősnő külsejét énekelte meg, hanem belső gazdagságát, lelkierejét, spiritualitását. A mai orosz lányok azonban nem akarnak többé Natasa Rosztovák lenni. Az önfeláldozó szerelemben kevésbé hisznek. A szocialista nőideál szerepében sem teljesednek ki. Expressz sebességgel sajátították el a rájuk zuhant új világ első számú szabályát: egy nőnek meg kell tanulnia szeretni önmagát. Mert mások is csak akkor fogják szeretni. A mai lányok azt akarják, hogy a partnerük költsön rájuk. Nincsenek gátlásaik. Mindent megvetetnek maguknak, az ár nem számít. A túl sok sem elég nekik. Hátradőlnek a golyóálló luxusautók süppedő ülésében, és hagyják, hogy a fényűzés hozzádörgölőzzön harisnyás lábukhoz, akár a macska. Eltartóiknak, vagy más néven szponzoraiknak pedig teljesen megfelel ez az életmód – az „újoroszok”, fémbárók és oligarchák, akik főleg jó állami kapcsolataikkal szerezték vagyonukat, így nagyságrendekkel jelentenek ma nagyobb vásárlóerőt az európai gazdagoknál. A Moszkva melletti luxusfalvakban körülbelül százezer orosz milliomos éli kamerával figyelt, gondosan őrzött életét. A több évtizedes izoláció miatt évekig tájékozatlanul kerengtek az új kánaán földjén, iránytűként követve a „minél drágább, annál jobb” biztonságos elvét. Az első lecke, amit a kapitalizmus feladott az ambiciózus újoroszoknak, a szocializmus tervgazdasága után megrázóan újszerű fogalom: az ár-érték arány volt. Szegény gazdagok joggal okoskodtak úgy, hogy a magas ár egyben minőséget is garantál. Így aztán nincs abban semmi meglepő, ha az évről évre megrendezett Milliomosok Vásárán ugyanúgy gazdára talál a hatmillió forintos parfümritkaság, mint a negyvenmillió forintba kerülő aranyozott lábos, amiben ugyan főzni nem lehet, ám kellő hatást gyakorol a vacsoraasztalon. A kétszázmillió forintos, gyémántokkal díszített mobiltelefonokat viszik, mint a cukrot. Csakhogy már az orosz újgazdag sem a régi! Megjelent egy még újabb réteg, a kifinomult pénzarisztokrácia tagjai nyelveket beszélnek, otthonosan mozognak a világ minden szegletében. További érdekességekért az újorosz világból lapozzuk fel az Elle decemberi számát!
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!