Millió dolláros összegekkel támogatják a legnagyobb luxusmárkák a kórházakat és a kutatóintézeteket, hogy a maguk eszközeivel ők is segítsenek a koronavírus elleni küzdelemben.
A koronavírus a luxusipart sem kíméli, sőt: amíg például az LVMH konszern részvényei egy hónappal ezelőtt 410 euró körül mozogtak, addig jelenleg 308-ért lehet őket megvenni. Mindez szerencsére nem azt jelenti, hogy a legnagyobb luxusmárkák ne segítenének a bajban. Donatella Versace és lányának adománya, illetve Chiara Ferragni adománygyűjtő akciója mellett mostanra szinte valamennyi neves márka segítette valamilyen formában a koronavírus elleni harcot.
LVMH – 2,2 millió dollárA világ legnagyobb és legismertebb luxuskonszernje eddig 2,2 millió dollárnyi jüant adományozott a Kínai Vöröskeresztnek, ennél is nagyobb elismertséget kapott viszont az az akciójuk, amikor leállították a parfümgyártásukat, hogy helyette kézfertőtlenítőt készíthessenek.
Richemont-csoport – 1,4 millió dollárA svájci luxuskonszern, ami többek között a Cartier, a Van Cleef & Arpels és a Chloe tulajdonosa eddig 1,4 millió dollárt költött a COVID-19 elleni küzdelemre, elsősorban Kínában.
Giorgio Armani – 1,25 millió euróA divatlegenda összesen 1,25 millió eurót adományozott több olasz kórháznak és intézetnek.
Kering – egymillió dollárA Kering-csoport, ami mások mellett a Guccit, az Yves Saint Laurent-t és az Alexander Mcqueen-t birtokolja, eddig egymillió dollárnyi jüant adományozott a Kínai Vöröskeresztnek.
Hermès – 700 ezer dollárA francia Hermès több mint 700 ezer dollárnyi jüannal támogatott egy olyan kínai alapítványt, ami kifejezetten az szakorvosok munkáját hivatott segíteni.
Versace – 140 ezer dollárNem csak Donatelláék, de maga a Versace is támogatta a koronavírus elleni harcot. Az olaszok körülbelül 140 ezer dollárnyi jüant adományoztak a Kínai Vöröskeresztnek
Sergio Rossi – 100 ezer euróA Sergio Rossi százezer euróval dobott meg egy olasz kórházat és bejelentette, hogy március 14 és 20. között keletkezett online bevételeit teljes egészében a koronavírus elleni küzdelemnek ajánlja fel.
PradaAz olasz luxusmárka két teljes intenzív egységet adományozott egy milánói kórháznak.
BulgariA Bulgari egy meg nem nevezett összeget utalt át egy olasz kutatóintézet számlájára, továbbá eszközvásárlásokkal segített kutatócsoportokat.
Dolce & GabbanaA tervezőpáros márkája egy olasz kutatóintézetet támogat, ami a koronavírus ellenszerét kutatja.
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!