Tudtad, hogy 5 nőből 2 szívesen adna fel egy évet az életéből, hogy elérje a számára ideális szépséget?
És azt gondoltad volna, hogy 2-szer annyi nő mondana le intellektuális képességeinek egy részéről a szebb külsőért cserébe, mint 20 évvel ezelőtt? És azt, hogy 3-ból 1 nő nyomást érez arra, hogy megváltoztassa a kinézetét az online látottak miatt, még akkor is, ha tudja, hogy az nem valós, hanem mesterséges intelligencia által generált?
Ezek a statisztikák a Dove márka 2024-es The Real State of Beauty kutatásából származnak, mely rengeteg ehhez hasonló megdöbbentő statisztikát tartalmaz még, többek között a mesterséges intelligenciáról, a közösségi média hatásairól és az irreális szépségábrázolásról.
A Dove ezen sokkoló adatokkal igyekszik felhívni a figyelmet a nők médiában való képviseletére, kiemelve a digitális torzítást és arra ösztönözve a szépségipart és a társadalom egészét, hogy nézzenek szembe azzal, hogy az irreális szépségábrázolás milyen káros hatással lehet a nőkre és a fiatal lányokra egyaránt.
20 évvel ezelőtt a márka úttörő lépést tett a szépségápolási reklámok kultúrájának megváltoztatása felé a „Valódi Szépség” (Real Beauty) kampány elindításával. A sztereotípiákat félretéve a márka szakított a konvenciókkal és modellek helyett valódi nőket mutatott be hirdetéseiben. A Dove azóta is elkötelezett amellett, hogy a szépséget az önbizalom, és ne a szorongás forrásává tegye minden generáció számára, és hisz abban, hogy minden nő képes megtalálni a valódi szépséget önmagában, mely az öröm és az önkifejezés forrásává válhat. A 2004-es Real Beauty kampány 20. évfordulója alkalmából a márka egy kiállítással mutatja be a szépségábrázolás jelenlegi helyzetét.
A Valódi Szépség kiállítás fő célja, hogy a Dove a szépség hagyományos definícióját megváltoztassa a köztudatban, és helyette a szépség sokszínűségét megmutassa. A kiállítás alapja egy portréfotozás volt az Árkád bevásárlóközpontban, melyen magyar nők Valódi Szépségét örökítettük meg, mely a kiállításon is megtekinthető. A kiállításon képek mellett tippeket olvashatnak a tinédzserek és szülők a pozitív testkép és az önbizalom megtalálásáról, a közösségi média veszélyeinek kezeléséről. A Dove a meghökkentő statisztikáiban szereplő – olykor elszomorító – adatokat a Valódi Szépség megőrzésére tett fogadalmaival, magyar nőkről készült mosolygós portrékkal, illetve olyan elrejtett pozitív üzenetekkel igyekszik ellensúlyozni, mint például: „Belső szépséged ragyog” vagy „Ma is csodálatos vagy”.
Látogass el az Erzsébet téri kiállításra az Akvárium elé október 25 és november 14 között, és nézd meg milyen a Valódi Szépség Magyarországon!
A kiállítás szabadtéri, ingyenesen megtekinthető a hét minden napján 0-tól 24 óráig.
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!