A film sminkmestere, Maurizio Silvi kalauzol a film varázslatos világába
„Az örökre fennmaradó divatirányzatok közül kétségtelenül a '20-as éveké hangsúlyozza a nők előkelőségét és szépségét. Ez a kor a lázadás, a formabontás és a megújulás ideje volt. A sminkek nagyon kifinomultak, az egyik legklasszikusabb ellentétre, a vörös és fekete kontrasztjára épülnek. A '20-as éveket Amerikában általános eufória jellemezte, nemcsak a művészet és a kultúra pezsgett, de a nők is ennek jegyében fejezték ki magukat. Az úgynevezett „jazzkorszak" az irodalom, a film, a divat, a zene és a tánc területén is a teljes önkifejezés kora volt"- mesélte Maurizio Silvi. „Függetlenségük egyfajta kinyilvánításaként a nők több sminket kezdtek viselni, mint korábban. Többé nem féltek megmutatni magukat, és ebben nagy segítségükre volt a smink, ami merészebb volt, mint valaha: sápadt bőr, füstös szem, teltebb ajkak, ívelt szemöldök és rózsás orcák."
Rendezői instrukciók
„Baz Luhrmann úgy szemléli a filmjeit, mint egy festő, minden egyes szereplő külsejére nagy hangsúlyt fektet. Nála a smink kulcsfontosságú eszköze a szerelem, a szenvedés, a fájdalom, vagy éppen a meghittség ábrázolásának" – folytatja a sminkmester. „Felfogása a sminkről nagyon erősen kötődik a film során használt, egymással összehangolt jelmezekhez és fényekhez, amelyek minden szereplőnek erős jellemet kölcsönöznek. Az első megbeszélések során a rendezővel és Catherine Martinnal, a film díszlet- és jelmeztervezőjével több száz fényképet és festményt is megnéztünk annak a konkrét időszaknak a divatjáról, jellemző hajviseletéről és sminkjéről. Azután szép fokozatosan haladtunk, a fő- és mellékszereplőkön is többféle sminkkel próbálkoztunk, mire kialakult a filmben látható végeredmény."
A Gatsby-külső lépésről-lépésre
„Amikor elkezdtünk készülni a filmre, a csapatommal ki kellett választanunk, milyen termékeket használjunk a két fő partihoz: ahogyan mi hívtuk, a „puccos partihoz" és a „cifra nyomorúsághoz". Minden szereplő sminkjét a jelmezéhez és a hajszínéhez igazítottuk" – mesélte Maurizio Silvi.
1. lépés: „Bőrszíntől függően kétféle alapozót használtunk: a világosabb bőrtónusokhoz egy tartós, közepesen fedő, fél-matt, a sötétebbekhez pedig egy kicsit mattabb, szintén közepes fedésű, rétegelhető alapozót."
2. lépés: „A szemekre minden esetben világos árnyalatú szemhéjalapozó került, ettől a szemfesték színe vibrálóbb lett és egész nap fent maradt. A film nappali jeleneteihez létrehoztunk egy szemhéjpúder palettát, ami piszkos sötétkék, grafitszürke, fekete és fáradtbarna árnyalatokból áll – ezeket kombináltuk az egyes szereplőkön. A partijelenetekhez a szemeken különféle pigment-színkombinációkat alkalmaztunk, amelyeket a korszak fényűző autói ihlettek: réz, rózsaszínes tónusú arany és antik zöld.
3. lépés: „Fekete kontúrceruzával hangsúlyoztunk, amit mindig alaposan eldolgoztunk, hogy füstös hatású legyen."
4. lépés: „A szemöldök a smink megtervezésénél legalább olyan fontos, mint az ajak formázása. Erre a célra szemöldökceruzát használtunk, segítségével alakítottuk ki a húszas évekre jellemző formát és színeztük az adott szereplő hajszínéhez."
5. lépés: „Szereplőtől függően különböző színű rúzsokat használtunk: burgundivöröset, kárminvöröset, csokoládébarnát a hozzá való árnyalatú szájkontúrceruzával. Olykor kihangsúlyoztuk az ajak vonalát és közben elfedtük a száj sarkát, megteremtve ezzel a '20-as években népszerű formát."
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!