Webshop
KERESÉS AZ ELLE CIKKEI KÖZÖTT

Írd be a keresett kifejezést (Min. 3 karakter)

Illatok és minőség

Kiderült a titok: ezért olyan drágák a parfümök

2024. január 16.

2 perc olvasás

ELLE

illat parfüm pénz
Kiderült a titok: ezért olyan drágák a parfümök
© Shutterstock

Vannak, akik egy üveg parfümért 800-900 ezer forintot, sőt milliókat is kiadnak. 


A parfümök ára nagyban függ attól, hogy milyen összetevőket tartalmaz. Sokan azt gondolják, hogy a márkajelzés teszi drágává az illatokat, de valójában nem, hanem az, hogy olyan ritka összetevőket tartalmazhat, amiket nehéz beszerezni, valamint nem fillérekbe kerülnek. 

Ez a különbség

Az olcsóbb parfümök általában gyakoribb és könnyebben beszerezhető összetevőket, vagy laboratóriumban készített szintetikus vegyszereket tartalmaznak. A luxusparfümök jellemzően rendkívül drágák, mert ritkák az összetevőik. Ezen illatok közül sokat finom virágszirmokból vagy fagyökerekből, vagy akár hím szarvasból származó pézsmából kinyert kitűnő olajokból készítik. Előfordulhat az is, hogy egy parfümbe olyan összetevő szükséges, ami évente csak egy hónapig virágzik, ez azonnal megnöveli az értékét. 

Ezek a legértékesebb összetevők

Az 1930-as években a "világ legdrágább parfümjének" titulált illat, a Jean Patou Joy (125 dollár) azért volt olyan előkelő, mert a márka akkori bejelentése szerint 10 600 jázminvirág és 28 tucat májusi rózsa volt szükséges egyetlen üveg elkészítéséhez. Most pedig mutatjuk a legértékesebb összetevők listáját.

  • Bolgár rózsa: Ezeket a rózsákat minden májusban kézzel szedik egy bulgáriai völgyből, ahol évszázadok óta termesztik őket.
  • Oud: Ezt az olajat egy bizonyos típusú penészgombával fertőzött agarfa szívfájából desztillálják.
  • Ambra: Ez egy viaszszerű anyag, amely a nagy ámbráscet beléből származik.
  • Orris: Az egyik legritkább parfüm-összetevőnek tartják, az írisz gyökeréből származik.
  • Esetenként a luxus illatok szintetikus összetevőket is tartalmaznak, amelyeket nehéz vagy költséges előállítani.

A marketing és a csomagolás

Egyes cégek milliókat költenek parfümjeik marketingjére, különösen, amikor A-listás hírességeket választanak a kampányaikba. Az exkluzivitás felhajtást kelt, és azok, akiknek a pénztárcájuk engedi, úgy döntenek, hogy szükségük van egy áhított üvegnyi különlegességre. Az illatszergyártók azonban azt is tudják, hogy a gyönyörű csomagolás felemeli ezt az élményt, és kiemeli a terméket az illatok tengerében. Például a világ legdrágább illatai közül néhányat Baccarat kristályüvegekben adnak el, tehát az is megesik, hogy a parfüm árát az üvege emeli fel. Más palackok olyan díszítéssel büszkélkedhetnek, mint a gyémánt és a tömör arany.

Via

Figyelem

Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!

Még nem múltam el 18 éves