Quantcast

Ezt szagoljuk!

A poszt-Covid időszak meghatározó illattrendjei

© Bvlgari

Nézzük, mire vágyik az orrunk és a lelkünk, miután végre felszabadultunk!

Az idei év semmiféle szempontból nem nevezhető rendhagyónak, fordult a divat iránya, megváltoztak a trendek, és velük együtt új életérzés került a középpontba. A parfümházak sem tétlenkednek, újrakomponálták az illatjegyeket és igyekeznek eddig még ismeretlen, különleges kompozíciókat alkotni, amiben segítségükre vannak a legújabb innovatív technológiák is. 

Inspiráció

A mögöttünk álló nehéz időszak után, egy gazdasági válság küszöbén mi másra is vágynánk jobban, mint inspirációra? Az új illatokban egyrészt a természetközeliség jelenik meg, köszönhetően az új technológiáknak, mint például a Living-Technology. Ez lehetővé teszi, hogy egy földrajzi hely vagy természeti jelenség illatát tökéletesen utánozzák, a kémia segítségével felidézzék az emlékeinkben. Így keletkeznek azok a a különleges, gyakran limitált szériában megjelenő illatcsodák, amelyek a távoli óceán, a zúgó erdők vagy a havas hegycsúcsok illatát ragadják meg, és varázsolják körénk. Ezek az illatok közelebb hozzák az embert a természethez.  Ilyen például  a 4711 Acqua Colonia Intense Pure Breeze of Himalaya, amelyben a kristálytiszta hegyi levegő illata a határtalan szabadság érzését kelti. Az egyén szabadságát testesíti meg az Yves Saint Laurent Libre EDP Intense és Valentino Voce Viva illata is.

Boldogság

Az aromaterápia hatásaival egyre többen tisztában vagyunk és élünk is vele. A pandémia alatt lelkesen párologtattuk, csepegtettük, kentük a különféle hatású illóolajokat, és lenne rá egy fogadásom, hogy a legtöbb a jókedvre hangolókból fogyott. Azóta mintha egy új illatkategória születésénél bábáskodhatnánk: egymás után bukkannak fel olyan illatkombinációk, amelyek a boldogságérzet előidézésére irányulnak. Az Oriflame legújabb illatát, a Giordani Gold Essenza Bloom-ot csupa boldogságérzetet növelő illatjegyből alkották, mint a kamélia, narancsvirág, mandarin és körte. Tipikus boldogságillat a Lancome La Vie est Belle – vagyis az élet szép – illata, egyik legújabb variánsa, a Soleil Cristal pedig egyenesen a napsugarak boldogító esszenciáját hozza el nekünk. Szintén „napillat” a Betty Barclay Pure Sun illata, amely intenzíven ébreszt a nyárhoz kapcsolható pozitív érzéseket. Csupa pozitív energiát ad, inspirál és motivál, testet, lelket és szellemet egyaránt. A rózsaszín, mackó alakú üvegbe öltöztetett Moschino Toy 2 Bubble Gum csupa pozitív energiát ad, az élet vidám oldalát ragadja meg - a virágos-gyümölcsös-orientális illatkategóriába tartozó parfüm élénk rágógumi jeggyel indít. Az Escada Candy Love pedig az édességkedvelőket invitálja boldog, édes meglepetésekben, pozitív életérzésekben gazdag világába.                 

                               

          

Uniszex illatok

A parfümkészítés kezdetben gendersemleges volt: nem a különböző nemek számára állították elő az első illatszereket, kölnivizeket és parfümöket. A niche kategóriában ez a mai napig sincs másképp, bár sokunkba erősen bevésődtek a marketing által támasztott elvárások és az azoknak való megfelelés. Most azonban, hogy egyre több területen kezdenek elmosódni a nemek közötti határok, várhatóan úgy válnak egyre népszerűbbé azok az illatkompozíciók, amelyek nők és férfiak számára egyaránt vonzóak. A 4711 Aqua Colonia természetközeli, aromaterápiás illatai közül például a Lime&Nutmeg (lime és szerecsendió) vagy a Blood Orange & Basil (vérnarancs és bazsalikom) párosítás mindkét nem képviselői számára jó választás, Jo Malone illatai közül a Basil & Neroli (bazsalikom és narancsvirág) válhat mindkét (vagy három) nem kedvencévé. De ha betérünk egy niche parfümériába, akkor gendersemleges parfümök széles kínálatából válogathatunk, mint amilyen például az itthon vadonatújnak számító Dusita indiai elefántistenről, Erawan-ról elnevezett izgalmas orientális, gyógynövényes-fás, zöld illata.

Beauty food a flakonban

Az egészséges táplálkozás nemcsak szépít, de a testet és lelket is felélénkíti. A beauty food, vagyis a szépítő ételek, illetve azok hozzávalói a parfümőröket is izgalmas, új kreációk megalkotására ihlették. A legújabb „smell the taste” („érezd az illat ízét”) elnevezésű technológiával például olyan illatokat tudnak alkalmazni a parfümkészítéshez, mint a gyümölcsös turmixok aromája, melyek ízét szinte a szánkban érezzük. Így jött létre a 4711 Aqua Colonia szuperélelmiszerek ihlette Goji & Cactus (goji és kaktusz kivonat), valamint a Bamboo & Watermelon (bambusz és görögdinnye) illatváltozata. Marc Jacobs Daisy Eau So Fresh Spring illatában zöld tea és matcha tea viszi a prímet, a hamarosan debütáló Nina Extra Rouge by Nina Ricci illatban pedig fekete ribizli, málna és grépfrút adja meg a löketet a többi illatjegy kibontakozásához.