Penélope Cruz az utóbbi időben mintha kicsit eltűnt volna, de semmi vész: az idén visszatér
„A személyes kérdéseket kérem mellőzni!” – közli ellentmondást nem tűrően az interjú előtt Katrina Bayonas, Penélope Cruz ügynöke. Madridban vagyunk, egy nagy fotóstúdióban, pár perccel a színésznő érkezése előtt. Úgy látszik, ez Penélope új mániája. Egy ideje az újságírók, akik interjút akarnak készíteni vele, mind megkapják ezt az utasítást, és zavarba is jönnek tőle, hiszen a színésznő kicsit tágan értelmezi a személyes kérdések kategóriáját. Amikor valaki úgy dönt, kicsit lassít a karrierjén, hogy a gyerekeivel foglalkozzon, amikor két filmet forgat egymás után
a férjével, Javier Bardemmel, akkor hogyan oldjuk meg, hogy a kérdésekben ne legyen semmi személyes?
Penélope Cruzt megváltoztatta az anyaság, ami miatt az utóbbi években hátralépett kettőt. Úgy is fogalmazhatnánk, hogy kicsit nyugdíjba ment, eltávolodott a hollywoodi őrülettől, a vörös szőnyegtől és a nagyvilági eseményektől. Idejöttünk Madridba, hogy interjút készítsünk a latin bombázóval, akit az Esquire magazin 2014-ben még a világ legszexisebb nőjének is megválasztott, és lehet, hogy ehelyett egy rokonszenves és aggódó családanyával találjuk magunkat szembe, akinek más sem fontosabb, mint hogy megvédje a kicsinyeit? No nem egészen. Bár Penélope jóval kevésbé aktív a filmiparban, saját bevallása szerint csupán azért, hogy jobban tudjon koncentrálni a számára fontos projektekre, amelyekbe teljes szívvel veti bele magát. Kevesebbet akar játszani, de jobban. Ebben a következő lépés Donatella Versace szerepe – természetesen platinaszőkén – a kitűnő American Crime Story következő évadában. Javier Bardemmel eljátszották a híres-hírhedt drogbáró és újságíró szerelme történetét feldolgozó Loving Pablo című film két főszerepét, ezenkívül nemrég fejezte be az Oscar-díjas iráni rendező, Asghar Farhadi Everybody Knows című filmjének forgatását, szintén Javier Bardemmel az oldalán.
„Jelenlegi életmódom lehetővé teszi, hogy még jobban átadjam magam a szerepeimnek. Nagyon mélyen bele lehet menni egy szerepbe, ha az ember tudja, hogy este, a forgatás után, otthon nyugodt és biztos háttér várja – magyarázza Penélope. – Régebben azt gondoltam, hogy a szerepeimet a saját tapasztalataimból kell felépítenem. Összekevertem a magán- és a szakmai életemet, most viszont meghúzom a határokat. Vagy egyfelől a fikció, másfelől pedig a valóság. Amikor játszom, akkor abba mindent beleadok. Amikor pedig leáll a kamera, visszatérek a normál életemhez. És ez így nagyon jó.”
Két felvétel között a színésznő – szűk nadrágban és rózsaszín pulóverben – szinte sajnálkozva magyarázza a diszkréció iránti kérését. „Meg kell védenem a gyerekeimet. Ők nem kérték, hogy reflektorfényben éljenek.” A színésznő számára két gyereke születése – Luna négyéves, Leonardo hét – reveláció volt. Nem az a klasszikus, nagy, csodálatos élmény, ami végtelen boldogságot szül, hanem inkább mint egy földrengés, ami teljesen más mederbe terelte az életét. „A gyerekek születése mindent megváltoztatott. Hiába van az embernek kilenc hónapja a felkészülésre, olyan ez, mintha az egész ház a feje tetejére állna” – mondja mosolyogva és láthatóan felélénkülve.
(...)
„Egészségesnek kell lennem, és kiegyensúlyozottnak. Mert van egy nagyon fontos és értékes feladatom: hogy felneveljem a gyerekeimet. Ha az ember szülő, akkor nem tud szabadulni ettől a gondolattól.”
Kiegyensúlyozottság – ez a kulcsszava. Bár ezt nem könnyű mindig elérni, ha az ember színésznő. A Loving Pablóban van egypár olyan extrémen szenvedélyes jelenet, amit nem lehetett könnyű leforgatni. Javier Bardem meghízott a szerep kedvéért, és protézist viselt az arcában is. Milyen az, amikor az ember életének központi férfialakja brutális bűnözővé változik? „Volt, hogy azt mondtam magamban: ha valaha túl leszünk ezen a jeleneten, az nagy próbatétel lesz... De azt nem mondhatom, hogy Javierrel játszani könnyebb vagy nehezebb, mint más kollégával. Számomra ugyanolyan. Amikor forog a kamera, ugyanolyan ideges vagyok és ugyanúgy izgulok, mint az első alkalommal. Ebben a szakmában mindig ott van az újdonság varázsa. Ez egyszerre izgalmas és elbizonytalanító.”
(...)
A cikket teljes terjedelmében az ELLE magazin 2018 áprilisi számában olvashatjátok.
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!