Innovatív megoldások az ország első, nagyrészt interneten működő bankjánál
Több mint 3 éve úgy döntött a bank tulajdonosi köre, hogy a GRÁNIT Bank elindul egy Magyarországon még meglehetősen ismeretlen úton, és létrehozza az ország első, nagyrészt interneten működő bankját. Azóta a GRÁNIT Bank mérlegfőösszege a tízszeresére nőtt, egyre többen bankolnak kényelmesen, „karosszékből", a pénzintézet pedig a legújabb számlacsomagjaihoz a leginnovatívabb technikai újdonságokat vezeti be. Már sikeresen működik a VideóBank, és az online felületen 5-8 perc alatt bárki nyithat bankszámlát. November közepén indult el a „GRÁNIT Most" MasterCard betéti kártya termék, amelynél az ügyfél a számlanyitással együtt azonnal kézhez kapja a bankkártyáját.
- A GRÁNIT Bank jelenleg közel 20 000 számlát kezel, amelynek több mint 60 százaléka olyan lakossági számla, amelyet már online nyitottak - mondja Hegedüs Éva. - Az eddigi eredmények visszaigazolták, hogy a lakossági ügyfelek nyitottak az általunk kínált megoldásokra. A különböző számlacsomagok megfelelően alkalmazkodnak azon ügyfelek igényeihez, akik sok tranzakciót bonyolítanak, de azokhoz is, akik elsősorban a megtakarításokat részesítik előnyben. A GRÁNIT Bajnok Plusz Számlacsomagunk például tranzakciós illeték nélkül (!) havi 4 ingyenes készpénzfelvételt tesz lehetővé bármely magyarországi ATM-ből. (Részletek a http://bajnok.granitbank.hu/ oldalon.)
Az ügyfelek könnyen informálódhatnak arról, menyire előnyösek számukra a GRÁNIT Bank ajánlatai, hiszen a mindenki számára elérhető, a bankoktól független, különböző lakossági számlacsomagokat összehasonlító internetes oldalakon gyakran az első, de legalább az első három helyen szerepelünk - hangsúlyozza az alelnök-vezérigazgató asszony. – Megjegyzem, ez igaz a vállalati szolgáltatásokra is. Szintén jó jel emellett, hogy az új ügyfeleink 50 százaléka már meglévő GRÁNIT Bankos kapcsolat alapján érkezik.
Arra a kérdésre, mennyire számított nagy bátorságnak a bank vezetése részéről belevágni egy olyan üzleti modell felépítésébe, amely jelentős mértékben az interneten alapuló szolgáltatásoknak bizalmat szavazó ügyfeleket kívánja megszólítani, Hegedüs Éva határozottan, mosolyogva válaszol.
- A GRÁNIT Bank valóban olyan üzleti modellt követ, amelyben kulcsszerepük van az innovatív, elektronikus és interneten alapuló szolgáltatásoknak. A Bank által alkalmazott megoldással azonban az ügyfél személyesen, kényelmesen és gyorsan intézheti pénzügyeit, anélkül, hogy elindulna egy bankfiókba sorszámot húzni. Ha van asztali gép, laptop, okostelefon (Android, iPhone) vagy táblagép a közelében, gyakorlatilag bármilyen banki ügyletet el tud intézni, úgy, mintha bankfiókban lenne, hiszen találkozhat a képernyőn keresztül a banki ügyintézővel, kényelmesen, utazás, sorban állás nélkül. Ez a VideóBank szolgáltatásunk, amelyen keresztül az ügyfél a beszélgetés alatt kérdéseire, villámgyorsan még írásos dokumentumokat is kaphat a banki ügyintézőtől. A kapcsolathoz az ügyfél a weblapunkról, vagy a Google Play áruházból illetve az Apple Appstore-ból egy kattintással letöltheti az alkalmazásunkat – sorolja a lehetőségeket Hegedüs Éva, miközben maga is megérinti készülékén a VideóBank szolgáltatás eléréséhez szükséges ikont.
- Az ügyintézővel zajló beszélgetés ideje alatt, az online küldött dokumentumokat meg is tudja nézni az ügyfél - folytatja, miközben köszön a közben létrejött videókapcsolat miatt a vonal másik végén megjelenő ügyintézőnek. - Be kell látni – mondja határozottan -, hogy ma már senki nem szeret sok időt áldozni az ügyintézésre, beleértve a bankkal kapcsolatos ügyek bonyolítását is. A VideóBank-os megoldás azonban amellett, hogy az ügyfélnek is jó, mivel kényelmes és kedvező kondíciókat tesz lehetővé, a Bank számára is előnyös, hiszen a fiókok működési költségeit meg tudjuk spórolni. Ez pedig hosszú távon a hagyományos banki működéshez képest magasabb megtérülést jelent – magyarázza a vezérigazgató asszony, miközben elköszön a videóbank ügyintézőjétől, aki valóban mindenről pontosan úgy tájékoztatott bennünket a kép- és hangkapcsolat segítségével, mintha egymással szemben egy bankfiókban ülnénk. A www.granitbank.hu/bankfiokazotthonaban weboldalon egyébként mindenki egyszerűen és gyorsan kipróbálhatja, hogy hogyan érhető el asztali gépéről, laptopjáról, mobiltelefonjáról, vagy tabletjéről a GRÁNIT Bank VideóBank szolgáltatása.
- Természetesen jelenleg még vannak olyan személyes aláírást igénylő ügyek – folytatja Hegedüs Éva -, amikor szükség van az ügyfél és a banki ügyintéző személyes találkozására. Ilyen például a számlanyitáshoz szükséges szerződés aláírása, amely megtörténhet a GRÁNIT Bank 10 vidéki értékesítési pontján, vagy az ügyfél által megadott helyszínen, Budapesten a Westendben, illetve természetesen a központi bankfiókunkban. A folyamatos termékfejlesztés szintén alapvető követelmény a lakossági bankolásban, így a Westend bevásárlóközpontban egy kampányt indítottunk, amely egy új MasterCard betéti kártyát vezet be a piacra. Ez a GRÁNIT Most bankkártya. Ennek különlegessége, hogy az igénylést követően az ügyfél azonnal kézhez kapja kártyáját, ami egy órán belül aktiválódik is, sőt az az első éves kártyadíjat sem kell megfizetni. Ezzel párhuzamosan A GRÁNIT Évzáró Betéthez betéti akciót is indítottunk, amellyel 2 hónapos lekötési időre akár 5,00%-os éves kamat (és EBKM) is elérhetővé válik.
- Keressen minket az interneten a www.granitbank.hu oldalon és a VideóBankunkon keresztül: https://www.granitbank.hu/bankfiokazotthonaban
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!